K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2012, 11:03   #1
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Godt råd søges!

Efter 3 år har kommunen brug for en udtalelse/attest fra egen læge...
(Jeg søger p.t. om fleksjob)

I de seneste 3 år har jeg ikke brugt egen læge i forbindelse med min sygdom, men psykiater, som også har sat mig i medicinsk behandling samt samtaleterapi osv.

SÅ hvorfor skal egen læge nu på banen?
(Normal procedure siger JC)

Og hvad skal han skrive?
Skal han følge op på psykiaters statusattest, som bl.a. siger varigt nedsat funktionsevne og stressoverfølsom, eller er det for mistænksomt, at han følger op på psykiaters ord?

Det er vigtigt for mig at vide, hvad han skal skrive, så han er helt klar i spyttet, og så JC ikke kan vende og dreje hans ord.

Og så en anden ting:

Jeg er p.t. uden forsørgelse (lever af min ægefælles indkomst), har netop været indlagt et døgn med en forbipasserende blodprop i hjernen. Jeg er sat i medicinsk behandling. Kan jeg blive sygemeldt for dette, således at jeg igen kan få sygedagpenge?
Og kan min læge sygemelde mig pga. denne indlæggelse og nuværende gener (træthed, træthed, træthed og så træthed)?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 12:11   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Jeg kan kun udtale mig på egne vegne, samt hvad jeg har oplevet angående egen læge, hvorfor han er god at havde på sin side (selvom, JC mange gange er ligeglade, med hvad de skriver) er fordi de fleste læger kender det system, som du er kommet ind i..
Men jeg vil tro at din læge har fået at vide du gået hos psykiateren, også hvordan det står til med dig, men uanset hvad, så kan du ikke bestemme hvad din læge skal skrive..
Du skriver samtidig du søger flexjob, er du beviljet ??
Der er dette link angående sygdagpenge stop håber dette kan hjælpe
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Held og lykke til
Jeg er sikker på der kommer flere gode råd, fra de andre ; )
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 13:25   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Efter 3 år har kommunen brug for en udtalelse/attest fra egen læge...
(Jeg søger p.t. om fleksjob)

I de seneste 3 år har jeg ikke brugt egen læge i forbindelse med min sygdom, men psykiater, som også har sat mig i medicinsk behandling samt samtaleterapi osv.

SÅ hvorfor skal egen læge nu på banen?
(Normal procedure siger JC)

Og hvad skal han skrive?
Skal han følge op på psykiaters statusattest, som bl.a. siger varigt nedsat funktionsevne og stressoverfølsom, eller er det for mistænksomt, at han følger op på psykiaters ord?

Det er vigtigt for mig at vide, hvad han skal skrive, så han er helt klar i spyttet, og så JC ikke kan vende og dreje hans ord.

Og så en anden ting:

Jeg er p.t. uden forsørgelse (lever af min ægefælles indkomst), har netop været indlagt et døgn med en forbipasserende blodprop i hjernen. Jeg er sat i medicinsk behandling. Kan jeg blive sygemeldt for dette, således at jeg igen kan få sygedagpenge?
Og kan min læge sygemelde mig pga. denne indlæggelse og nuværende gener (træthed, træthed, træthed og så træthed)?

din egen skriver, at du har en speciallæge som ved aktuelt mere om din psykiske lidelse.
skynd dig med at opdatere din egen læge mht den indlæggelse( hospitalet skriver også til lægen)det kan du gøre over telefonen, så vil lægen skrive at du er under medicinsk behandling for ....... og hvor længe ca. at det varer

jc vil nok spørge lægen om dine muligheder for snart at vende tilbage til arbejde
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 14:17   #4
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Jeg kan kun udtale mig på egne vegne, samt hvad jeg har oplevet angående egen læge, hvorfor han er god at havde på sin side (selvom, JC mange gange er ligeglade, med hvad de skriver) er fordi de fleste læger kender det system, som du er kommet ind i..
Men jeg vil tro at din læge har fået at vide du gået hos psykiateren, også hvordan det står til med dig, men uanset hvad, så kan du ikke bestemme hvad din læge skal skrive..
Du skriver samtidig du søger flexjob, er du beviljet ??
Der er dette link angående sygdagpenge stop håber dette kan hjælpe
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Held og lykke til
Jeg er sikker på der kommer flere gode råd, fra de andre ; )
Tak banan

Nej nej, jeg vil heller ikke diktere, hvad min læge skriver . Jeg efterlyste nu mere, hvad han kunne skrive, så det ikke konflikter med det psyk har skrevet. Men Østerbro er kommet med et godt bud nedenfor.

Jeg har ikke fået bevilget fleks endnu, har fået afslag, men sagen er i BAN.

Kh Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2012, 14:21   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
din egen skriver, at du har en speciallæge som ved aktuelt mere om din psykiske lidelse.
skynd dig med at opdatere din egen læge mht den indlæggelse( hospitalet skriver også til lægen)det kan du gøre over telefonen, så vil lægen skrive at du er under medicinsk behandling for ....... og hvor længe ca. at det varer

jc vil nok spørge lægen om dine muligheder for snart at vende tilbage til arbejde
Super Østerbro, tak

Skal hos egen læge i morgen i forbindelse med udfyldelsen af attest

Kh Mumrik
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 10:01   #6
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
min læge samlede sammen på hvad de andre speciallæger havde skrevet - nærmest et kort oprids. og så konkluderede han på det athan ikke fandt nogen restarbejdsevne, at min situation var stationær, jeg var velmedicineret og der var ingen behandlingsmuligheder. Og så beskrev han mine skånehensyn/problemer. Min store træthed. Min lave stresstærskel o.lign.
Så på den måde gjorde han det lettere for sb at se hvad jeg havde været igennem af forskellige undersøgelser og behandlinger...

Om du kan sygemeldes pga din nye situation ved jeg ikke...men spørg lægen
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 12:33   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du kan kun komme på sygedagpenge igen, hvis du har "optjent" retten til det... Hvis du ikke har arbejdet siden du blev syg, ræg af sygedagpenge og nu uden forsørgelse, så kan jeg desværre ikke se hvordan du kunne blive godkendt til sygedagpenge igen... Beklager...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 21:54   #8
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Har nu været hos egen læge, som har udfyldt attesten til JC. Han har - i forhold til psykiaters statusattest - også beskrevet somatisk sygdom, fx forhøjet blodtryk, som bl.a. har været én af årsagerne til min seneste indlæggelse for 2 uger siden med en forbipasserende blodprop i hjernen.
Og så er der jo flere og flere der skriver, at egen læges ord/attest ikke er med i en vurdering af fx tilkendelse af fleksjob, men hvorfor beder JC (og bruger penge på det), så ens læge om det?

I forhold til min forbipasserende blodprop i hjernen har jeg ladet mig fortælle, at hvis man har fået ordineret blodfortyndende medicin til hindring af evt. nye blodpropper, så har man mulighed/ret til udbetaling af sum fra ens forsikrings-/pensionsselskab. Er der nogen, der ved noget om det?

Og Ricky: Tænkte jeg nok... Men tak
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 00:14   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Har nu været hos egen læge, som har udfyldt attesten til JC. Han har - i forhold til psykiaters statusattest - også beskrevet somatisk sygdom, fx forhøjet blodtryk, som bl.a. har været én af årsagerne til min seneste indlæggelse for 2 uger siden med en forbipasserende blodprop i hjernen.
Og så er der jo flere og flere der skriver, at egen læges ord/attest ikke er med i en vurdering af fx tilkendelse af fleksjob, men hvorfor beder JC (og bruger penge på det), så ens læge om det?

I forhold til min forbipasserende blodprop i hjernen har jeg ladet mig fortælle, at hvis man har fået ordineret blodfortyndende medicin til hindring af evt. nye blodpropper, så har man mulighed/ret til udbetaling af sum fra ens forsikrings-/pensionsselskab. Er der nogen, der ved noget om det?

Og Ricky: Tænkte jeg nok... Men tak
Mumrik... du kan prøve at gå ind på pensionsselskabets website .. inde på kritisk sygdom står der (som regel) hvad og hvordan og hvilke diagnoser .. og bliver du ikke klogere af det, så ring til dem.. så er du sikker på at du får det rette svar ..
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 01:07   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Mumrik... du kan prøve at gå ind på pensionsselskabets website .. inde på kritisk sygdom står der (som regel) hvad og hvordan og hvilke diagnoser .. og bliver du ikke klogere af det, så ring til dem.. så er du sikker på at du får det rette svar ..
Knus Lone
Ja selvfølgelig Lone

Tak
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Hmm må jeg godt det??? karinaj Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 08-10-2008 23:12
godt råd søges Kongefugl Din historie 12 02-06-2007 22:16
godt nyt cirkeline At søge førtidspension 3 20-12-2006 12:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension