K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2014, 23:59   #1
Hmm004
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Hmm004 er ny på vejen
Kontanthjælp..

Nu er det sådan at jeg er en ung dreng på 21 år, som er havnet på kontanthjælp. Jeg lider af psykiske problemer så som angst, socialfobi, jeg er meget træt og syg, jeg skal til undersøgelse omkring mine tarme også. Jeg har for 3 uger siden været til samtale hos en psykiater ( henvisning af min læge) hun er bekymret for mig så jeg er hos lægen 1 gang om måneden.

Det skal liges at jeg havde et vikarjob som varede 2 måneder, men stoppede for 3 uger siden. Jeg har ikke modtaget kontanthjælp endnu.

Jeg var indkaldt til møde i dag og jeg fik fik fortalt min sagsbehandler at jeg er i gang med at forløb hos en psykiater osv. men han sagde han ikke havde fået en syghistorik fra min læge. Og tilbød mig at komme i praktik. Jeg fortalte ham at jeg hurtigst muligt håber på at blive rask, så jeg kan søge uddanelse til sommer ( Det er ikke engang sikkert, at jeg er rask der ), men lige nu kan jeg slet ikke foretage mig noget, da jeg har det skidt. De bedte mig om at finde praktik ved en sfo, og kontakte dem indenfor 1 uge hvis jeg ikke kunne finde ville de prøve at finde noget til mig.. Jeg sagde bare okay, og så var samtalen slut?