K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2009, 00:56   #11
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Altså, jeg er typen, der godt kan lide kamp, jeg har heldigvis psyken til det, så jeg ser frem til slagsmålet.
Sådan!!!



Øv, hvorfor er der ikke en "thumb-up"-smiley
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 01:41   #12
Tanja Weiss
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Tanja Weiss er ny på vejen
Hej Maj-Britt,
Jeg vil meget gerne høre nærmere om, hvordan dit møde med en fra Pensionsudvalget er gået - især hvis du bor i Københavns kommune.
Jeg er journaliststuderende og skriver om praksis ved tilkendelse af førtidspension i Kbh.
Du kan kontakte mig på: 2283 1160
Vh
Tanja
Tanja Weiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 06:56   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Må han være der, kan jeg give en protest over det??
Jeg ved ikke om du kan gøre indsigelser mod det, men som jeg ser det, har du lov til, at takke pænt nej til det møde.

I Bekendtgørelse af lov om social pension §20, stk 3 står der:

Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 08:38   #14
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Nøøj hvor jeg fryder mig over din kampgejst, bliver helt misundelig.
Jeg vil ønske dig god kamp (gid jeg kunne være en flue på væggen).

I pensionslovens §20, stk. 3, står der: "Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig overfor den eller de personer, der skal træffe afgørelsen."

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K3
Jeg vil også være betænkelig ved det møde. Hvis praksis er, at det er det der Visitationsudvalgsmedlem, der skal træffe beslutningen, så kan de jo sige, at du ER blevet partshørt på mødet, hvis de er frække nok - dvs. uden, at du har haft tid til i ro og mag og gå punkterne igennem, i fald de beslutter sig for et afslag. Jeg håber ikke, de kan finde på sådan noget, men efter det, jeg selv har oplevet, og har læst herinde, så tiltror man dem jo snart hvad som helst.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 08:53   #15
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Optager og bisidder

Hej Maj-Britt

Når det er med DEN på ville jeg i hvert fald sikre mig i hoved og r.. (undskyld mit franske), og tage både bisidder og en optager med, så de ikke kan påstå at du er blevet partshørt uden at du rent faktisk er blevet det. Det vil også sikre at de ikke kan lyve sig til at der er blevet sagt noget andet end det der egentlig blev sagt Man må jo desværre give Morgause ret i at de muligvis kan finde på hvad som helst

Kommer de så tilmed til at sige til optageren (som du SELVFØLGELIG IKKE fortæller dem at du har sat til inden I gik ind til mødet) "at det kun er en formsag, så går din ansøgning igennem", så fanger bordet faktisk. For så har du fået bindende tilsagn om pension med bevis i form af optagelsen af mødet.

De kunne jo godt mistænkes for at sige sådan med det formål at dølle dig ind i en falsk tryghedsfølelse så du ikke gør modstand/indsigelse mod noget de kommer med. Det sker hele tiden her i Odsherred

Jeg synes det er på tide at de alle får en megastor dosis af deres egen medicin. Så kan de lære det kan de!!!

PØJ PØJ. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 21-09-2009 kl. 08:58. Årsag: sludder
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 09:09   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis det var mig, så ville jeg nok takke pænt nej til TILBUDDET.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 09:09   #17
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Tanja, jeg bor ikke i Københavns kommune, men i Høje-Tåstrup.

Ja, jeg må have en båndoptager med og bisidder, men jeg vil først maile i dag og få en dagsorden til det møde.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 10:22   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, jeg ville personligt tage til dét møde! Det er fint at udvise samarbejde, og meget lettere at klage efterfølgende!! Det er problematisk at klage over et møde man aldrig er dukket op til - så hellere møde op, få det overstået, og SÅ knalde kortene på bordet i form af en klage såfremt mødet gik helt skævt.....

Jeg er muligvis alene med det synspunkt

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 12:32   #19
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hmmm, jeg ville personligt tage til dét møde! Det er fint at udvise samarbejde, og meget lettere at klage efterfølgende!! Det er problematisk at klage over et møde man aldrig er dukket op til - så hellere møde op, få det overstået, og SÅ knalde kortene på bordet i form af en klage såfremt mødet gik helt skævt.....

Jeg er muligvis alene med det synspunkt

Du kan tro, jeg møder op
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 16:54   #20
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg er altså rimelig spændt på hvad din sagsbehandler vil svare dig, på din anmodning om at få en dagsorden, for jeg er enig med Trold i, det med at mødes med pensionsteamet (en person ) efter lovgivningen er en frivillig sag; men det er måske også det din gamle sagsbehandler mener når hun siger at det ikke er helt lovligt?

Jeg synes jo også at det er noget underligt noget at der kun er en person, der beslutter om der skal rejse en pensionssag, og så at man skal være 'tvangsindlagt' til at møde denne person, der uanset hvor objektiv denne person skal forestille at være, jo altid, først og fremmest er et menneske ... Og hvad så hvis 'kemien' er dårlig mellem dig og så denne person??!!!

Hvor objektiv og fair tror du så liiige denne person vil være?

I forvejen er der jo ikke ligefrem 'skønsang' fra din sagsbehandlers side ... Så jeg synes det hele er betænkeligt, selvom jeg ved at du er en sej dame, der ikke 'stikker op for bollemælk'

Tænker meget på dig ... Varme hilsner fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 18-03-2013 01:53
Møde Jeanett Alt det andet 10 10-01-2012 10:56
Møde med SB! FrkSilverfox Alt det andet 24 13-07-2011 17:34
til møde men syg nille60 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-02-2010 22:42
Møde med div. sagsbehandler Delph Alt det andet 14 26-02-2009 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension