K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2011, 14:04   #451
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen, helt ærligt, jeg synes heller ikke på nogen måde det lyder logisk, at ignorere alt det du har lavet igennem det sidste stykke tid! Det er jo virkelig dobbeltarbejde der gør noget!

Men aner ikke, om du kan gøre noget ved det, ud over at brokke dig over det, gerne skriftligt!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 14:46   #452
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg ville helt klart også brokke mig med kopi til de ansvarlige, BAN og hvad der ellers måtte være.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 14:47   #453
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Nej det er jo lige det, men jeg ringer til BAN i morgen, når jeg kommer hjem fra kursus, så må jeg jo se hvad de siger til det.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 15:17   #454
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jamen jeg har så lige flettet en evt. mail sammen som du kunne bruge til at brokke dig over dit forløb, hvis du følte herfor. Det tog ikke så lang tid, så har du det om ikke andet hvis det er:

Til: Din sagsbehandler
CC: jobcenter chefen, din sbér i kh, din sbér i krifa, borgmesteren, erhvervs og økonomi udvalgs formanden..


Dato.

Vedr. Genoptagelse af sygedagpenge sag med ordre fra BAN.

Kære,

Jeg henvender mig herved i forbindelse med vort møde d. 18/8-11. Jeg tillader mig at sende denne mail cc. (den, den og den) da jeg mener at det er på tide, at kommunen tager ansvar for min sag.

Pr. d. har Beskæftigelses ankenævnet, som du ved, tilbagevist min sag omkring sygedagpengestop til Halsnæs Kommune, med krav om genoptagelse heraf med tilbagevirkende kraft. Jeg vedhæfter kopi af brevet for denne beslutning.

Først d. 18/8-11 formår jeg at få arrangeret et møde med min nuværende sagsbehandler, som så er dig. Det har været meget svært at få etaberet et møde, ja enddog få tildelt en sagsbehandler i kommunens sygedagpenge regi. Jeg har respekt for sommerferie osv., men at man skal involvere flere instanser for at få tildelt en sagsbehandler er mig stadig en gåde.

Endelig xx dage efter brevet fra BAN mødes jeg med dig vedr. min sag. Min sygedagpengesag skal vurderes forlænget efter d. 1/5-11, hvor de oprindeligt skulle have udløbet for varighedsbegrænsningen af de "almindelige" 52 uger. På mødet får jeg oplyst af dig, at jeg kan forvente at skulle i en ny arbejdsprøvning og at der skal indhentes nye lægepapirer for at kunne vurdere om en evt. forlængelse af mine sygedagpenge kunne have fundet sted pr. 1/5-11. Dette er jeg meget uforstående overfor, da jeg har været i arbejdsprøvning i foråret allerede, blot i kh. regi. !!

Siden jeg d. xx oktober, 2010 uretmæssigt blev ekskluderet fra sygedagpenge, har jeg været i afklaring under kontanthjælps regi. Derunder var jeg i perioden xx - xx i arbejdsprøvning (der og der) og både jeg, min sagsbehandler i min fagforening, samt min sagsbehandler i KH (?) vil da mene at denne udemærket kan bruges i stedet for at skulle opstarte en ny arbejdsprøvning, blot xx mdr. efter denne !!?? Dette ønsker jeg at I undersøger, således at der derved både kan spares tid og penge for alle parter.

Endvidere blev der i xx indhentet (de og de læge rapporter), derfor jeg er ganske uforstående overfor hvorfor der igen skal indhentes tilsvarende rapporter, når de andre blot er få/? mdr. gamle ?

Sidst men ikke mindst, så kan jeg ikke forstå, at jeg skal blive ved med at følge afklaring i kh regi? Der er jo endnu ikke er taget stilling til hvor jeg skal være og om I overhovedet kan bruge afklaringen i kh. regi til noget, for det er jeg jo ikke engang sikker på som det ser ud nu.

Jeg beder om, at der igen kigges på min sag hurtigst muligt og, at der derved tages stilling til om hvorvidt arbejdsprøvningen i kh. regi er mulig, at benytte i forbindelse med sdp. forlængelses beslutningen. Ligeledes ønsker jeg at der undersøges om der overhovedet er behov for at indhente de læge rapporter du talte om(jeg kan forstå hvis man taler om en status rapport fra din psyk dog ). Endeligt ønsker jeg snarest, at vide om hvorvidt jeg skal blive ved med at følge afklaring i kh. regi, hvor jeg pt. er på xx kursus eller om jeg skal stoppe hermed indtil der er taget stilling til min sdp. sag og evt. forlængelse heraf.

Jeg ser frem til at høre fra dig, men vil gerne allerede idag bede dig om at bekræfte hvornår jeg kan forvente en tilbage melding.

Mvh.

Denne mail kunne du sende, men tal naturligvis man BAN først. Nu har du da så et forslag til et skriv hvis det er og dette skal du sende med prioritet og flag, så du får bekræftelse på at modtageren har læst (klikket) på din mail.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 21-08-2011 kl. 15:49.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 15:38   #455
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Hold da helt op, hvor du bare kan hive den ene gode mail efter den anden ud af ærmet, den lyder bare helt kanon lige som den første jeg fik fra dig. SSSS

Jeg vil på tirsdag konferere med sb hos Krifa og se hvad han siger, samt ringe til BAN i morgen.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 15:43   #456
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
God idé, jeg syntes også at du skal undersøgt, netop som jeg skriver, om du stadig skal følge kh afklaringen, du skal på kursus i morgen, i hvad ? Jobsøgning ??

Mht. din arbejdsprøvning i kh. regi, var der så også skåne hensyn at op ? Det var vel foretaget mhp. på at finde ud af hvilken vej du skal på arbejdsmarkedet ordinært, fleks eller ftp. ?

Du sagde i går at din sbér i sdp. nævnte noget om fleksjob på jeres møde, hvordan det ? Måske hælder han til forlængelse i ht. §27 nr. 1 stk. 4, det er med at holde fast i den så
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 16:28   #457
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa igen

Ja jeg skal på "kursus" i morgen og det er bare til 1½ times info ellers bliver det måske exell eller i det kreative værksted og udover det, har jeg indtil videre 1 times velvære hvor "læreren" bare står og taler..... virkelig inspirerende

M.h.t. flex eller føp, var det noget han bragte på banen uden jeg havde talt om det overhovedet og det var ham der sagde, at det "kursus" kunne han ikke bruge til noget.

Afklaring på det skøre kursus, så har sb på kH ferie lige nu så øv øv øv.




Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 23:38   #458
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kursus du er i, er IKKe afklaring, men aktivering!

Du bliver nødt til at skelne imellem forskellen, og få styr på denne forskel!

Hvis du fastholder afklaring af din arbejdsevne, hvilket du er i din fulde ret til, trods kontanthjælp, skal du fastholde dette skriftlig!

Der skal iøvrigt laves sygeopfølgningsplan, og helhedsvurdering, når du er syg på kontanthjælp!

Syg, betyder, at du IKKE på nuværende tidspunkt kan genindtræde på det ordinære arbejdsmarkedet!

Det kunne også være interessant, om de mener at du kan det på sigt?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 07:22   #459
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
God morgen popiae

Jo, det er dem der siger, at det er en afklaring, så det må jeg jo så regne med, at det er det.

Ja det sidste aner jeg ikke noget om, der blev jo ikke fulgt op på den første arb.prøvning, så nu må vi se efter d.2/9 om det sker denne gang.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 09:11   #460
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er intat der gælder før du har det på skrift, det ved du jo godt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension