K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2014, 10:26   #1
Cayuga
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Cayuga er ny på vejen
hvor lang tid tager det til man kan blive godkendt til et flexjob

Kære Alle herinde
Jeg har nu været syg i et år, efter 12 års fast arbejde, og min funktion er blevet sparet væk. Så jeg har ikke noget job, men har tilgengæld brugt alle mine 52 ugers sygedagpenge fra kommunen, men er IKKE rask endnu, jeg har nedslidt ryg, diskuprolaps, mavesår, post traumatisk stress og en forssen skulder. Så snart jeg bliver stresset blusser mit mavesår op, og jeg lever med kontante smerter i ryg, lænd og haleben, så kan ikke bestride siddende arbejde ret længe ad gangen. Ud over det gør min post traumatiske stress at jeg ikke kan det jeg har kunnet, nemlig at have mange bolde i luften på een gang, NU skal der ingenting til at vælte mig. NÅ godt så.

Det jeg vil spørge om er: Hvordan fåregår en arbejdsprøvning med henblik på flexjob ?
Hvordan er reglerne omkring løn på flexjob.?
Da jeg er gået ud over de 52 uger, kan jeg så være på A-kasse mens jeg er i arbejdsprøvning - og skal der altid arbejdsprøvning til for at få bevilget et flex job?

Og hvad med min mangeårlige optjente to års fulde dagpenge, hvad sker der med dem hvis jeg tager et flexjob ?

Jeg ser meget frem til at få nogle kvalificerede svar så hurtigt som muligt
med venlig hilsen
Tina Cayuga
Cayuga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:43   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Først skal du have en lægeudtalelse på at dine lidelser er stationære og færdigt behandlede, således at der ikke er udsigt til bedring over tid eller ved behandling/operation.

En aftale om arbejdsprøvning går via din sagsbehandler.

Et fleksjob tildeles ud fra erhvervsevne, derfor er arbejdsprøvningen essentiel, medmindre en læge angiver den som kontraindiceret.

Man skal have under halvdelen af sin erhvervsevne tilbage for at blive tildelt fleksjob.

Hvis du kan komme ind under en af forlængelsesmulighederne på sygedagpenge, skal du søge om det.

Ryger du ud af sygedagpengene og på kontanthjælp, skifter du formentlig sagsbehandler.

Din ret til dagpenge i 2 år har du kun hvis du er rask og kan påtage dig fuldtidsarbejde. Er du syg eller får fleksjob, mister du den ret.

Hvis du får tildelt fleksjob, vil det fremover være ledighedsydelse, der er lavere, samt afhængig af hvilken ydelse du kommer fra. Ellers skal du optjene ret til den højere ledighedsydelse igen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:49   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når din tilstand, vurderes stationær, og/eller uden behandlingsmuligheder der kan forbedre din tilstand/funktionsevne, kan din restarbejdsevne afklares.

Hvis du IKKE kan vende tilbage til ordinært arbejde, dvs alt over 20timer(effektiv), skal du have en arbejdsprøvning, helst i et REVA-center, der kan afklare bredt, og har rette fagpersonale, til at vurdere skånebehov og timer.

Har du klaget over sygedagpengestop, uden at du er afklaret til anden forsørgelse?

Efter afklaring af din rest arbejdsevne, finder man ud af om du skal tilkendes fleks, førtidspension, eller ressourceforløb!

Brug din fagforening, da de kan hjælpe med dels rådgivning, dels klagesager.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:53   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Cayuga

Det var mange spørgsmål på een gang, hvor der ikke findes hurtige svar på disse.

Bliv her på din tråd fremover.

På forside ude til højre findes der meget af det du skal have kendskab til.

Begynd her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Kommunen er ikke interesseret i diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne.

Sygedagpenge er IKKE til syge borgere.

Sygedagpenge er til syge borgere, og med en forlængelses mulighed, hvis lægerne kan spå om fremtiden og skriftligt bekræftelse på at du er klar til arbejdsmarkedet på en fastsat dato.

Der er ikke fornuft og svært at forstå, men du er på vej ud af en lang vandring, hvor du skal begynde at sætte dig ind i lovgivningen.

De sidste måneder er der vedtaget mange nye reformer, hvor kommunerne, borgerne og juristerne endnu ikke forstå alle reglerne endnu. De nye reformer er endda på vej til at blive justeret.

Men følg nu alle de råd jeg har linket til, så dukker der flere spørgsmål op.

Det er vigtigt at du oplyser så meget som muligt. Er du opereret for dine prolapser? Er du alene? Er du over eller under 40 år? ETC ETC

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-02-2014 kl. 10:55.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 11:17   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med mindre du bliver forlænget til en arbejdes prøvning, så hedder den ydelse du vil få kh fordi man kan ikke få a-kasse hvis man ikke er rask og står til rådighed på arbejdes markede.

Så du skal have din fagforening op på dubberne og få sat i gang i en arbejdes prøvning inden din 52 uge udløber, så er det letter at blive forlænget.
Hvis du ikke er stationær, det vil sige din læge sige at alle behandlinger er udtømte, skal de først være det før du kommer vider i det system.
Det er nogen få det kommer alligevel men sjældent, du skal huske kommunen vil gøre alt for du skal klarer dig selv økonomisk og din a kasse vil bruge det i mod dig, at du er syg så der er kassen også lukket, skulle du komme i fleks job er din a kasse ligegyldig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension