K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2009, 11:59   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hejsa Kimmo

Har du fulgt Hejdiens råd i følgende tråd? http://www.k10.dk/showthread.php?t=7610

Du er opsat på at klage over den behandling du har fået, det vil jeg gerne forsøge at hjælpe dig med, men umiddelbart tror jeg ikke du rigtigt har noget bevisligt (på skrift) at have en klage i, du har ventet urimeligt længe, men der er ikke fastsat nogen tidsfrist der siger fx 3 uger, der står kun "inden for en rimelig tid" de stedder hvor det står, og hvad det er, er i første omgang helt op til sagsbehandleren at afgøre.

Personligt ville jeg vælge at stykke noget sammen hvor jeg skriver at jeg føler at min sag bliver forhalet og at jeg syntes jeg har ventet længere end hvad der er rimeligt, og at det nu haster fordi jeg er ved at være kommet alt for langt ned psykis (giv gerne en kort beskrivelse) Og det ville jeg så sende til borgmesteren, evt sammen med skrive at hvis jeg intet har hørt efter 10 arbejdsdage, vil jeg sende en klage over bække forhold til hele kommunalbestyrelsen. Husk at gøre det tydeligt at det du ønsker er at de får fingeren ud og tager hånd om din sag.

Men inden jeg gør det ville jeg vælge:

Citat:
Kapitel 12

Tilbud til unge fra 18 til 22 år

§ 76. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp efter stk. 2 og 3 til unge i alderen fra 18 til 22 år, når det må anses for at være af væsentlig betydning af hensyn til den unges behov for støtte, og hvis den unge er indforstået hermed.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan træffe afgørelse om, at en tildelt personlig rådgiver eller en fast kontaktperson, jf. § 52, stk. 3, nr. 6 og 7, kan opretholdes eller tildeles igen efter det fyldte 18. år.

Stk. 3. Til unge, der er eller var anbragt uden for hjemmet i et anbringelsessted efter reglerne i kapitel 11 umiddelbart inden det fyldte 18. år, kan kommunalbestyrelsen træffe afgørelse om,

1) at døgnophold, jf. § 55, i et anbringelsessted, jf. § 66, kan opretholdes eller genetableres,

2) at udpege en personlig rådgiver for den unge, jf. § 52, stk. 3, nr. 6,

3) at udpege en fast kontaktperson for den unge, jf. § 52, stk. 3, nr. 7, og

4) at etablere en udslusningsordning, jf. § 55, i det hidtidige anbringelsessted.

Stk. 4. Tilbud efter stk. 2 og 3 skal ophøre, når de ikke længere opfylder deres formål under hensyn til den unges behov for støtte, eller når den unge fylder 23 år.

Stk. 5. Kommunalbestyrelsen skal, i det omfang det er muligt, sørge for, at unge, som har været anbragt uden for hjemmet efter reglerne i kapitel 11, umiddelbart inden det fyldte 18. år får mulighed for at vende tilbage til det tidligere anbringelsessted kortvarigt, uanset om der iværksættes foranstaltninger efter stk. 3.

OG

§ 81. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde en særlig indsats til voksne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Formålet med indsatsen er

1) at forebygge, at problemerne for den enkelte forværres,

2) at forbedre den enkeltes sociale og personlige funktion samt udviklingsmuligheder,

3) at forbedre mulighederne for den enkeltes livsudfoldelse gennem kontakt, tilbud om samvær, aktivitet, behandling, omsorg og pleje og

4) at yde en helhedsorienteret indsats med servicetilbud afpasset efter den enkeltes særlige behov i egen bolig, herunder i botilbud efter lov om almene boliger m.v. eller i botilbud efter denne lov.
Alt efter så meget ville jeg muligvis også bruge:
Citat:
§ 1. Formålet med denne lov er

1) at tilbyde rådgivning og støtte for at forebygge sociale problemer,

2) at tilbyde en række almene serviceydelser, der også kan have et forebyggende sigte, og

3) at tilgodese behov, der følger af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

Stk. 2. Formålet med hjælpen efter denne lov er at fremme den enkeltes mulighed for at klare sig selv eller at lette den daglige tilværelse og forbedre livskvaliteten.

Stk. 3. Hjælpen efter denne lov bygger på den enkeltes ansvar for sig selv og sin familie. Hjælpen tilrettelægges ud fra den enkelte persons behov og forudsætninger og i samarbejde med den enkelte.
Sammen med det stykke noget sammen om at jeg ikke føler at loven bliver fulgt på disse områder, og/eller direkte skrive at jeg søger hjælp efter § det og det til det og det, sammen med skrive at jeg forventer at have fået en tilbagemelding med en konkret dato til et møde, så disse ting kan blive sat i værk, og at hvis jeg ikke har modtaget dette om fx 10 dage, vil jeg se mig nødsaget til at videregive en klage til borgemesteren (og evt kommunalbestyrelsen)

Sammen med ville jeg følge Hejdiens råd om at søge en § 17 (de 2 ting kan sagens løbe samtidig) For der skal ske noget i din sag, og det skal være NU! om det så er det ene eller det andet er i første omgang et fedt, bare der kommer huld på bylden.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 19:39   #12
Kimmo89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Kimmo89 er ny på vejen
Red face hejsa igen

hej jeg ringer til min lægen imorgen og høre ad hvad de siger til mine lidelser
jeg har en plan om at flytte på bosted for psykisk syge som jeg har været tidligere så jeg ser virkelig frem til det det sted jeg har fundet bor en af mine
venner så jeg ville ikke være helt alene som ny
jeg har skrevet til min sagsbehandler om bedt om et møde med hende
så vi kan finde en mulighed for min fremtid

tak for støtten alle sammen


de bedste hilsner kimm
Kimmo89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 20:37   #13
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen

Hej kimmo !
Hvor er det godt du tager kontakt til både lægen og sagsbehandler synes jeg. Og tanken med at bo i et bofællesskab lyder som en god idé tror jeg, der føler man sig ikke ensom, med mindre man vil være det.
Jeg ønsker dig meget godt for din fremtid.
Hilsen Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 21:28   #14
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Hej kimm

dejligt at høre fra dig

det lyder skide godt du vil snakke med din læge om hvordan du har det, og om at flytte på bosted
det skal din læge vel også hjælpe med at få lavet en henvisning og kunne forestille mig at på bosted at de kan hjælpe med det med kommunen.

ønsker dig alt held og lykke med i morgen ved lægen, ved det bliver hårdt

de bedste ønsker her fra
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2009, 18:28   #15
Kimmo89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Kimmo89 er ny på vejen
Red face hej

hejsa allesammen igen

jeg fik deværre ikke ringet til lægen i dag for jeg har et problem med og komme
op om morgen.. men jeg har været til psykiater i dag
som gav mig ret i at både en støtte kontakt person og tilbud om bosted
ville være det bedste.. så han ringer og vækker mig i morgen tidlig
og så kan jeg ringe til sagsbehandleren og aftale et møde og så kan jeg brokke mig til hende over hendes sagsbehandling da jeg er lidt rysted over hendes måde at behandle mig på
og jeg har tænkt mig at sige det virkelig haster da jeg har det meget dårligt
så må vi håbe hun tager det alvorligt denne gang

de bedste hilsner kimm
Kimmo89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 12:39   #16
Kimmo89
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2009
Indlæg: 11
Styrke: 16
Kimmo89 er ny på vejen
Smile så skete der endelig noget

hej alle sammen så skete der endelig noget på kommunen jeg skal til møde på tirsdag hvor vi skal snakke om at jeg skal på bosted igen og så at min pensions
for alvor er startet skal til og lave resurce profil

var bare det jeg ville fortælle



forårs hilsner kimm
Kimmo89 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 14:16   #17
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Hej Kimmo !
Jeg kan virkelig godt forstå du ser lidt lysere på tilværelsen nu. Og det kan jeg se du gør fordi du sender os forårshilsner, som jeg takker for. Forår er så optimistisk synes jeg alting vågner af dvale igen.
Jeg tror også du har shancen for at få et godt forår, for nu har du rigtig fået sat gang i din fremtid.
Håber det sker ret hurtig så du kan være i nærheden af andre mennesker.
Held og lykke med din pensionsag det kan godt være langsommelig, men det håber jeg du bliver forskånet for.

Varme tanker fra Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 15:42   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dejligt at der endelig sker noget i sagen

Men husk nu at holde dem til ilden kimm...vi ser mange gange at en sag starter...og så går den hurtigt i stå igen...

Så hvis du selv huske at holde dem i gang...så kan du slippe for at dette sker...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 00:24   #19
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej kimm

hvor er det skide godt gået, godt du fik snakket med sagsbehandler og psykiater
ønsker dig alt held og lykke med mødet
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
Politikere ser bort fra elendig sagsbehandling phhmw Politik og Samfund 0 11-03-2013 13:16
Anbefaling af neurokirurg der kan se bort fra det psykiske q48 Dit og Dat 2 15-09-2010 17:17
Er der nogen med tid og lyst Færselsuheld Dit og Dat 2 08-03-2009 21:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension