K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2010, 16:59   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af solstråle Se meddelelser
De forstår det på jobcentret men sagsbehandleren i familieafdelingen vil ikke gi noget!

Puha jeg syntes der er mange ting der skal falde på plads pt. har virkelig svært ved at se det gå op i sidste ende..

Kommunen har også skåret i aflastnings hjælp. vi får 7 timer ugentligt. men skal selv sørge for at finde de egnede personer.. Og alt andet er skåret væk. de har vurderet os til at være så ressourcestærke, at vi står nederst i køen når der skal uddeles.. de har ikke sat sig ind i min fleksjob situation meddelte hun i sidste uge. hun ved jeg arbejder 15 timer, men ikke hvorfor. Åh hvor er det bare en evig kamp det her.. først var jeg i kommunens regi pga mig selv og nu også i familieafdeligen med min søn.. SUK.

Nå men jeg har da fundet ud af at mine uforklarlige kropslige smerter måske hænger sammen med, at jeg er bære af et defekt gen.. Som min søn så har fået og blevet mentalt handicappet af. Har nu i 13 år kæmpet en kamp mod systemmet, læger osv for at overbevise om min tilstand. Men det er ikke bevist endnu men en stærk mistanke om, at der er en eller anden neurologisk forklaring. Mange kvinder som er bære af den gendefekt har det som mig har jeg nyligt fået opklaret.

Nå men nok herfra. skal videre i dagsprogrammet med min søn. snakkes ved i aften.

Vil gerne om jeg kunne læse lidt om dig et sted - kan du henvise til et sted du måske har skrevet lidt om dig selv? solstråle
Hejsa igen. Vi skrev vist et par gange lige efter hinanden, ved ikke om du fik læst mit indlæg lidt længere oppe vedr. timetallet på 20 hvor man kan prøve at få det ned til 15... (se #8).

Nå, men du ville læse lidt om mig. Jeg har været herinde længe, mindst et par år, og kan ikke lige finde et indlæg, hvor jeg har en historie om mig selv. Men jeg kan kort sige, at jeg er fleksjobber og arbejder med sagsbehandling af hjælpemidler til handicappede. Jeg er én, som er meget interesseret i lovgivninger osv. Jeg har også læst på en uddannelse (kommunal udd.) via mit nuværende arbejde. Hvis du vil vide mere om mig, er du velkommen til at spørge mere i en privat besked.

Jeg håber virkelig, at I kan finde en aflastningsfamilie til din søn.
Og husk når du søger noget, og de afviser, så forlang et skriftlig afslag. Her har du altid muligheden for at klage over afslaget, hvis det er noget, man mener er oplagt til det/gode grunde til at gøre det.

Hvis dit arbejde ikke hænger sammen med det de forskellige gøremål derhjemme, må du slå i bordet og sige til din jobkonsulent, at hvis du ikke snart kan få en aflastningsfamilie til jeres søn, så må du få timerne ned, ellers ender det med en langtidssygemelding. Hvis du er/bliver sygemeldt så skal jobcentret hjælpe dig med forskellige muligheder for at få dig tilbage til arbejdsmarkedet, og her tænker jeg, at de bør hjælpe med forskellige tiltag i forbindelse med din søn blandt andet.

Det er også en god idé at få din læge med henover, høre ham/hende ad, om du kan klare det i længden med de jobfunktioner, du har.

Ang. din gendefekt.... Jeg har også selv lige opdaget, at jeg som er født bla. blind på venstre øje pga. min mor havde røde hunde, så kan der være senfølger i kroppen hos mig. De ting jeg fejler nu, er først opdaget for nylig, at det hænger sammen med røde hunde. Det er lidt vildt, så nu ved jeg, hvad jeg skal tale med min læge om næste gang.

Sidst redigeret af curls; 27-11-2010 kl. 17:05.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2010, 19:49   #12
solstråle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2010
Lokation: rødovre
Indlæg: 10
Styrke: 14
solstråle er ny på vejen
hej stonie

ja du har nemlig helt ret. det er næsten umuligt at komme ind et sted udefra... æv.

og ja tak for din tanke ang. nye tiltag i min mands virksomhed.. men det er den jeg gerne vil være uafhængig af, så det går ikke.

Vi har haft det svært i de sidste mange år grundet vores situation med handicappet barn og jeg vil gerne gøre mig uafhængig - hvis du forstår!!

Gerne have min helt egen indtjening og arbejdsplads. Noget der er mit og noget jeg ved jeg klan regne med uanset.. Er du med? Så derfor jeg er ret opgivende ligenu. syntes ikke jeg kan se det kan lykkes. æv.

mvh solstråle - ja midt i sneen...





ge
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser
En lille solstråle her midt i sneen...
Nå spøg til side.

Lad mig med det samme sige at jeg IKKE har nogle erfaringer med Flex. overhovedet. (bortset fra det min SB har sagt...og hvad jeg kan læse mig til her på K10)
MEN, sådan som jeg har opfattet det, fra min SB & andre steder, er det svært at komme "udefra" og ind i et Flexjob.

Det jeg har hørt er, at Flex hovedsagligt benyttes når en ALLEREDE ansat får problemer og så har behov for "nedsat arbejdstid".
ER man allerede ansat i en virksomhed, og de er glade for en, så vil de som regel gerne beholde een, om end på nedsat tid. Og det er jo fint for den ansatte.

MEN når en "udefra" skal ind i en virksomhed, på nedsat tid, så kræver det jo at de har en stilling/arbejdsopgaver der modsvarer "Flex"erens behov. Det er her det svære opstår/begynder.

Selvfølgelige findes der nogle ledige Flex-Job derude, men bestemt ikke ligeså mange som der er behov for, ej heller det antal som visse vildfarne politikere tror.

Måske skal du opfinde noget helt nyt/en ny jobfunktion indenfor det Du & din mand arbejder med.....Noget hvor du kommer ud til andre....
solstråle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny herinde basse1979 Alt det andet 3 16-09-2011 17:36
Ny herinde og ? Sabina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-06-2011 12:17
Ny herinde jyttels Din historie 13 13-05-2011 09:12
Ny herinde... ollismuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2007 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension