K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2015, 10:50   #51
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg går ud fra at det du mener er at din skal i rehabiliteringsteamet??

Der er ikke nogle sagsbehandlings frister lige hvad det angår den tid det må tage at få en sag i rehabteamet...og vi har set at det kan tage lang tid for mange brugere herinde...

Du skal henvende dig til din sagsbehandler (højst tænkeligt på jobcenteret) for at finde ud af hvad der sker og hvor langt henne din sag er..
det har jeg gjort og venter på et svar hun kommer fra kursus idag, så må jeg håbe på et fornuftigt svar.
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 20:34   #52
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Jeg er jo sådan en der ringer et par gange om ugen, til jeg får et svar, og hjælper det ikke, ringer jeg noget oftere...
Det trick hjalp mig da jeg havde været til rehab.team en gang og derefter søgte §17.
Jeg fløj simpelthen lige igennem og havde i anden omgang pensionen på en måned !!!
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2015, 17:58   #53
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
rehabteam

Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Jeg er jo sådan en der ringer et par gange om ugen, til jeg får et svar, og hjælper det ikke, ringer jeg noget oftere...
Det trick hjalp mig da jeg havde været til rehab.team en gang og derefter søgte §17.
Jeg fløj simpelthen lige igennem og havde i anden omgang pensionen på en måned !!!
hvem ringede du til
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 08:29   #54
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
hej igen

ser ud til min sag kommer med i slutningen af mdr i teamet, har fået dato muntligt og midlertidigt af min sagsbehandler i tlf da jeg ryggede for en dato.
tænker nu hvad gør jeg hvis det bliver fleks istedet for pension siger jeg ja tak og anker den ?
hvad sker der hvis det er fleks og den ankes mister jeg så ydelse i ankeperioden eller hvordan.
fik disse tanker af en anden tråd herinde da min abejdsevne er sat til 3 x 1 time ugenligt i hjemmet med et udbytte svarende til 15 min for en rask person pr time
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 10:13   #55
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er vel også muligt at rehabiliteringsteamet indstiller dig til ressourceforløb.

Hvor gammel er det du er? Hvis du er under 40 bliver du næppe indstillet til pension uden at have været gennem et ressourceforløb.

Hvis du bliver indstillet til fleksjob 1 time 3 gange om ugen, ville jeg sige ja tak og så se hvordan det udvikler sig. Så får du da i hvert fald ledighedsydelse en tid, og hvis du får et fleksjob vil det så vise sig om du kan klare det. Hvis ikke kan du så søge pension til den tid.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 10:23   #56
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hej hvh, undskyld jeg husker mega dårligt, men hvem indstillede dig til rehab.team, søgte du selv pension, eller ?

hvilken ydelse får du nu, er det stadig ingen ting eller ressourceforløbsydelse?

mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 17:56   #57
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
hej hvh, undskyld jeg husker mega dårligt, men hvem indstillede dig til rehab.team, søgte du selv pension, eller ?

hvilken ydelse får du nu, er det stadig ingen ting eller ressourceforløbsydelse?

mange hilsner sortepigen
hey

jeg er 52 og kan ikke bruge mine hænder så skånehensyn fleks der er peget på er telefonpasser med stemmestyret pc og det er sb der har indstillet
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2015, 18:43   #58
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hvis jeg var dig.......

ville jeg bruge tiden inden mødet konstruktivt. undersøg hvor der bruges den type arbejdskraft som de foreslår. kontakt evt. virksomheder,eller få nogen til det som vil hjælpe dig

sørg for at forberede dig til mødet, altså husk at beskriv hvordan dit overskud er når du gør det og det, hvad vil det kræve af dig at skulle koncentrere dig i den time du "kan "arbejde, og om de mener på grundlag af din arb.prøvn. om det er muligt for dig at koncentrere dig en hel time af gangen, og om du evt. vil kunne gå til og fra, samt hvad du gør de dage hvor det pga smerter ikke er muligt at passe dit arbejde .

spørg om de har realistiske jobmuligheder til dig, en arbejdsplads som kan leve med at du ikke arbejder på fuld kraft i en hel time.

på den måde bliver de tvunget til at tage realistisk stilling til hvad der er muligt, og hvis de alligevel indstiller fleks, så bed dem skriftligt begrunde hvorfor og hvordan de mener din arbejdsevne kan udvikles på baggrund af den måde dit helbred har udviklet sig på den seneste tid. som du selv beskriver er helbredet kun gået ned af bakke.

håber mødet falder ud til fordel for din livskvalitet.
mange hilsner
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 15:49   #59
hvh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2014
Indlæg: 28
Styrke: 11
hvh er ny på vejen
Smile teammødet

har nu været for teamet og de indstiller til pension pga helbred og lægeansvarlig ved mødet anser min arbejdsevne for lig nul
dog anbefalede de at vi tager med til mødet i pensionsnævnet nå jeg bliver indkalt pga. bomis udd.
nogen der ved om der er tidsfrist på hvor lang tid nævnet har fra i dag til at behandle sagen for nu håber jeg på at jeg får et liv og ikke bare et fleksjob der tager alle kræfter
og falder der en afgørelse ved det møde man bliver tilbudt i pensionsnævnet

Sidst redigeret af hvh; 26-02-2015 kl. 16:06.
hvh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2015, 15:56   #60
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Først skal rehabiliteringsteams lederen skrive indstilling til pensionsteamet og sende dem sagen.

Pensionsteamet har 3 måneder fra de har modtaget sagen. Du får et brev når den er modtaget hos dem med oplysninger om frister for at komme med kommentarer til indstillingen fra rehab teamet samt frist for at fortælle om du vil med til mødet i pensionsteamet.

Tillykke med at have krydses en af broerne på vej til en endelig afgørelse.
mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension