K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2010, 18:24   #141
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
hej MTVRV1

Jeg vil tale med min læge i morgen tidlig og forligge ham hvad der nu er sket i min sag, så må han evt. prøve at tale med dem. Jeg må indrømme, at jeg er ved at gå helt ned igen og overvejer meget at raskmelde mig, da vi ikke kan få nogen hjælp til de faste udgifter og ikke har råd til at betale vores husleje. Min mand er på føp og får dertil en ip, som de modregner i min kth.

Her gik man naivt og troede kommunen var til for at hjælpe folk og ikke til for at køre folk endnu længere ned end de er i forvejen.

P.S. Jeg overvejer også at gå til EB eller/og Lorry med min sag.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 09:50   #142
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Et lille forsigtigt jubiiiiiiiii

Hej allesammen

Jeg er lige blevet ringet op af min sb fra Krifa om, at efter sagen er blevet sendt til BAN, har kommunen alligevel valgt at revurdere min sag samt at de vil have en psykiaterudtalelse...... mere følger senere.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:06   #143
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hej allesammen

Jeg er lige blevet ringet op af min sb fra Krifa om, at efter sagen er blevet sendt til BAN, har kommunen alligevel valgt at revurdere min sag samt at de vil have en psykiaterudtalelse...... mere følger senere.
det lyder godt, det viser bare at kommunen har haft en dårlig sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:09   #144
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej MTVRV1

Ja det tør vist siges.... ved du, om jeg så får mine sygedagpenge igen med tilbagevirkende kraft ??

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:13   #145
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Hej MTVRV1

Ja det tør vist siges.... ved du, om jeg så får mine sygedagpenge igen med tilbagevirkende kraft ??

Knuzzz
He, he, tillykke med hjemvisningen af din sag.

I første omgang skal du nok lige vente på at få lavet den psykiatriske udtalelse (erklæring), men hvis de ud fra denne siger at du skal i arbejdsprøvning og afklares via sdp. så er jeg da sikker på at det bliver med tilbagevirkende kraft.

Godt kæmpet af dig og Katharina

Håber det lykkedes.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 14-12-2010 kl. 10:16.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:14   #146
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øhhh, mit indlæg kom dobbelt så jeg sletter det lige selv.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-12-2010 kl. 10:16. Årsag: Dobbelt indlæg slettet min computer skulle lige vågne.:-)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 10:17   #147
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej EE
Jeg skal i arbejdsprøvning i januar måned, det er iværksat af kth-afdelingen, så den kommer jo til at indgå i helheden, såvidt jeg har fået at vide. Jeg har selv i samarbejde med egen læge, fået en tid his en psykiater idag.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 13:24   #148
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Så har jeg været til psykiater og han siger, at jeg har en let til middelsvær depression og skal have enten medicinsk behandling eller samtaler eller begge dele, skal derind igen d 6/1 hvor det bliver besluttet.

Jeg kunne desværre ikke komme til at tale med nogen på kommunen idag, da de alle var på kursus.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 14:10   #149
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

Puha, det er noget værre noget at rende ind i det depr. værk, men der er jo lys for enden af tunnelen som man siger.

Spørgsmålet er om kommunen bør få lavet en psykiatrisk special læge erklæring på dig eller en status attest fra din egen psykiater vil være nok ? Men det ved du jo næppe når du ikke har "hørt" noget fra kommunen endnu. Hvad siger Krifa for den videre fremfærd, har du den samme sagsbehandler på kommunen som du nu i kh regi ? Det er jo vigtigt at din sdp. sag genoptages hurtigst af hensyn til din økonomi formoder jeg.

Mht. psykiater erklæring der kommer kommunen garanteret til at hænge sig i om hvorvidt din lidelse er stationær !! Der er jo peget på behandlingsmuligheder som du selv skriver, men hør evt. din psykiater om hvornår din lidelse kan siges at være stationær er det nu eller senere ?

Er lidelsen stationær og du må arbejdsprøves kan jeg ikke se andet end at de bør genoptage dine sdp. Spørgsmålet er dog om lidelsen først er stationær når behandlingsmulighederne er afprøvet !!??

Det er så kryptisk i sdp. (også), men du må jo høre Krifa, kommunen osv. for den videre ekspedition af din sag.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 15:02   #150
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej EE

Det eneste jeg fik at vide fra Krifa er, at kommunen vil revurdere min sag og at hun nu vil have en psykiaters vurdering med ind over.

Jeg ved endnu ikke om han vurderer den stationær eller ej, men jeg kan prøve at spørge ham, næste gang jeg skal derop. Men han kom dog frem til, at det formentlig stammer helt fra min barndom af.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension