K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2013, 14:38   #31
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
Tak for jeres svar

Jeg har haft fat i Pensionskontoret, som ikke kan se nogen steder at jeg har afleveret mit brev ved skranken, så jeg vil blive ringet op, meget underligt ..... jeg har dato og underskrift fra damen som modtog mit brev ....
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 17:03   #32
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Skide godt eksempel for alle...

Citat:
Oprindeligt indsendt af ingehelene Se meddelelser
Tak for jeres svar

Jeg har haft fat i Pensionskontoret, som ikke kan se nogen steder at jeg har afleveret mit brev ved skranken, så jeg vil blive ringet op, meget underligt ..... jeg har dato og underskrift fra damen som modtog mit brev ....
Det er virkelig godt du har den kvittering, det viser jo tydeligt hvorfor man skal holde dem i ørene og bede om kvittering.

Godt gået !

Jeg har selv noget jeg skal have ind i min sag, og har iøvrigt en aftale om møde med sagsbehandleren.
Jeg vor da ikke stikke det i hånden på hende uden kvittering, ikke at jeg tror noget bevidst kunne forsvinde, men diamanter lader man jo heller ikke ligge og roed nede ved bestikket, selvom de nok heller ikke forsvinder der fra.

På ganske paranoid vis vil jeg derfor møde en halv time forinden og genere receptionisten med mit forehavende... bare for at sikre kvittering.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 17:11   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
På ganske paranoid vis vil jeg derfor møde en halv time forinden og genere receptionisten med mit forehavende... bare for at sikre kvittering.
Dette er den helt rette fremgangsmåde.

Jeg har aldrig været til møde med en sb, som kunne kvittere for modtagelse.

Derimod har jeg oplevet, at alt hvad jeg afleverede af læge-akter i de første år af min sag, de var pist væk da jeg fik aktindsigt.

Jeg har også oplevet, at få brev om, at den der oplysningsseddel (den man afleverede hver 3.) ikke var modtaget. Til trods for, at jeg havde en kvittering på, at den var modtaget.
Jeg ringede og fik fat i en, som tjekkede det, og hun kunne heller ikke forstå, at jeg havde modtaget det brev, for "den er jo lige her".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 17:30   #34
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er den helt rette fremgangsmåde.

Jeg har aldrig været til møde med en sb, som kunne kvittere for modtagelse.

Derimod har jeg oplevet, at alt hvad jeg afleverede af læge-akter i de første år af min sag, de var pist væk da jeg fik aktindsigt.

Jeg har også oplevet, at få brev om, at den der oplysningsseddel (den man afleverede hver 3.) ikke var modtaget. Til trods for, at jeg havde en kvittering på, at den var modtaget.
Jeg ringede og fik fat i en, som tjekkede det, og hun kunne heller ikke forstå, at jeg havde modtaget det brev, for "den er jo lige her".
Da jeg arbejdede i kommunen kunne folk ikke slippe afsted fra mig uden få kvittering hvis de havde afleveret noget.
Mine kollegaer grinte.
Jeg gik ind i sagen og skrev, modtaget det og det, skrev notatet ud og påførte stempel og underskrift. Jeg ville ikke have hængende på mig hvis noget pludselig var væk.
Vi havde ikke ekspedition hvor jeg var, men hvis folk var ved at banke vinduerne ind tog vi jo imod :-)

Og ja, de kollegaer der skulle behandle sagen forbandede ofte at der stod så markant at materialet var modtaget.
så kan man jo tænke lidt over det!

Sidst redigeret af Nøgne tær; 09-07-2013 kl. 17:32.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 23:04   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Og ja, de kollegaer der skulle behandle sagen forbandede ofte at der stod så markant at materialet var modtaget.
så kan man jo tænke lidt over det!
Det passer jo fint med det billede jeg har inde i knolden, af en kommunal sagsbehandler, som står med en borgers akter og overvejer, at arkivere dem lodret, men møder så et stykke papir hvorpå der står "MODTAGET" m.m., og så ser sagsbehandleren sådan ud: (tilføj selv røg ud af ørerne)
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 03:01   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan "hjælpe" dem på kommunen ved at have lavet to kopier af det man skal aflevere....så de bare kan kvittere på den ene kopi....og selv få den anden...

Kender adskillige der er blevet afvist alene fordi de ikke har tid til at gå ud og kopiere det man kommer med...

Så den undskyldning kan de ikke bruge vis man selv har lavet den kopi og de bare skal kvittere...

Paranoidt....tja....næppe i disse dage hvor der blive så mange papirer væk fra kommunerne.....klogt...helt sikkert...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 10:50   #37
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
Tak for svar

Tjaaa mine papirer er væk, har det nu på mail fra en sagsformidler! ..... hun skriver om jeg påny kan sende kopi af det jeg havde skrevet til hende, så er det jeg tænker er det nu godt? hvad mener I jeg kan gøre ?
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 10:58   #38
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hun skal have det, men der skal være en påtegning/kopi af kvittering fra første gang med.

Sagsbehandlingstid starter fra første gang du afleverede, påstår de andet er det borgerrådgiveren der er næste skridt.
Siger de der er ventetider skal du have en skriftlig begrundelse, det er ikke nok at de skriver pga. almindelig travlhed mm.
Hvis de udsætter afgørelse skal det begrunder i konkrete forhold i din sag.
Hvis de siger jamen vi har først papirene nu og så går der jo nogle uger, så skal du måske dagligt sikre dig at sagen faktisk kører og ikke er lagt bag i en kø og sylte.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 22:59   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ingehelene Se meddelelser
Tak for svar

Tjaaa mine papirer er væk, har det nu på mail fra en sagsformidler! ..... hun skriver om jeg påny kan sende kopi af det jeg havde skrevet til hende, så er det jeg tænker er det nu godt? hvad mener I jeg kan gøre ?
Du har en kopi hvorpå der er stemplet "MODTAGET" og dato, den tager du en kopi af (for at være sikker på, at du også selv har den), og så går du op til skranken i jobcenteret og afleverer den, mod kvittering.

Det vil nok se lidt pudsigt ud, at den 2 gange er stemplet med "MODTAGET", men sådan må det jo være.

Så vil det kunne ses, at kommunen har modtaget den 2 gange.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2013, 09:13   #40
ingehelene
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
ingehelene er ny på vejen
Hej til jer Alle ...

Jeg kan ikke forstå jeg ikke hører fra BAN, at de har modtaget mine papirer, ved I hvor lang tid der går , før de svarer for modtagelsen ?
ingehelene er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension