K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2014, 22:52   #1
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Igennem job prøvning

Hej
Jeg vil høre om det er en herinde som ved om man MUST eller SKAL igennem arbejdsprøvning for at få flexjob.
Kan man blive godkendt flexjob uden jobprøvning?
Kommune vil godkende mig til FP ,men det vil jeg ikke da min gammel arbejdsgiver har tilbud mig arbejde hjemmefra op til 10 timer.
Mit problem er at jeg kan ikke holde mængde af mennesker og går ud huset,derfor er jobprøvning vil være problem for mig.Synes selv at det er en god ting at holde lille smule tilknytning til arbejdsmarkedet da jeg er kun 37 år.
Hvem kan svare mig på det?
På forhånd tak
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 07:11   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er du nok nød til at snakke med din sagsbehandler, hvis du får pension vil du altid have ro på dit liv.

hvis du får fleks og mister dit arbejde, så er du jo tilbage på, at skulle søge job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 07:34   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis du får fleks og mister dit arbejde, så er du jo tilbage på, at skulle søge job
Lige præcis.
Og så kan man tænke, at man vel altid kan få fp når det én gang er besluttet, at man er berettiget, men det kan man ikke være sikker på, bl.a. kan reglerne måske være strammet (mon det overhovedet er muligt) når behovet opstår.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 08:53   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Men det kan lade sig gøre..

Kære Stiglic

.... men du skal naturligvis overveje konsekvensen på længere sigt.

Hvis kommunen indstiller dig til førtidspension, skal du nøje overveje om der ikke findes en anden mulighed for at fylde det tomrum der måtte komme ved ikke at være tilknyttet arbejdsmarkedet. En førtidspension giver dig ro og økonomisk stabilitet.

Hvis du får bevilget førtidspension, under 40 år, indstillet af din sagsbehandler, er der jo væsentlige grunde dertil. Du har også mulighed for at arbejde, trods du har bevilget en førtidspension. Muligheden skal du kende og forstå, samt drøfte med din nuværende arbejdsgiver.

Det var tilsyneladende en god løsning, netop for dig i din situation:

http://sm.dk/arbejdsomrader/sektions...jde-og-pension

"Der er gode muligheder for at arbejde i et vist omfang ved siden af folkepensionen eller førtidspensionen. Reglerne blev forbedret i 2008, så det bedre kan betale sig at arbejde ved siden af pensionen, og samtidig er det blevet lettere at udskyde folkepensionen.

I projektet om ”unretirement” har Social-, Børne- og Integrationsministeriet i samarbejde med Beskæftigelsesministeriet særligt fokus på folkepensionisters og efterlønsmodtageres muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet.
"


Dit spørgsmål lyder, om du kan undgå arbejdsprøvning.

Det er de færreste der undgår en eller anden form for arbejdsprøvning, men se lidt på fastholdelses fleksjob:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...guide-fleksjob

"Fastholdelsesfleksjob

"Du har også mulighed for at blive ansat i fleksjob på din nuværende arbejdsplads. Betingelserne er, at du generelt opfylder betingelserne for fleksjob, og at din arbejdsplads i de seneste 12 måneder har forsøgt at
fastholde dig på særlige vilkår – f.eks. via en omplacering, omlægning af dit arbejde eller ansættelse efter de sociale kapitler*.

Dette er dog ikke et krav, hvis man på forhånd kan se, at der er formålsløst at gennemføre disse indsatser
.

Har dette været foranstaltet inden for de sidste 12 måneder, ville det jo være noget ubelejligt for alle parter, at tvinge dig ud i en arbejdsprøvning andet sted. Men du skal være aktiv eller have hjælp til at være aktiv.

Spørg direkte skriftligt din sagsbehandler så du får svar, som er gyldige.

Information.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ertidspension/

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Hilsen Peter

Læs disse råd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Sidst redigeret af phhmw; 29-08-2014 kl. 09:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 12:05   #5
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Hvad er varighed på jobprøvning?
Er det kun en eller flere jobprøvninger man skal igennem?
Tak
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 12:20   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er meget fra person til person, nogen er igennem en, andre 10 det er op til din sb og nogen er i 13 uger, det er min. andre i et år
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 15:24   #7
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Jeg blev tilbudt pension da jeg var 18 år (er idag 36 år)men jeg takkede nej for jeg havde jo hele livet foran mig, men hvis jeg havde vidst hvad jeg skulle igennem især de sidste 13 år for at blive godkendt til fleksjob havde jeg takket Ja. Det er nok noget af det jeg fortryder mest i mit liv hvis jeg fik tilbudt det den dag idag ville jeg sige ja tak.

Held og lykke
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 16:32   #8
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Jo det kan godt være det er sådan,men vil kommune ikke være taknemlig hvis man vil tag flexjob i stand for FP. Vil de ikke gøre det nærmere for mig?
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 19:11   #9
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
De gør hvad der er bedst for dem synes jeg , men hvis du er syg nok til at få FP som næsten er umuligt i dagens Danmark når man er under 40 år er det da bare og tag det.
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension