K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2014, 23:50   #1
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
????

Hejsa
Aner ikke om det er det rigtige sted at skrive, men nu prøver jeg ¨

Engang imellem har jeg de dage hvor alt bare følles SÅ uretfærdigt!
Jeg plejer at skrive det ned eller snakke med min kæreste og familie, men jeg har aldrig rigtig prøvet at snakke med mennesker der står i samme båd om det og høre deres meninger, for måske er det bare mig der er uretfærdig?

Når men jeg er en pige på 21 år, har været "psykisk syg" siden jeg var helt lille, og gik igennem en udredning for ca. 3 år siden hvor jeg fik 1001 forskellige diagnoser, men de jeg ligesom forstod var de vigtigste er bipolar sindslidelse og OCD.

Jeg har haft mange fritidsjobs, 9 klasse, grundforløb på sosu, en halv pædagog assistent udddanelse, tonsvis af arbejdsprøvninger, praktiker, kurser, projekter osv. osv. osv.

Har været sygemeldt gang på gang, og er nu på kontanthjælp..

Jeg har selvfælgelig mindst haft 200 forskellige jobkonsulenter og sagsbehandlere der alle har skulle starte "forfra" og Det er SÅ frustrerende..

Alt det "sundheds personale" jeg har været tilknyttet har gang på gang påpeget og anbefalet at jeg passer i kassen med fleksjob/skåne job.

Nu sidder jeg så her og jeg råber og skriger inde i mig selv, prøver og være høflig og rar mod den stakkels næste sagsbehandler jeg får...
Jeg er blevet sendt til månen og tilbage tusinde milliarder gange og ikke en gang er der kommet noget konkret ud af det...

Jeg ved jeg har en masse evner og færdigheder jeg kan biddrage med i det danske samfund og jeg ønsker mere end noget andet at kunne førsørge mig selv, men jeg har bare brug for lidt andre rammer..

Det er jo bare så svært at man skal slås med en identitet man ikke selv har valgt og som man har så svært ved at acceptere og at man samtidig føler man skal slås med de mennesker der jo egentlig i sidste ende har alt magten til at hjælpe en.

Jeg ved godt og gudskelov for det at ikke alle bare lige kan blive berettiget og at det er en lang og sej kamp...

Men hvor lang tid kan de i princippet blive ved?
Skal man bare læne sig tilbage og følge med strømmen og håbe på det bedste eller hvad dælen gør man?

Er der nogen råd?

På forhånd undskyld mine frustrationer, håber der er nogen der sidder eller har siddet i samme situation der kan komme med lidt gode råd og erfaringer, jeg har lige brug for at vide der er lys for enden

TAK!
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 00:57   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det lyder ikke rart. Folk kan blive kørt rundt i årevis på den måde, - og du skal bare VIDERE! Det er vigtigt at du får samlet din sag.
Indledende:

Har du ALLE papirer i din sag? Ellers sørg for at få dem.

Beder du jævnligt om aktindsigt? Det har du ret til og skal have det i løbet af 10 dage efter anmodning.

Har du en stemplet, underskrevet kopi af ALT, hvad du har indleveret? Det skal du sørge for.

Skriv dine styrker ønsker ned og redegør for, hvilke hensyn, der skal tages i en uddannelse.

Hav en bisidder med til møder, eller en diktafon. Hvis nogen siger nej til det, skal du bede om nej´et sort på hvidt.

Hvis du kan, så hav en jurist med på sidelinien, - evt en fra Københavns Retshjælp.

Det var, hvad jeg kunne komme med her og nu. Der er andre herinde, som virkelig kan give råd.

Knæk & bræk.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 16:50   #3
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
Tak..

Tak for dit svar mukke!
Det er jo en svær tid at være i og som jeg desværre også går i møde..

Jeg har det bare sådan nu at jeg ikke vil sidde passiv mens verden går forbi!

Jeg vil så gerne kunne skubbe på osv så det er da et super sted at starte mht til at få alle mine parpire udleveret!

Hvad er agt indsigt helt præcist?
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 16:53   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mundil Se meddelelser
Tak for dit svar mukke!
Det er jo en svær tid at være i og som jeg desværre også går i møde..

Jeg har det bare sådan nu at jeg ikke vil sidde passiv mens verden går forbi!

Jeg vil så gerne kunne skubbe på osv så det er da et super sted at starte mht til at få alle mine parpire udleveret!

Hvad er agt indsigt helt præcist?
Aktindsigt = kopi af alle de oplysninger der ligger i din sag.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 17:17   #5
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Du kan læse mere om aktindsigt her http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Der ligger en erklæring her http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf lige til at printe ud og udfylde, husk at få kvitering når du afleverer den.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 17:48   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Gå bare metodisk frem, punkt for punkt. Det er mest overskueligt.

Pointen med det her er, at du:

1: Sender et signal om, at du er vågen og obs på, at tingene sker, som de skal.

2. Har alt materiale parat til en rådgiver/jurist, hvis sagen begynder at sejle. (Det lyder, som om, den allerede gør det).

Om kontakt med kommunen: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Sidst redigeret af mukke; 11-02-2014 kl. 17:53.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 19:50   #7
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
De kan blive ved til alle muligheder er udtømte for mit vedkommende tog det 13 år fra jeg begyndte i de første arbejdsprøvninger til jeg blev godkendt til fleksjob. For mig begyndte det at gå hurtigt da jeg blev tilknyttet smerteklinikken, de sagde at det var sidste stop og for en gang skyld havde de ret i noget. held og lykke håber du slipper hurtigere igennem
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 21:18   #8
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
tak alle sammen, det er meget hjælpsomt
Og jo min sag sejler, føler jeg ihvertfalde!
Er det en fordel at få hjælp af fagforening, jurist eller privat sagsbehandler?
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 01:13   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Beder du jævnligt om aktindsigt? Det har du ret til og skal have det i løbet af 10 dage efter anmodning.
Jeg vil blot gøre opmærksom på, at hvis man beder om akter, som man har fået tidligere, så har kommunen ret til, at kræve betaling for dem.

Første gang beder man om fuld aktindsigt.
Derefter beder man om aktindsigt i hvad der er tilkommet i sagen siden sidst (skrives med dato for sidste aktindsigt).
På den måde undgår man, at bede om de samme akter mere end én gang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 16:53   #10
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
Det er meget nyttigt at vide, hold op hvor bliver man klog af at komme herind, det er jo en hel åbenbaring
Igen tusinde tak!
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension