K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2009, 01:43   #1
Diddexx
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: NordSjælland
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diddexx er ny på vejen
Question Flexjob set fra arbgivers side

Hvordan ser økonomien ud, set med arbejdsgivers øjne, hvis de skal ansætte en i en flexjobstilling? Jeg kunne læse at de skal betale 12,5 time om ugen, betaler kommunen så fra de 12,5 timer (eller hvor meget man er visiteret til) og op til 37 timer om ugen? Dvs. at virksomheden kun får en de timer, som de selv betaler for og så hænger kommunen på resten af regningen eller hvordan hænger det sammen?
Diddexx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 01:48   #2
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Kommunen giver tilskud til halvdelen eller 2/3 af lønnen, når du er visiteret til fleksjob, så ja, de 12½ time passer meget godt.

Har du læst lovgivningen omkring fleksjob?
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon

Sidst redigeret af Maro; 16-09-2009 kl. 01:55. Årsag: Pladder!
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 01:56   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når man visiterets til fleksjob visiteres man som udgangspunt til 37 timer, kun folk med under 30 timer som ikke kan bevise at de arbejde deltid pga helbred visiteres til deltids fleks..

Det vil sige at når man søger et job så hedder det 37 timer, men det er lønnen der er 37 timer , via arbejdsprøvninger osv skulle man gerne være kommet nær det reelle tal , for eget vedkommen hed det i sin tid mellem 15-20 timer, den nedsatte tid er så et skånehensyn .. jeg har så også andre skånehensyn så min reele arbejdsevne er så nok mere 15 timer end 20..

Da jeg arbejde var jeg så i arbejde 20 timer, arbejdsgiver fik 2/3 del refusion til mig , det vil sige at hun ud af en løn på 20.000 betalte godt 7000 kr , resten fik hun refunderet af kommunen som så igen fik refunderet 65 % af staten ...

Når man søger et fleksjob så søger man det antal timer man er visiteret til det vil sige at man godt kan søge at få lavet et evt ordinær deltidsjob om til fleksjob (det gjorde jeg så ) jeg forklarede arbejdsgiver om fleksloven at jeg kunne arbejde 15-20 timer og at hun ville få refunderet , så blev det ikke dyre at have mig end det ville være at have en evt deltids ansat ..

Håber at i fatter hvad jeg skriver, ellers må i lige prøve igen

Men Maro den med at man skal søge fuldtidsstilling for at blive lønnet sådan den holder ikk
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 02:08   #4
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Du får vel ikke løn for 37 timer, hvis du kun har søgt en deltidsstilling på 20? Så vidt jeg har forstået, er det en misforståelse, mange nyvisiterede fleksere laver. De får at vide, at deres arbejdsevne er til X antal timer og så tror de, de ikke kan søge en fuldtidsstilling. Jeg har hørt om det et par gange efterhånden.
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 02:11   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maro jo det gør jeg , og jeg har været flekser siden 03 det der er i det er at det er en ordinær stilling du søger om at få lavet om til fleks ...

Hvis en arbejdgiver står og skal bruge en i 37 timer slår stillingen op så vil han jo heller ikke kunne bruge en flekser der magter 15 timer vel ? så ville han jo stå og mangle arbejdskraft i sidste ende ...

Tillgengæld kan man så foreslå arbejdgiver at dele stillingen i 2 så to flekser kommer i job ...
  Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 02:16   #6
Diddexx
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: NordSjælland
Indlæg: 22
Styrke: 15
Diddexx er ny på vejen
Jeg forstår

godt hvad i skriver Jeg ville da også tænke at man ikke kan søge 37 timer, for så vil arb.giver da mangle en del timer i sidste ende, hvis man kun kan være der 20 timer.
Så man skal vel søge specifikke flex job eller deltidsjobs, som så laves om til flex. Men dem er der bare ikke ret mange af, er der?
Diddexx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 02:26   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan prøve at tjekke på www.ijobnu.dk

Ellers på de andre job-sider.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 02:29   #8
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Maro jo det gør jeg , og jeg har været flekser siden 03 det der er i det er at det er en ordinær stilling du søger om at få lavet om til fleks ...

Hvis en arbejdgiver står og skal bruge en i 37 timer slår stillingen op så vil han jo heller ikke kunne bruge en flekser der magter 15 timer vel ? så ville han jo stå og mangle arbejdskraft i sidste ende ...

Tillgengæld kan man så foreslå arbejdgiver at dele stillingen i 2 så to flekser kommer i job ...
Godt så... Det er bare ikke sådan, jeg har forstået det på bl.a. min moster, som også har været flekser siden '03... Hun deler også en 37 timers stilling med en anden flekser, men det var oprindeligt ikke planen fra virksomhedens side. Det er så også noget i retning af en sekretærstilling og cheferne mente godt, de kunne dække de timer, hun skulle have brugt på at lave og hente kaffe og brød til dem, hvis de tog lidt af tjansen selv, når hun ikke var der. Den del af jobbet har de så hyret den ekstra flekser til i dag.
Men hvis du selv er i fleks på de betingelser, må du jo vide det. Jeg gengiver bare, hvad jeg har fået fortalt af de folk, jeg kender, der har erfaring med emnet, så jeg forsøger på ingen måde at kloge mig.
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon

Sidst redigeret af Maro; 16-09-2009 kl. 02:32.
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 03:35   #9
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 55
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
En lille note:
tilskuddet der gives er 1/2 eller 2/3 af mindstelønnen ifølge overenskomsten på det pågældende jobs område, men det er fleksjobberen frit for evt. at forhandle sig til en højere løn.
(har snakket med flere hvor deres arbejdsgiver pludselig stejlede da de kun fik refunderet i forhold til mindstelønnen)
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 08:39   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan læse en del om det i den nye fleksjob pjece som man finder her http://www.clh.dk/?id=1474#c3999
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nøl fra kommunens side malofa Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 22-12-2011 22:33
Ny side for førtidspensionister twoc Et godt link! 1 17-06-2010 20:19
En side om arbejdsnarkomaner ;-) Stella Dit og Dat 0 16-12-2006 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension