K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2013, 23:57   #31
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser

Eller en voksen ko babbe mælk af et koyver?

Nu gør mennesket jo mange ting, som ingen andre dyr gør...
Ifølge din logik skulle vi jo spise alt råt og utilberedet.
jh er ikke logget ind  
Gammel 18-08-2013, 00:10   #32
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der er faktisk også mænd der tænder på modermælk og bleskift
Ja, ad...
Nogle mænd bliver enda så trængende at de går i seng med kvinder for at opnå disse fordele 9 måneder senere.
Nøgne tær er ikke logget ind  
Gammel 18-08-2013, 00:48   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og bliver jaloux på ungen!!
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 18-08-2013, 07:08   #34
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ Abraxus

Jeg skriver jeg ikke ved det , men forholder mig skeptisk. Men ja en hvis lommelogik ligger der vel til grund :-)

Mælk til voksne pattedyr er fra naturens hånd unaturlig , også blandt mennesker.
At vi nordeuropæere overhovedet kan tåle det er ret enestående. Det skyldes en mutation eller genfejl om man vil.
Langt størstedelen af jordens befolkning tåler ikke mælk ikke efter ca. 4-års alderen. Det gælder eksempelvis næsten alle afrikanere og asiater. Vi behøver såmænd ikke bevæge os længere ned end til Sydeuropa , hvor hver anden der heller ikke kan tåle det.

Sidst redigeret af halse; 18-08-2013 kl. 07:11.
halse er ikke logget ind  
Gammel 18-08-2013, 09:13   #35
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
@ Abraxus

Jeg skriver jeg ikke ved det , men forholder mig skeptisk. Men ja en hvis lommelogik ligger der vel til grund :-)

Mælk til voksne pattedyr er fra naturens hånd unaturlig , også blandt mennesker.
At vi nordeuropæere overhovedet kan tåle det er ret enestående. Det skyldes en mutation eller genfejl om man vil.
Langt størstedelen af jordens befolkning tåler ikke mælk ikke efter ca. 4-års alderen. Det gælder eksempelvis næsten alle afrikanere og asiater. Vi behøver såmænd ikke bevæge os længere ned end til Sydeuropa , hvor hver anden der heller ikke kan tåle det.
Det er ikke en genfejl.

Det er et spørgsmål om at hvis man aldrig holder op, bliver man ved med at producere det enzym der kræves for at nedbryde nogle bestemte proteiner.

Når man holder op med at drikke mælk, stopper man med at producere det enzym, og så vil man i løbet af nogen tid begynde at få diarre hvis man igen drikker mælk.

Hvordan det ellers påvirker kroppen ved jeg ikke - jeg er mælkeallergiker og har aldrig drukket mælk.

Og man fungerer skam fint uden, og får al den kalk man har brug for ved at spise varieret kost.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind  
Gammel 18-08-2013, 09:39   #36
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
enhunhund er ny på vejen
blander mig lige for at perspektivere debatten lidt

Efter operation i 2006 blev skummetmælk lagt på hylden for mit vedkommende. Før kunne jeg uden at ænse det drikke en liter i løbet af nul komma fem = hurtige proteiner, da jeg ofte har infektioner.

Nu står jeg og vender og drejer en halv liter hytteret til 20 kr. fordi jeg ved at der ligger alle de proteiner jeg godt kunne bruge. Og en sjælden gang guffer jeg en i mig i løbet af nul komma fem selvom jeg synes at det er vildt dyrt. Jeg spiser yougurt for tarmfloraen, men proteinmæssigt er det ikke nok.

PS. Bønner, bælgfrugter, soja, kål, æg , rødt kød har jeg svært ved at fordøje...

Så det er min erfaing at mælk kan være en god/hurtig protein kilde og en del billere end røde bøffer...
enhunhund er ikke logget ind  
Gammel 18-08-2013, 09:50   #37
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
En håndfuld peanuts ovenpå en sammenkogt ret er heller ikke dårligt, og de indeholder masser af protein..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind  
Gammel 18-08-2013, 10:26   #38
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
enhunhund er ny på vejen
Pea = ært peanuts er en bælgfrugt

Desværre... men jeg modtager gerne råd om billige proteinkilder....

Som kronisk syg tror jeg mange oplever at skulle have mere protein end de fleste da immunforsvaret arbejder på overtid.

Tilbage til overskriften i staten af tråden..

Læste i går at nu er realinkomsten steget for første gang siden 2009 i forhold til inflationen (for de med lønninger altså) og at der er ca. 18.000 fattige enlige mænd og 9.000 kvinder..
enhunhund er ikke logget ind  
Gammel 18-08-2013, 16:17   #39
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ PIP

Som sagt kan alle folkeslag ( som andre pattedyr ) tåle mælk indtil ca. 4-års alderen. Det skyldes at vi producerer enzymet laktase der gør os istand til at nedbryde mælkesukkeret i tarmene.

Evnen til at nedbryde dette sukker ophører imidlertid relativt tidligt for pattedyr , herunder også for langt de fleste af klodens mennesker.

Vi nordeuropæere har imidlertid dannet et særligt gen der bibeholder evnen til at nedbryde mælkesukkeret gennem hele livet. Dette kaldes mutation eller genforandringer.

Sidst redigeret af halse; 18-08-2013 kl. 16:20.
halse er ikke logget ind  
Gammel 18-08-2013, 17:25   #40
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
@ PIP

Som sagt kan alle folkeslag ( som andre pattedyr ) tåle mælk indtil ca. 4-års alderen. Det skyldes at vi producerer enzymet laktase der gør os istand til at nedbryde mælkesukkeret i tarmene.

Evnen til at nedbryde dette sukker ophører imidlertid relativt tidligt for pattedyr , herunder også for langt de fleste af klodens mennesker.

Vi nordeuropæere har imidlertid dannet et særligt gen der bibeholder evnen til at nedbryde mælkesukkeret gennem hele livet. Dette kaldes mutation eller genforandringer.
Nej.. andre folkeslag holder ikke op med at producere det enzym på magisk vis når de bliver 4 år..

Der er bare i de lande, samt hos de fleste pattedyr, ikke tradition for at fortsætte med at drikke mælk som en del af kosten, og når de stopper med at drikke mælk, mister de evnen til at danne det enzym..

Det var i hvert fald den besked jeg fik på sygehuset..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 18-08-2013 kl. 17:29.
Pip er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Generalangreb igang på overførselsindkomster Henrik Herløv Politik og Samfund 10 28-06-2013 19:23
Udgifter under urbejdsprøvning Peter Grenaa Spørgsmål ang fleksjob 7 02-03-2013 12:59
Både lønmodtagere og folk på overførselsindkomster får flere penge mellem hænderne jomfruen Politik og Samfund 8 03-09-2009 10:46
Overførselsindkomster= Ingen Stemmeret ? Havedammen Det er da strengt ! 27 20-07-2009 00:09
Tal fra 2008 for overførselsindkomster FlemmingLeer Dit og Dat 20 31-10-2008 18:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension