K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2008, 00:58   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Orv, det lyder da dejligt...hvis man skulle være så heldig at en ftp skulle gå igennem...engang
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 04:15   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det endelige beløb fastsættes ud fra en beregning om, hvad en almindelig bank ville tjene, hvis den muslimske familie tog et almindeligt lån der. Hvis et hus koster en million kroner betyder det for eksempel, at familien betaler 1,2 millioner for det.
Øhhh det er skam lidt dyrere end det....

Hvis man låner 1.000.000 kr. over 30 år...så koster det 5.227 kr pr måned...

5.227 X 12 = 62.724 er hvad det koster om året...

62.724 X 30 = 1.881.720 kr...er hvad det koster i alt...

Så man betaler 881.720 kr for at låne en million...ihvertfald hos dem her http://www.amanah.dk/

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
man kan vel ikke trække renter fra på et sharialån, hvis der ingen er...
Jo det kan man godt....ifølge dem her http://www.amanah.dk/Amanahs+produkter.56.aspx

Citat:
# Fortjenesten konverteres til et kurstab for kunden, således at der er skattefradrag her for
# Finansieringen foregår i €, for at kunden kan opnå fradrag for kurstabet. Skødet overdrages først til kunden, når sidste ydelse er betalt
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 11:48   #23
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg vil gerne ha eget hus at bo i hvis jeg får min pension. prøver imellem tiden få banket mn gæld ned sålænge, er sgu ik helt nemt på kontanthjælp. for hvis jeg var gældsfri ville min bank nok være nemmere at snak med. har lidt svært at overskue andre firmaer som nykredit med hvad lån der er bedst. har os set nogen tilbyder et køberbevis som sikkerhed for at man ka låne pengene når man har fundet huset. så ja jeg prøver undersøge mine muligheder få at få et lån til hus gennem ftp. jeg kan stadig søge om boligsikring/ydelse? når jeg bor i eget hus?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 12:42   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ang boligsikring mener jeg ikke at det er muligt at søge dette når man ejer.
I hvert fald hvad vi har fået oplyst og undersøgt.

Følgende link:

http://www.soroe.dk/CMS/site.aspx?p=1663

oplyser også om mulighederne, og som det fremgår er der nix at hente når man ejer.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 13:26   #25
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
har siddet og surfet lidt rundt på nettet ang huskøb og er gået hen og blivet i tvivl om det overhovedet kan la sig gøre for mig som enlig. ftp er jo ik en indtægt man blir rig på. men det er jo på den anden side en fast indtægt resten a livet. som må ku bruges som sikkerhed for et lån? eller hvad? kender i det når ens tanker drøner rundt i hovedet på en om hvad man skal gøre. tør slet ik tænke på hvis jeg får afslag på pension.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 13:32   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Knudsen hvornår ved du noget om pensionen ?

og hvad med et hyggeligt lejet rækkehus eller leje et hus igennem nogen af de godser der er rundt omkring i dk , ved at min eks mand og hans kone lige har været ude og kigge på hus 5000 kr for et hus på 120 kvm i et yder område som pensionist vil du kunne få boligsikring til sådan et lejet hus...

Du er jo den der bedst selv ved hvad du ønkser og hvor du vil bo men jeg kan godt forstå at du kan blive svedt ved tanken , det er lidt af et projket du har kastet dig over jeg har ingen erfaring med at eje eller købe hus på pension , men jeg syntes at det lyder som lidt voldsomt meget .

Jeg tror at mange af de pensionister der bor i eget hus i dag har købt dem mens de var fit for fight og dermed var i dem og havde betalt en god portion af huset da de blev syge, har du sat dig ned og lavet et regne eksempel på hvordan det ville se ud og hvad du ville have tilbage til dig selv hvis du køber et hus (mellem 5 og 600.000 var der regnet ud her på siden at det måtte koste hvis du skulle have det igennem banken )
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 13:54   #27
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ja det er lidt af et projekt at kaste sig over især da jeg stadig ik ved noget jeg om jeg ka få pension. ved kun min sag er røget til noget socialudvalg for gennemgang INDEN den kommer videre til pensionsudvalget. har selv tænkt på om det var bedre at leje et hus. men det er nok svært da jeg stadig gerne vil blive boende i mit område.( køge bugt) og nok må længere ud på landet for at finde et hus at leje til en rimelig penge. har endnu ik regnet på hvad jeg ka betale i husleje men det ska nok ik være meget mer end en 5000 kr om måneden.blir nok svært finde et hus i den prisklasse i køge bugt området.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 14:54   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Knudsen jeg bor også i Køge bugt området og giver dig ret i at det nok bliver svært at finde noget i den prisklasse her, med mindre man er villig til at flytte langt uden for bygrænsen og så skal man tage ting som transport osv i ed ...

ergo er der ikke offentligtransport så skal man også til at beregne bil med på udgiftssiden

Men som du selv skriver så ved du ikke endnu om du får pensionen og det udvalg dine papir er sendt til er jo dem der skal beslutte om du skal indstilles til pension eller ej , men husk at bliver det et negativt svar så er der altid mulighed for at søge efter en §17
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2008, 15:04   #29
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg har søgt efter en § 17 og efter min nye sagsbehandler læste min sag igennem gav hun mig ret og selv gik ind og indstilled mig til pension. og tilføjed det i min res.profil med en begrundelse hvorfor hun selv mener en pension er det mest rigtige for mig.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 01:29   #30
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg vil håbe at du får din pension igennem, men
jeg vender lige lidt tilbage til dine boligdrømme:

for det er helt okay at du med en førtidspension kan betale så og så meget pr måned i eget hus ( plus forsikringer, al vedligeholdelse og eventuelle skader osv.), men hvor gammel er du?
og hvordan vil det se ud når du er 65 og overgår til folkepension? er huset så betalt eller har du en god sikkerhed når du bliver 65?

Jeg har fulgt lidt med det sidste halve år, på boligmarkedet, og den nedadgående salgspris går jo hurtigere på Sjælland end her i vestjylland. Men her i vestjylland er der allerede nu nybyggede huse / rækkehuse der ikke kan sælges og derfor lejes ud på favorable vilkår, således at at:
Du lejer til en helt fastsat pris ( og får boligsikring)
Vælger du så at købe boligen om et år, fratrækker de den del som du har betalt i leje. Derigennem kan du "afbetale" en del af købssummen.
Desuden har du mulighed for "nu at finde mulig ejerbolig og om et år at vælge om du fortsat vil sidde til leje eller eje"
Desuden har du i det første år også gode muligheder for at fortsat nedbringe din gæld og overbevise banken om at du formår at leve efter omstændighederne / leve op til dine mål.

Her snakkes ofte om meget nye luxuirøse boliger, der ad den vej bliver sat til leje til en sum som man kan betale ( med deres håb om senere køb ), men din lejekontrakt gælder, også hvis du om et år ikke vil købe, men blive boende til leje.
Vil / kan du så om et år købe, har du sikkert gode muligheder for yderligere at nedsætte prisen yderligere, for det tager bestemt mere end et år, inden der over hovedet er udsigt til at krisen vender.

Det er en god mulighed for både at agere og afvente
og tillige udnytte den rigdom som andre fik del i, i de fede år,
og på egen lille vis at glæde sig over at
det nu er muligt, selv for de små,
at komme til fadet.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension