K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2012, 00:11   #1
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Question Ressourceprofil

Hej alle. Jeg har fået ressourceprofil til gennemsyn i forb. med ansøgning om FP. Noget er godkendt i ressourceprofilen, andet står som kladde. Jeg har bedt om at få noget rettet og noget andet fjernet i ressourceprofilen , hvor afsnittene fremgår som kladde. Det kan jeg imidlertid ikke få lov til. Alt det jeg efterfølgende ønsker at få rettet eller fjernet, skal stå som kommentar fra borgeren. Jeg forstår ikke, hvorfor det jeg ønsker fjernet eller rettet, skal skrives som kommentar til en kladde? Det er jo ikke godkendte afsnit. For mig at se, giver det ingen mening at få en kladde til gennemsyn, hvis der ikke kan rettes eller fjernes i den.
Er det korrekt, at der ikke må rettes eller slettes?
Håber I forstår mit lille problem.
Mvh. P
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 00:26   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig kan de slette i den....

I mange kommuner laver de bare en helt ny ressourceprofil....når den skal opdateres...sååå...

Du kan skrive tydeligt i din rettelse af ressourceprofilen at du ikke godkender den ud fra det og det som nu er galt med den...og at du vil klage over dette hvis du modtager et afslag førtidspension...da du mener de har vurderet din sag forkert på baggrund af de fejl der nu er...

Så har du gjort hvad du kan....og du har gjort dem tydeligt opmærksom på det der er galt....

Nu skriver du ikke hvad det er der er galt....så det er svært at vurdere herfra...

Men hvis det er noget som gør at de vurdere din sag forkert...arbejdsevne, lægepapirer osv.....ja så vil de modtage sagen lige retur når du klager over et evt afslag....da ens ressourceprofil skal være 100% i orden når de træffer afgørelser på baggrund af ressourceprofilen..

Ressourceprofilen skal jo give et klart og tydeligt billede af dig og dine ressourcer....og gør den ikke det...ja så kan de ikke træffe en ordentlig afgørelse....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 00:48   #3
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
hvad gør man så hvis sb ikke vil fjerne fejl men blot skriver ens rettelser til ? dette er gjort i mit tilfælde og derved er det blevet meget rodet at læse men han vil ikke fjerne det der er skrevet blot tilføje rettelser nedenunder
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 03:24   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det eneste man kan gøre er som jeg har skrevet ovenfor....

Skrive det i sine rettelser med hvad man mener er fejl osv....

Dette skal SB indarbejde i ressourceprofilen....så det står der når man evt senere klager over et afslag...

Men læs mit første indlæg...der står det man kan gøre....

Man kan jo ikke klage over ens ressourceprofil....

Men når der er truffet en afgørelse på baggrund af ressourceprofilen....ja så kan man først klage over de evt mangler der er i ens ressourceprofil....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 08:49   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Pinocchio (og Søsser98

Det påhviler kommunen at udøve egenkontrol for et korrekt oplysningsgrundlag, hvilket følger af persondataloven § 5, stk. 4:

Citat:
§ 5. Oplysninger skal behandles i overensstemmelse med god databehandlingsskik.

Stk. 4.

Behandling af oplysninger skal tilrettelægges således, at der foretages fornøden ajourføring af oplysningerne. Der skal endvidere foretages den fornødne kontrol for at sikre, at der ikke behandles urigtige eller vildledende oplysninger. Oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende, skal snarest muligt slettes eller berigtiges.
Link: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=828

Desværre ligger det meget tungt med dette i de fleste kommuner. Sikkert grundet i dels udvidenhed omkr. persondataloven og dels pga. det kan farve afgørelsen til kommunens fordel.

Jeg vil derfor på det kraftigtiste anbefale alle, som finder urigtige el. vildledende oplysninger i deres RP el. journal om, at gøre opmærksom på fejlene og henvise til persondatalovens § 37 SKRIFTLIGT, når man anmoder kommunen om at slette el. berigtige urigtige el. vildlendende oplysninger, som kah have betydning for afgørelsen af ens sag.

Se tidl. link, som ligger til grund for tidl. afgørelser fra Datatilsynet om netop dette:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=17891

I dette link fremgår også at kommune skriftlig skal begrunde, hvorfor de ikke vil rette urigtige el. vildlendende oplysninger, samt at de samtidig skal oplyse om klagemulighed.

Hvis man ikke er tilfreds med det skriftlige svar på rettelser/berigtigelse, som man altså har krav på, kan man indberette til Datatilsynet på flg. link:

http://www.datatilsynet.dk/borger/kl...-datatilsynet/

Man skal være opmærksom på, at der er lang sagsbehandlingstid hos Datatilsynet, hvorfor det måske vil være relevant, samtidig med skriftlig anmodning om rettelse/berigtigelse, at man henviser til selve lovteksten § 37.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 11:20   #6
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Thumbs up Tusind tak til jer

De svar kan jeg bruge. Der er et graverende afsnit, som skal slettes, da jeg ikke kan stå til ansvar for dette, ellers er der afsnit, som virker provokerende og anklagende overfor sagsbehandlere i kommunen (det er skrevet, som om jeg vil anklage nogen), og derfor er absolut unødvendige for det samlede billede. Nu har jeg jo ikke skrevet ressourceprofilen, og man kan jo sige, at den siger mere om sagsbehandlerne end mig, som den er nu, men den skulle jo helst kun sige noget om min situation. Jeg vil gå videre med de gode forslag
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil Ayaa Alt det andet 44 21-09-2010 12:34
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension