K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2011, 08:32   #261
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Puha.. så bliver der spændende, om jeg hører noget idag fra min SB hos Krifa, han ville jo rykke hende for et svar idag.... jeg krydser althvad krydses kan, men jeg håber desværre nok forgæves igen igen...
Jeg skriver mere herinde, når jeg ved noget nyt,

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 13:58   #262
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Æv væ... så det gik nøjagtigt som forventet, kommunen fastholder stadig, deres stop af mine sygedagpenge, med den begrundelse, at jeg er rask og kan tage et fuldtidsjob

Min SB fra Krifa, vil straks udarbejde en klage over den afgørelse og sender den hurtigst muligt, så det ikke bliver forsinket fra vores side af, men vi kan jo igen forvente, at kommunen forhaler den igen igen ligeledes det med at sende den til BAN, som de gjorde sidst.

Er der nogen der ved, hvor meget man bliver sat ned i kth, når der er gået det første ½ år ??

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 13:32   #263
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Ih guder....

Så har jeg fået afgørelsen på skrift.

Hun henviser bl.a. til, at trods mine helbredsmæssige tilstand er er virksomhedspraktik... dette er jo netop nødvendigt, for at afklare hvad jeg kan og ikke kan, så derfor anser hun mig for rask

Jeg skal lige spørge om, om ikke mine bemærkninger skal være skrevet ind i den resourceprofil, som de også bruger som grundlag for afgørelsen eller kan de bare bruge dem som vedlagt RP ??

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 13:43   #264
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis hun anser dig for rask
hvad skal du så i virksomhedspraktik efter
det lyder Rasmus modsat

kan du ikke beskrive afgørelsen lidt mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 14:03   #265
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Nu er det så ikke sygedagpengeafdelingen der har sendt mig i arbejdsprøvning men kontanthjælpsafdelingen.

I afgørelse står der : De antager udfra en bredere vurdering, at jeg kan deltage i ikke fysisk belastende arbejde indenfor ikke fysisk belastende erhverv iht sygedagpengeloven §7 stk 3.
Jeg opfylder ikke betingelserne for , at der iværlsættes revalidering, da det ikke er relevant og jeg ikke opfylder betingelserne for hverkeb at være berettiget til fleks eller fp.
De har ikke fundet det nødvendigt, at indhente yderligere lægeligt og anser derfor sagen fuldt belyst.

Det skal da lige nævnes, at de helt har set bort fra den psykiaterundersøgelse de selv har sendt mig til, hvor han skrev, at jeg i hvertfald skulle være sygemeldt mindst 3 - 4 uger mere, de har ikke hentet yderligere hos egen læge end GH samt de ikke har hentet noget hos den psykiater jeg selv går hos, p.g.a. en svær depression og stress, han har endda selv kontaktet hende omkring det.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 17:12   #266
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad siger dine læger til dine rygproblemer
grunden til der stå noget om fysisk belastende arbejde

stress og Depression har jeg fået en fornemmelse af kommunerne er ligeglade med
min sagsbehandler synes faktisk det var underligt jeg ikke har en Depression
for det havde stort set alle efter nogle år systemet.
så det er de fuldt klar over
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 17:25   #267
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
M.h.t. min ryg, så er det en Scheurmann jeg har i lænden og mellem skulderbladene og dem kan der ikke gøres noget ved.

Da jeg fik konstanteret det, fik jeg at vide, at jeg skulle passe rigtig meget på hvad jeg laver, for jeg kunne risikere at ende i en kørestol.

Men denne sygdom, regner kommunen jo heller ikke for noget særligt. Det samme gør sig gældende for de mange gentagne lungebetændelser jeg har.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 20:24   #268
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td,

Skyldes din nuværende praktiks nedsatte timer også din ryg lidelse eller "begge dele" ?

Du kan jo ikke gøre andet end at fortsætte din klage over stop af dine sdp. som din fagforening jo også ville hjælpe dig med og bakkede op omkring.

Dernæst ville jeg høre sagsbehandleren i kh. afdelingen, hvordan forløbet under afklaringen der vil forløbe !

Ved godt at økonomien er stram, men en raskmelding sætter dig tilbage til 0, gør det ikke ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 20:42   #269
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa EE

Det dækker ryggen og mine luftvejsproblemer, men der er ikke noget om min psykiske tilstand udover, at det ikke må være stressende,men så sent som igår, kom stressen bare farende tilbage igen, uden nogen årsag.

Ja det er dejligt, at jeg har Krifa med mig, ellers ved jeg ikke hvad jeg skulle have gjort.

Den med at tale med sb i kh,forstår jeg ikke helt ...

Ja mon ikke økonomien er megastram, ja den kører helt på pumperne, men jeg må jo håbe på, at vi vinder den tilsidst ellers har jeg kun den mulighed at raskmelde mig.

knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 20:56   #270
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Td,

Luftvejsproblemerne kan jo også være stress, men du bør dog få undersøgt om det kunne være noget andet.

Mht. opfølgning ved kh., der ville jeg blot bede om en tidshorisont for hvad der skal ske efter din arbejdsprøvning, der slutter i april. Mange på kh. ser ud til at komme i den ene aktivering efter den anden og det skulle jo nødig ske for dig. Derfor spørg til hvad formålet er, hvor du er i forhold til det ene eller det andet og hvad der skal ske efter flg. Det skader jo ikke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension