K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2010, 10:35   #61
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg har vist været heldig at klare mig gennem mere end 3 års sagsbehandling - uden nævneværdige psykiske nedture. Mine lidelser var - og er fysiske. Arbejdede få timer om ugen i hele sagsforløbet - med skånehensyn, jeg selv havde opstillet. Troede helt og fast på visitation til flex, men den gik altså ikke. (Det forstår jeg godt i dag) Skånehensynene var for omfattende - og jeg var for dårlig - selv om jeg havde job.

I de sidste mange år har jeg brugt meget tid på at arbejde med positiv psykologi samt åndedræts-, afspændings- og stabilitetsøvelser. Det har virket for mig på dem måde, at jeg altid har været i stand til at samle mig selv op, når jeg ikke kunne styre de negative tanker og nærmede mig kaos.

Det skal også siges, at jeg ikke har følt mig truet på min økonomi, og så har jeg haft en udmærket kommunikation med kommunen hele vejen igennem sagen. De har lyttet til det, jeg sagde. De fleste tiltag, de foreslog, havde jeg i forvejen fat i. Det tror jeg også, har har været en fordel i min sag.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 10:44   #62
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Troede helt og fast på visitation til flex, men den gik altså ikke. (Det forstår jeg godt i dag) Skånehensynene var for omfattende - og jeg var for dårlig - selv om jeg havde job.

I de sidste mange år har jeg brugt meget tid på at arbejde med positiv psykologi samt åndedræts-, afspændings- og stabilitetsøvelser. Det har virket for mig på dem måde, at jeg altid har været i stand til at samle mig selv op, når jeg ikke kunne styre de negative tanker og nærmede mig kaos.
Ligner meget mig - jeg har også et fysisk problem, og nu her hvor jeg venter på RP til gennemsyn før SB indstiller til pension, så har jeg en oplevelse af - hvordan pokker klarede jeg det før??? Hold da helt op, at det overhovedet lod sig gøre at komme ud af døre med de mange smerter.

Men man finder ud af at leve på den forkerte side af kanten, og der klarer man sig med diverse "justeringer" (man lærer afspænding, meditation, øvelser mv, opgiver alt andet end arbejdet), og så går den, indtil lige pludselig... Og da jeg så væltede for alvor, så tog det noget tid før jeg helt forstod det. Og så kan man faktisk godt diskutere om jeg virkelig HAR forstået det nu... jeg ser jo stadig et job et eller andet sted derude engang, men men men - alle odds taler imod det, og når kommunen stopper arbejdsprøvningen efter 4 dage (fordelt på 2 uger), pensionsselskaberne af sig selv bare udbetaler, ja, så er det nok mig, der ikke helt er landet i virkeligheden endnu.

Men måske er miraklernes tid ikke forbi.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 10:58   #63
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
uden nævneværdige psykiske nedture

husk der er alså forskel om man er presset af systemet med en fysisk sygdom eller man faktisk har en psykisk sygdom (beskrevet af en psykiater)
der er meget stor forskel
har selv begge både fysisk og psykisk sygdom
er da heller ikke truet på min økonomi og har fået fra min forsikring angående pension

men kommunen har da intet gjort i min sag ud over at så hurtig som muligt at fratage mine sygedagpenge
venter selv på en anke i BAN
så jeg kan alså ikke se en kommunen hjælper folk, har været til 2 samtaler i snart 3 år
kommunen ved udmærket godt pension er det eneste rigtig, men de trækker den bare så længe som muligt.
læge papirene taler jo sit eget sporg

hvis jeg så skulle få det lidt bedre engang, er det i hvertfald ikke ligefrem kommunen man ønsker skal hjælpe en til noget flex måske
når man ellers altid har kunne klare sig selv, er dette system kommet som et chok for mig

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-12-2010 kl. 11:01.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 11:32   #64
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Men måske er miraklernes tid ikke forbi.
Jeg tror helt og fast på, at miraklernes tid ikke er forbi - jeg ser faktisk mange mirakler blandt ligestillede - i forbindelse med min træning.

Vi er heldigt stillede, at vores forsikringsselskaber har anerkendt vores sygdom, så der kommer penge ind på kontoen hver måned.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 11:37   #65
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
uden nævneværdige psykiske nedture

husk der er alså forskel om man er presset af systemet med en fysisk sygdom eller man faktisk har en psykisk sygdom (beskrevet af en psykiater)
der er meget stor forskel
har selv begge både fysisk og psykisk sygdom
er da heller ikke truet på min økonomi og har fået fra min forsikring angående pension

men kommunen har da intet gjort i min sag ud over at så hurtig som muligt at fratage mine sygedagpenge
venter selv på en anke i BAN
så jeg kan alså ikke se en kommunen hjælper folk, har været til 2 samtaler i snart 3 år
kommunen ved udmærket godt pension er det eneste rigtig, men de trækker den bare så længe som muligt.
læge papirene taler jo sit eget sporg

hvis jeg så skulle få det lidt bedre engang, er det i hvertfald ikke ligefrem kommunen man ønsker skal hjælpe en til noget flex måske
når man ellers altid har kunne klare sig selv, er dette system kommet som et chok for mig
Jo, jeg er godt klar over, at det er meget værre - også at være psykisk syg - og være presset af systemet. Siger også, jeg har været heldig. Så vidt jeg husker, var det fysiske lidelser, der startede din sag. Det er sørgeligt, at man skal presses så meget, at det får psykiske følger.

Som jeg tidligere har skrevet - håber, du snart får din pension.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 19:35   #66
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Helt enig - Peter Simonsen.

Så længe man trækker vejret, er der håb, og jo bedre man bliver til at benytte åndedrættet optimalt, jo mere håb bliver der. Det er rigtigt svært at tænke negative tanker, når man fokuserer på en optimal vejrtrækning. Det sørger nervesystemet for. Alt hænger sammen, og alt starter og slutter med vejrtrækningen.

Jeg kender 2 KOL-patienter, der har fået forbedret effekten af den lungekapacitet, de har tilbage - ved at gøre mellemgulvet - og de små åndrdrætsmuskler mellem ribbenene - stærkere og mere smidige. De har faktisk fået det så godt, at de kan arbejde lidt ved siden af pensionen - og det er ikke i skånejobs. Det er sket i overnesstemmelse med sagsbehandlerne i deres kommuner. Der er intet ulovligt i det - men bare glædeligt, at tingene har udviklet sig til det bedre for dem.

Lovgivningsmæssigt er det tilladt at arbejde lidt- sideløbende med førtidspension - indtil der måske kommer en ny lovgivning på området. Men kommunen skal altid være orienteret om arbejdet. Det er lovpligtigt.

Jørgine
Jørgine,

Jeg er helt enig med dig her..*S*

"sjovt" du lige nævner dette fordi..rent faktisk kender jeg selv en der har forbedret sin lungefunktion fra ca 23% til ca 37%. vedk. har Kol. Totalt rygestop...og motion hver dag ser ud til at være vigtige faktore. eller en livs omstilling (som absolut ikke er nemt), men det ser ud til at hjælpe :-). En VOLSOM lyst til at ændre på sit liv...se på alt hvad der "er gået" galt osv...ændre dette...og det hjælper squ!

Dette har også hjulpet mig...Så jeg ved med 100% sikkerhed at det virkeligt betyder noget hvordan man ser sig selv og om man gør noget ved det?.

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 19:46   #67
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Nu har jeg et par gange set, at man bliver "lynchet" på K10 for at udtrykke sit håb/ønske om en dag at få en forbedret arbejdsevne, så man enten kan komme til at arbejde i det hele taget, måske blot et lille skånejob, eller komme ud af fleksjob og blive selvforsørgende.

Jeg synes, at det er direkte sørgeligt, at man ikke kan håbe/ønske en forbedret situation uden at det bliver forstået som om man modtager hjælp uberettiget. Mest sørgeligt er det for de mennesker, som har denne holdning - tænk ikke at have et lille bitte håb om, at en situation kan forbedres, og ikke kunne tåle at andre har det... Det er muligt at håbet/ønsket er naivt, vanvittigt, uden jordforbindelse, rablende vanvittigt, hovedrystende tosset - og hvad så? Hvem skal blande sig i hvad jeg ønsker mig?

Hvorfor hetze hinanden? Synes I ikke at samfundet klarer den del af opgaven til ug med kryds og slange uden vores hjælp?

Det kan vi godt gøre bedre på K10! Lad os da støtte hinanden i at vi har værdi, og at det kan betale sig at se lyst på tilværelsen - herunder at ønske sig store ting, som måske giver de små lyspunkter i hverdagen.
Det er rigtigt set og godt svaret ;-) Jeg kan kun være helt enig.

Der er en Amerikansk Kvinde (Debbi Ford) som har lavet et "fantastisk program" hun kalder det hvis noget i retningen af "the Shadow effect" der findes både en film og en bog mm...Det er ret indelysende det hun har gang og dette understøttes af mange ledene forskere/psykologer/psykiater mm rundt omkring ude i den store verden.

Grundlæggende handler det om at;...Det du foragter hos andre findes i dig selv...fek.s det du beskylder andre for handler i virkeligheden om dig selv og det du gør...osv.

Dette er en MEGET simpel måde at anskue det på, men jeg har endnu ikke set det ikke holder..og dette inkludere mig selv :-).

Så folk der kommer med disse vanvittige beskyldinger om snyd og bedrag osv...ja de fortæller i virkeligheden alle andre om hvad de selv indebære af tanker og gøremål.

Tjeck det ud på nettet...evt youtube...der er mange mange timers fantastik lærdom om hvordan og hvad der ligger bag folks måde at reagere på...og især ens egen...Man kan virkelig flytte sig selv MEGET...*S*

Kh

Peter

Sidst redigeret af Peter Simonsen; 06-12-2010 kl. 19:55.
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 19:52   #68
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Der sker ganske enkelt det at min arm/ skulder nægter at følge med i det tempo, så det koster sygdage,og smerter til følge, og det er der vel ingen af os der ønsker, heller ikke jeg.
I hvilket tempo og ved hvilket arbejde?

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 19:56   #69
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Mht Debbi Ford...så er her et Link til en begyndelse *S*

http://theshadoweffect.com/index_main.php?page_id=4

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 20:04   #70
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Jeg har vist været heldig at klare mig gennem mere end 3 års sagsbehandling - uden nævneværdige psykiske nedture. Mine lidelser var - og er fysiske. Arbejdede få timer om ugen i hele sagsforløbet - med skånehensyn, jeg selv havde opstillet. Troede helt og fast på visitation til flex, men den gik altså ikke. (Det forstår jeg godt i dag) Skånehensynene var for omfattende - og jeg var for dårlig - selv om jeg havde job.

I de sidste mange år har jeg brugt meget tid på at arbejde med positiv psykologi samt åndedræts-, afspændings- og stabilitetsøvelser. Det har virket for mig på dem måde, at jeg altid har været i stand til at samle mig selv op, når jeg ikke kunne styre de negative tanker og nærmede mig kaos.

Det skal også siges, at jeg ikke har følt mig truet på min økonomi, og så har jeg haft en udmærket kommunikation med kommunen hele vejen igennem sagen. De har lyttet til det, jeg sagde. De fleste tiltag, de foreslog, havde jeg i forvejen fat i. Det tror jeg også, har har været en fordel i min sag.

Jørgine
Kan jo ikke med sikkerhed sige noget, Men en ting jeg fornemmer hos dig er din positive indstilling, og dette er ganske sikkert af afgørende betyding for hvordan du opfattes af sagsbehandlere mf.

Jeg har kun selv haft et virkeligt negativt møde (og det var hos anden aktør)...ellers har jeg grundlæggende kun mødt velvilje hos Kommunen mf.

Jeg tror fuldt og fast på at hvad man giver ud kan man med ret stor sikkerhed regne med at få tilbage *S*...Og her mener jeg på begge sider af "skranken"...:-).

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringen gav forkerte tal om fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 08-03-2012 22:40
K vil begrænse førtidspensionen MrBurns Politik og Samfund 8 03-08-2010 20:41
At Begrænse Førtidspensioner nutcase Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-06-2010 10:34
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
af med VKO regeringen? buster Politik og Samfund 1 17-10-2009 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension