K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2013, 10:45   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg blev også stoppet fra min sidste afprøvning.. men sagsbehandleren var inde over hele tiden..
Så først blev der prøvet med ekstra fridage, nedsatte tider osv.. og til sidst indhentede hun en statusattest fra lægen, inden jeg blev stoppet fordi det var for risikabelt at fortsætte.

Det er din sagsbehandler der er den allervigtigste..

Det er hende der ved hvornår pensionsnævnet vil afskrive en arbejdsprøvning som ikke fyldestgørende, så man ender med at skulle starte forfra i en ny.

Du skriver ikke hvor mange timer eller dage du var nede på inden du blev sygemeldt, men det er vigtigt at man ikke bare bliver sygemeldt og stopper hvis man f.eks stadig er oppe på 8-10 timer om ugen over 3-4 dage.. for så vil pensionsnævnet altid kunne fremføre at du måske ville have kunnet klare 5 timer om ugen med flere indlagte fridage til restitution. Det er et nåleøje.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 04-10-2013 kl. 10:49.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 11:04   #12
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Inden jeg blev sygemeldt, havde jeg en fri dag og ellers to timer man,tirsdag,ons,fredag.

Min jobkonsulent vurderede til at jeg ikke vil kunne fastholde et job inden for flex
Da jeg har massive skånehensyn og fordi jeg på ingen måder har overlastet mig selv unødig på en måde der vil kunne på virke mig og mine smerter det er selve det at skulle være igang 2 timer dgl. 4 dage om ugen, der forstærker mine smerter det er selv om jeg har indlagt små pauser ingen skub eller vrid eller har haft tunge løft af nogen art det er selv om jeg har haft muligheder for at veksle mellem mine arbejdstillinger, og ikke havde unødig gå afstand mellem arbejdsopgaverne.

Så jeg ved ikke hvad en ny arbejdsprøvning skulle belyse?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 11:13   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er ikke fordi jeg ikke forstår dig, jeg prøver bare at forberede dig på hvad du kan rende ind i...

De vil altid kunne finde på at spørge om hvordan det så ville være hvis du nu kun var afsted 2 timer to gange om ugen.. og det svar findes ikke i din afprøvning.

De leder efter smuthuller.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 04-10-2013 kl. 11:16.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 11:36   #14
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Jeg har aldrig sat spørgsmål om jeg nu kunne( selvom jeg inderst inde godt vidste at det kunne blive svært) når jeg skulle afprøves på ny altid været motiverende og har altid sagt at jeg gerne ville prøve og har altid startet med stor gå på mod
Netop fordi jeg gerne ville ud på arbejdsmarkedet igen og føle at man gør gavn og gør en forskel syntes fandeme det er svært når hjerte og hjerne ikke arbejder sammen

Og hvis de forslår det siger jeg selvfølgelig ikke nej
Men hånden på hjertet hvem vil ansætte en 2-4 timer om ugen ???
Kender i nogen??? Jeg gør ikke og min tidliger sagsbehandler sagde direkte til mig at selvom man er flex visiteret på 8 timer om ugen er det meget svært at blive ansat, så kan jeg ikke se hvordan det vil lade sig gøre på 2-4 timer??
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 22:29   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
Men hånden på hjertet hvem vil ansætte en 2-4 timer om ugen ???
Kender i nogen??? Jeg gør ikke og min tidliger sagsbehandler sagde direkte til mig at selvom man er flex visiteret på 8 timer om ugen er det meget svært at blive ansat, så kan jeg ikke se hvordan det vil lade sig gøre på 2-4 timer??
Om jobbet på 2-4 timer pr. uge findes er fuldstændig underordnet i denne forbindelse.

Hvis man kan arbejde 2-4 timer pr. uge er man ikke berettiget til førtidspension, i henhold til de nye pensionsregler.

Og nej, der er ingen sundt fornuft i det system.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2013, 13:16   #16
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Vovse..det er muligt du har ret at det er underordnet efter de nye regler
Men jeg tror ikke tingene er så sort/hvid eller er jeg bare naiv?
Hvis du mener at det er underordnet vil det betyde at folk med meget få time tal
Bare vil blive kørt i ring igen og igen og ingen ende har??

Jeg syntes at have læst at når man er visiteret til flex og endnu ikke
Har kunnet varetage et job indenfor 1 år at ens sag skal tages op til vurdering feks. FP, eller er den regl også fjernet?

Er der nogen der har andre erfaringer omkring det?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2013, 14:43   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps hvis man har gået ledig i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder ja så skal de revurdere om du er berettiget til fleksjob...og der skal de jo altid se på muligheden for førtidspension hvis man er for syg til fleksjob..

Men hvis der ikke er sket noget i ens sag...man har hverken fået det bedre eller værre....ja så bliver man bare forsat visiteret til fleksjob..

Så der skal være sket ændringer i ens helbred/arbejdsevne....og der skal være dokumentation på det...før de overhovedet overvejer muligheden for førtidspension...

Med de nye regler ja så kunne de endda være så frække at hvis man havde fået det værre og der ligger dokumentation på det...ja så vil de måske overvejer et ressourceforløb før de kigger på førtidspension....det er desværre deres nye syltekrukke...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2013, 17:34   #18
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for svar, bliver man orienteret når de 18 mdr. Er gået
Og ens sag bliver taget op igen? Eller sker det internt?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2013, 17:59   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm det ved jeg faktisk ikke...

Jeg kunne forstille mig at de gør det internt og hvis der er noget som skal opdateres...de der nye ressourceplaner/skema ja så skal de jo kontakte borgeren da det skal foregå i samarbejde med borgeren...

Men måske der er andre herinde som ved hvad de gør...sådan helt nøjagtigt og som lige vil skrive det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2013, 11:54   #20
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Er der slet ingen der har noget erfaring/ bud
På hvordan det evt. forgår??
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring til grin mynthe Alt det andet 8 27-11-2012 17:43
Til grin for systemet. jpi101210 Din historie 3 22-05-2011 10:38
For dem der trænger til en grin :) sane Alt det andet 6 07-11-2009 09:11
Dagens GRIN...he..he..he.. Stella Dit og Dat 2 17-09-2007 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension