K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2015, 15:01   #1
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
ydelse + andet ønske ?

Hejsa

Jeg er lige blevet informeret om, at min sb og kontaktperson vil indstille mig til ftp og ikke fleks (som jeg selv ønsker).
Min mand tjener over 700t om året.
Hvordan regner jeg ud, hvad jeg får pr md ?

Der er tale om, at jeg skal ud i skånearbejde (job med løntilskud - da de ikke mener, at jeg kan få godkendt et microfleksjob på 3 timer pr uge, og at mine skånehensyn er for store).

Jeg er ikke så god til det med tal, og kan ikke rigtigt finde ud af, om jeg overhovedet kan få nogen penge pga min mands indtægt.

Jeg er uddannet, og jeg har muligvis et job på hånden (inden for mit fag - ca 150 kr/timen).

Jeg ville jo stadig gerne helst fleks, men kan man sige teamet imod ? Og komme med et ønske om fleks, hvis de indstiller til noget andet (det bliver ikke ressource - er afprøvet i 2 år nu) ?

takker på forhånd for svar/hjælp!
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 15:43   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nu er det altså bare sådan (hvad mange sagsbehandlere åbentbare ikke helt har styr på) at de ikke kan indstille til noget somhelst hvis det er rehabiliteringsteamet du skal møde.

Der er alle tre ting i spil, ressourceforløb, fleks og pension.

Næsten alle jobcentre bruger det forberedende skema til brug for mødet og her er der en rubrik som handler om hvpr du der dig selv og hvad dine ønsker for fremtiden og en anden rubrik der handler om hvad og hvem kan hjælpe dig til at nå dit mål.

Her er du jo fri til at forlange at der skal stå fleks som mål og du skal selv møde teamet, hvpr din sagsbehandler ikke må andet end at præsentere din sag, ellers har de ingen taleret eller må medvirke til at afgøre indstillingen.

Samtalen er mellem dig og teamet.

Beregn pension her : https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...ye-regler.aspx

Se det forberedende skema her: http://star.dk/~/media/STAR/Files/In...ema%20doc.ashx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 23-06-2015 kl. 16:20.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 15:58   #3
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Tak for dit svar

Min kontaktperson siger også, at de kun kan skrive i deres notat til teamet, at det er, hvad de anbefaler udfra mit forløb 2 år bagud.
Jeg skal til klinisk funktion. Og alle læger mv. har lavet lægeerklæringer/attester, der alle peger på enten microfleks eller ftp. Bla. at det er helt udelukket, at jeg kommer tilbage på arb.markedet, og at alle behandlingsmuligheder er udtømte og afprøvet. Og der er ingen tegn på, at jeg får det bedre (kun værre, desværre).
Jeg ønsker helst fleks, selvom jeg ved, at jobbene ikke hænger på træerne jo.

Jeg kan ikke bruge beregneren ? Er det først, når man har fået tildelt pension ?

Jeg tænker bare om ens ydelse/løn er forskellige ift. om modtager "alm" ftp og/eller når man er i (skåne)job med løntilskud ?
Og skal min mands løb modregnes i begge tilfælde.
Jeg synes, det er svært at finde rundt i
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 16:24   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du får ikke pension imod din vilje, hvis du til mødet fastholder at du ønsker fleks, tror jeg ikke de giver pension.

Beregnrren kan sagtens bruges uden man er tildelt pension.

Men til sammenligning kan jeg fortælle at min mand tjener omkring 430.000kr og jeg har en indtægt på ca. 150.000kr ved siden af pensionen og jeg modtager omkring 10.000kr før skat om måneden.

Du vil nok modtage lidt mere, da ddrr vist er et øvre loft for hvormeget de må modregne alene på ægtefælles indtægt. Grunden til at jeg modregnes mere er fordi jeg selv har indtægt ved iden af pensionen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 16:28   #5
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Tak for svaret!

Så blev jeg lidt klogere! tak.

Vil det sige, at du modtager 10.000 kroner i alt før skat ?
pension + anden indtægt ?

Jeg synes, det er meget lidt
Især når man gerne ville ha' været ude og arbejde på det rigtige arbejdsmarked og haft en "normal" indtægt.
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 17:09   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære deh

Bliv her på din tråd, da der sikkert dukker flere spørgsmål om i nærmeste fremtid.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

En gylden regel er at man lytter ikke til hvad omgivelserne siger, men man forholder sig kun til hvad der skrives om en i lægejournaler og den kommunale journal.

Derfor skal man altid søge aktindsigt ved alle 100% først der kan man stille de korrekte spørgsmål.

En kommune kan godt tvinge en førtidspension igennem, imod borgerens ønske. Læs denne tråd : http://www.k10.dk/showthread.php?t=9316

Man går ikke nødvendigvis ind til den evige hvile når man bliver førtidspensionist og kan godt arbejde ved siden af.:

https://www.borger.dk/Sider/Foertids...ye-regler.aspx

Jeg ville gå i tænkeboks endnu engang og ikke være så bekymret for en førtidspension, hvis de faktuelle vurderinger peger den vej.

Men stol ikke på hvad folk siger til dig.

Kun kommunen har retten til at "afgøre" en sag, alle andre "indstiller"

Der er medborgere der er tvunget til fleksjob ned til 900 sekunder om ugen, imod deres vilje.

Bekræft, at du er over 40 år? S.U.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 18:19   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af deh Se meddelelser
Tak for svaret!

Så blev jeg lidt klogere! tak.

Vil det sige, at du modtager 10.000 kroner i alt før skat ?
pension + anden indtægt ?

Jeg synes, det er meget lidt
Især når man gerne ville ha' været ude og arbejde på det rigtige arbejdsmarked og haft en "normal" indtægt.
Nej, jeg modtager 10.000kr i pension før skat. Og Så modtager jeg ca. 12.000kr (+noget privatpension 7.500kr) ved siden af som anden indtægt før skat. Så ialt incl. Pension har jeg omkring 29.000kr før skat
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 18:45   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg får godt 12.000 kr . Det mindste man kan få efter 2003 ALENE pga partner .

Det højeste er ca 15236 kr som samboende , det mindste de ca 12.000 kr .
handler det KUN om din partner kan du ikke komme ned under de ca 12000 kr .

så har du lidt tal at gå¨efter ,men tror du som mig vil ende i den lavere ende

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 19:35   #9
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære deh

Bliv her på din tråd, da der sikkert dukker flere spørgsmål om i nærmeste fremtid.

Læs og følg disse råd til nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

En gylden regel er at man lytter ikke til hvad omgivelserne siger, men man forholder sig kun til hvad der skrives om en i lægejournaler og den kommunale journal.

Derfor skal man altid søge aktindsigt ved alle 100% først der kan man stille de korrekte spørgsmål.

En kommune kan godt tvinge en førtidspension igennem, imod borgerens ønske. Læs denne tråd : http://www.k10.dk/showthread.php?t=9316

Man går ikke nødvendigvis ind til den evige hvile når man bliver førtidspensionist og kan godt arbejde ved siden af.:

https://www.borger.dk/Sider/Foertids...ye-regler.aspx

Jeg ville gå i tænkeboks endnu engang og ikke være så bekymret for en førtidspension, hvis de faktuelle vurderinger peger den vej.

Men stol ikke på hvad folk siger til dig.

Kun kommunen har retten til at "afgøre" en sag, alle andre "indstiller"

Der er medborgere der er tvunget til fleksjob ned til 900 sekunder om ugen, imod deres vilje.

Bekræft, at du er over 40 år? S.U.

Hilsen Peter

Hej Peter

Tak for dit svar

Jeg har søgt aktindsigt alle vegne, og modtaget alle papirer (over 200 sider), og det ser ud som om, at alt peger mod fleks/ftp.

Jeg er i midt 30'erne.

Det jeg får fortalt, er, at de mener, at jeg skal ha ftp, og så i (skåne)job m løntilskud.
Jeg kan bare ikke finde ud af, hvad det betyder i kroner og ører. Er det samme indtægt/ydelse som "alm" ftp ?

Min sb og kontaktperson er begge meget søde og virker reelle i deres udtalelser, og som om de vil mig det bedste

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Nej, jeg modtager 10.000kr i pension før skat. Og Så modtager jeg ca. 12.000kr (+noget privatpension 7.500kr) ved siden af som anden indtægt før skat. Så ialt incl. Pension har jeg omkring 29.000kr før skat

Okay på den måde
De 12.000 du får ved siden af, er det fordi du er i arb ?

Undskyld jeg "snager" - jeg har bare svært ved at finde noget om det på nettet - ellers forstår jeg det bare ikke

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg får godt 12.000 kr . Det mindste man kan få efter 2003 ALENE pga partner .

Det højeste er ca 15236 kr som samboende , det mindste de ca 12.000 kr .
handler det KUN om din partner kan du ikke komme ned under de ca 12000 kr .

så har du lidt tal at gå¨efter ,men tror du som mig vil ende i den lavere ende

stribe ftp

Tak for den forklaring

Er det så ydelsen, hvis man ikke arbejder - eller er det dét, man får uanset hvad (har spurgt i de andre indlæg også )

Jeg vil bare finde ud af, om der er forskel på ftp ydelsen, hvis man ikke arbejder vs hvis man er i (skåne)job m løntilskud
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2015, 20:21   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af deh Se meddelelser
Okay på den måde
De 12.000 du får ved siden af, er det fordi du er i arb ?

Undskyld jeg "snager" - jeg har bare svært ved at finde noget om det på nettet - ellers forstår jeg det bare ikke
Nej, der er en arbejdssakdeerstatning. Kan ikke arbejde pga rygskade
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension