K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2011, 08:37   #171
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Fik lige...

Talt med den psykiater fra kommunen igår om, hvornår jeg kunne forvente, at han sendte papirerne til dem., dette vil han gøre i næste uge. Så er spørgsmålet, hvor længe de er om at beslutte sig.......

Hav en god weekend allesammen.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 08:42   #172
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Husk af få en kopi af special læge erklæringen fra denne psykiater også. Vær ligeledes opmærksom på at det ikke kun eller altid kommer an på ens diagnose til at vurdere ens situation, det er arbejdsevnen vi taler om og denne har I jo ikke fået målt endnu !! Interessant er det også hvad den uvildige psykiater skriver om din prognose og evt. skånebehov på arbejdsmarkedet.

Hvis man ikke tager hensyn til en moderat depression er der jo risiko for at den udvikler sig, så mon ikke også han har taget højde for det i sin rapport. Så sørg for at få en kopi af ham psykiateren og ryk herefter kommunen for den videre behandling af din sag om tilbagevenden på sygedagpenge.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 09:01   #173
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej EE

Jeg kontaktede ham netop for at få en kopi af hans udtalelse, men han sagde, at jeg bare kunne søge aktindsigt og få det fra kommunen.

Jeg ved ikke om han overhovedet skriver noget om skånehensyn, det talte han slet ikke om.

Ang. Arbejdesevne, det er vel derfor jeg er i arbejdsprøvning, dette er dog foranlediget fra kth-afdelingen.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 12:42   #174
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Ok, hvis du vil have akt indsigt i rapporten gør du det, som han siger gennem kommunen. På den anden side er det måske ok at du bare får den videre fremfærd at vide af din sbér ??

Ved den seneste psykiatriske special lægeerklæring jeg fik lavet, fik jeg en kopi, men var ikke tilfreds med nogle pkt. og kommenterede på rapporten, fik kommentarer tilbage fra psykiateren, men derefter gjorde jeg ikke mere. Man skal også passe på at "over gøre" sagerne, hvis man kan sige det sådan.

Måske er det meget godt at du ikke får en kopi af rapporten ! Men jeg syntes at du i næste uge skal tage fat i din sagsbehandler for afhandling omkring din sdp. sag. Derudover syntes jeg at det er helt ude i hampen hvis man ikke kan kører din kommende arbejdsprøvning under din sdp. sag, når/hvis den bliver genoptaget. De må da kunne nå at tage en beslutning forinden, altså i næste uge, det må du og din fagforening presse på for, også selvom den evt. skal over lægekonsulenten.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 14-01-2011 kl. 12:44.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 14:23   #175
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Ja jeg må jo bare vente og se hvad han har skrevet, selvom jeg da gerne havde gennemset den inden den kommer til kommunen.

Mht. arbejdsprøvningen, så ved jeg ikke, om den bliver godkendt i forbindelse med sdp-sagen, men det havde jeg da indtryk af, da jeg aftalte det, med hende fra kth afdelingen.

Jeg har min fagforening med på sagen og han vil rykke for svar den 18/1, så må vi se hvad der sker derefter.

Knuzzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 14:09   #176
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Puha.....

Så er det 2. uge i min arbejdsprøvning, hvor mit timeantal er sat 1 time op om dagen.... jeg klarede ca. 3½ oh hold op hvor er jeg stresset op igen.... hvad gør jeg ??????

Den 1. uge var jeg der ca. 3 timer i gennemsnit og var helt færdig når jeg kom hjem, men det her er da meget værre.

Jeg har slet ikke noget overskud til alt det herhjemme og må lægge mig, når jeg kommer hjem hver dag.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 20:28   #177
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
AT HVAD 1 TIME ekstra OM DAGEN I UGE 2, DU ALTFORBARMENDE!!!!!!

Du må sætte klamperne i, den går da ikke, det kan du jo mærke at det ikke gør. Fat i din sagsbehandler og sig at I er nødt til at beskærer i time antallet og ikke mindst stigningen. Hvad med skånebehovene er der nogle ??

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 08:22   #178
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
God morgen EE

Jeg har talt med jobkonsulenten da hun ringede til mig. Jeg fortalte hende, at jeg ikke magtede de mange timer og at mit stressniveau er næsten oppe på samme trin, som da jeg blev sygemeldt, fordi de stiller de krav til mig ang. timeantal og sagde også at det er utopi, at jeg kan komme op på 37 timer inden der er gået 7 uger.
Hun sagde, at hun ville tale med sb i kth afd. og siden har jeg ikke hørt en lyd, det er over en ugen siden nu.

Jeg har i øvrigt tænkt mig at ringe til min psykiater i morgen tirsdag og bede om noget mere medicin, for jeg føler ikke, at det jeg får nu er nok, som situationen er nu.
Når jeg har været afsted de 2 - 2½ time om dagen, har jeg intet overskud til noget som helst andet og min mand siger, jeg lukker mig helt inde i mig selv og ikke er til at tale med.

Mht. skånebehov, var netop ikke stressende arbejde og det er selve arbejdet ikke, men alligevel, det jeg har i udsigt mht. timer alene gør mig stresset.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 09:34   #179
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej TD,

Godt du fik talt med job konsulenten.

I må jo holde jer til de timer du har nu og vente med en evt. optrapning. Du skal jo også have det til at køre derhjemme !

Husk også at informere din sbér og jobkonsulent at du har været nødt til at gå op i medicin, men vær opmærksom på at arbejdsprøvningen jo ikke skal skade dit helbred og gør din stress værre. Det er nok vigtigt at du i en periode kun arbejder det du kan magte således at den kommende optrapning sættes på stand by. Pt. går det nok lidt for stærkt for dig.

Hvordan står det til med genoptagelse af din sdp. sag ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 13:09   #180
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej EE

Til den første del, er vi helt enige og jobkonsulenten sagde også, at jeg skulle tage de timer jeg akn klare, så det er da altid noget

Jeg ved endnu ikke noget om hvordan det går med sagen, i sidste uge ca. d 21/1 skulle de have modtaget det fra deres psykiater og jeg ved, at de holder deres møder hver torsdag, så jeg håber, at den kommer med på torsdag.

I øvrigt har jeg idag været inde og aflevere kopi at udakrift fra sygehuset vedr. min Scheurmann og da lægen læste op hvad der stod, har jeg åbenbart også en begyndende knogleskørhed, + forandringer i rygsøjlen grundet Scheurmann'en, så der er da lidt mere gods i den dennegang.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension