K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2009, 08:25   #1
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
omsætte fritidsliv til arbejdsliv?

Denne sætning er jeg nu blevet præsenteret for at min jobkonsulent, der giver beskeden videre fra den sagsbehandler, der lige nu behandler min fleksjobansøgning.

Jeg er i virksomhedspraktik under afklaring til fleksjob.
Jeg er indtægtsløs, og fra starten aftalte jeg med sagsbehandleren, at det skulle være et hurtigt forløb - om muligt ville hun nøjes med 4 uger. Tiden blev planlagt til at starte ud med 12 timer ugentligt, og så skulle vi lave lidt eksperimenter med at få den trukket op på 16 timer ugentligt.

Jeg har nu været i praktik i 7 uger, der er eksmperimenteret med tiden, og det var ganske enkelt umuligt at trække den længere op. Det resulterede i udmattelse, langvarig migræne, kvalme og opkast - og et endnu mere ustabilt fremmøde.

Både sagsbehandleren og jobkonsulenten er bekendt med, at jeg er aktiv inden for hundesporten og således går til hundetræning to gange om ugen.

Nu får jeg beskeden: Du er ikke nok afklaret, vi forlænger med fire uger. I de fire uger skal tiden op igen, og du skal "omsætte dit fritidsliv til et arbejdsliv". De siger med andre ord, at jeg skal STOPPE med at gå til hundetræning!

Jeg er simpelthen så rystet - jeg tror dælme de er ude på at tage livet af mig. Jeg har aldrig i mit liv været under så gigantisk et pres (ingen indtægter, gigant lån, hus på tvangsauktion i perspektivet, livsvarig gældssættelse, PLUS sygdom og arbejdsprøvning) - og NU vil de dælme tage den ene ting der giver mig livskvalitet fra mig?

Jeg spørger og beder jer om at hjælpe mig - det MÅ være ulovligt! Jeg har brug for at hjælp til lige at se mig ud af paragrafferne.

Takker på forhånd!

Connie
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 08:56   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fået dette skriftlig?
Du skal gøre som hidtil, indtil direkte skriftlig ordre, og evt klage over dette.

Du har ret til privatliv, og fritidsinteresser.
Vil de lave begrænsning i dette, skal du kræve det skriftlig.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 09:08   #3
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Jeg vil bede om en skriftlig opsamling på den besked, jeg har fået.

Popiae, du skriver, et jeg har ret til privatliv og fritidsinteresser - står det nogle steder?
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 09:19   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Jeg vil bede om en skriftlig opsamling på den besked, jeg har fået.

Popiae, du skriver, et jeg har ret til privatliv og fritidsinteresser - står det nogle steder?
Ja, det gør det, og jeg skal prøve at finde det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 09:20   #5
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
TUSIND tak Trold!
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 09:32   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det bliver først senere i dag, skal snart ud af døren.
Måske andre kommer før mig, Hejdien ved vist lige præcist hvor det står.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 16:45   #7
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Nå, jeg har stadig ikke - trods adskillige timers søgen - fundet nogen steder, hvor der står, at man har ret til et fritidsliv, og at man ikke er forpligtet til at afstå fra det i forbindelse med arbejdsprøvning.

Men hvad jeg HAR fundet er, at ens fritidsaktiviteter indgår i vurderingen - ikke bare i form af en ressource, men også på den måde, at man kan få afslag, hvis de vurderer, at man laver for meget i sin fritid.

Sådan noget er jo umuligt at sætte grænser for, synes jeg.

Håber på, at en eller anden har GULDKORNET til mig - for panikken breder sig lidt

Jeg har i øvrigt fået mail tilbage fra jobkonsulenten, der skriver, at en skriftlig aftale om forlængelse er på vej - jeg har skrevet tilbage til hende, at jeg er specielt interesseret i, at påbuddet om at stoppe hundetræning er medtaget, da jeg ellers vil fortsætte som hidtil.

Så nu venter jeg bare....
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 22:06   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
På side 33 i "Arbejdsevnemetode" står der noget om restituering:
http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2009, 22:38   #9
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 17
popcorn er ny på vejen
Ja vores system er utroligt-

Jeg er også lige blevet bedt om at sælge min hest førend jeg kan få kontakthjælp - hesten er min livsnerve, ikke at jeg har overskud til den, men dyr gør noget særligt ved en- Her ud over har forsikringen lukket kassen, da de mener at jeg kan arbejde 50% i et kontor job - har været fuldtids sygemeldt i 3 år med stress og depression nu, og indtil nu har de betalt, også pludselig denne udmeldning. Så nu hedder det kontant hjælp og ingen penge før hesten er solgt......................... Pyskriater mener nu at både stress og depression er kronisk.


Det er sku..................
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 10:13   #10
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Trold, tak for linket - den rammer desværre ikke lige plet

Fjolle, ja, du får da sørme også kærligheden at føle
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En psykolog beskriver en handicappets arbejdsliv zuza At søge førtidspension 1 14-10-2007 15:16
Fra arbejdsliv på dr ang fleksjob Hejdien Et godt link! 1 25-11-2005 14:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension