K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2012, 12:53   #61
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
vi er taberne i denne reform:
nyhederne DR:
Men ifølge regeringens beregninger i lovudkastet til skattereformen, så er det især dem, der ikke er med, der bidrager.

Tre tabere
Målt på rådighedsbeløb er der tre tabere af reformen nemlig: Ledige, førtidspensionister og efterlønnere.

De taber alle mellem 3.000-3.500 kroner i rådighedsbeløb på skattereformen, viser regeringens beregninger.

Regeringen har også regnet på skattereformens indvirkning på rådighedsbeløbet for forskellige familietyper.

Og mens et "funktionærpar med to børn i ejerbolig" kan se frem til 24.720 kroner ekstra til rådighed om året, så må en "enlig dagpengemodtager i lejebolig" omvendt se i øjnene, at der i sidste ende bliver 6.680 kroner mindre at rutte med på grund af skattereformen.

EDIT af Web

Her er linket som du burde og skulle have lagt ved det du her har kopieret
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0705121232.htm

Husk det venligst fremover
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 13:05   #62
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
landsforeningen af førtidspensionister gør det jo ikke for at genere og folk skal jo da selv vælge...

jeg synes bare det er tankevækkende at de går ind og skriver som de gør og de er jo på vores side..håber da dem der flytter over på den nye - får regnet tingene godt og grundigt igennem..

og gør de det er frednigen jo også væk...

jeg hører til dem der får lidt fra det offentlige 116oo kr og jeg får jo ikke mere til jan...klager ikke er godt gift og får fra forsikringen hver mdr.

synes jeg er sluppet billigt og ku godt ha undværet lidt mere - og det skal ikke misforståes...men ku det ha hjulpet - så fint for mig

jeg synes stadig det er fleksjobberne der blir ramt hårdest og urimeligt i min verden..de er jo vant til at fåå den løn og har indrettet deres økonomi efter det og så er det ikke let at gå så meget ned

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 17:06   #63
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Stribe, hvad mener du med du ikke får mere til Januar??

Altså vi stiger stadig i pension - den er ikke fastfrosset. Og du stiger helt normalt frem til år 2016. Derefter stiger vi også - bare ikke så meget som før.

Landsforeningen for førtidspensionister er udmærket - for dem er det sgu lige meget om man vælger det ene eller det andet. De informerer bare. Det havde de også gjort, hvis alle kunne have vundet noget ved at ryge på ny ordning, måske endda med endnu større bogstaver.

De får intet ud af at føre en skræmmekampagne, de mister ikke ''medlemmer'' eller noget, men informerer bare folk om at være ekstra agtpågivende, og dette er velment, så ingen kommer i uføre.......

Jeg så jo helst, at ALLE fik noget ud af det, men det er vist kun et fåtal, desværre.

Jeg har skrevet og spurgt alle partier, hvorfor de ikke bare rykker dem op på ''højeste pensionssats'' så de får det løft, plus at de også beholder deres fredning. Men ingen har indtil videre lyst til at svare - og de svare heller ikke på hvorfor jeg ikke må komme på gammel ordning, selvom jeg forventer at gå lidt ned i udbetaling
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 08:58   #64
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
vi er taberne i denne reform:
nyhederne DR:
Men ifølge regeringens beregninger i lovudkastet til skattereformen, så er det især dem, der ikke er med, der bidrager.

Tre tabere
Målt på rådighedsbeløb er der tre tabere af reformen nemlig: Ledige, førtidspensionister og efterlønnere.

De taber alle mellem 3.000-3.500 kroner i rådighedsbeløb på skattereformen, viser regeringens beregninger.

Regeringen har også regnet på skattereformens indvirkning på rådighedsbeløbet for forskellige familietyper.

Og mens et "funktionærpar med to børn i ejerbolig" kan se frem til 24.720 kroner ekstra til rådighed om året, så må en "enlig dagpengemodtager i lejebolig" omvendt se i øjnene, at der i sidste ende bliver 6.680 kroner mindre at rutte med på grund af skattereformen.
Jeg bliver nødt til at spørge igen

HVOR kan man finde ud af, hvor meget fp'erne mister årligt, når reformen er fuldt indfaset?
Der er sg stor forskel på, om man mister 3000 eller 17.000 årligt.

Fx. den her fra TV2 news, hvor der heller ikke står noget om førtidspensionister:

http://finans.tv2.dk/nyheder/article...m.html?forside
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 09:39   #65
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Jeg bliver nødt til at spørge igen

HVOR kan man finde ud af, hvor meget fp'erne mister årligt, når reformen er fuldt indfaset?
Der er sg stor forskel på, om man mister 3000 eller 17.000 årligt.

Jeg kan godt forstå du er forviret.

Det handler om at debaten rundt omkring tager udgangspunkt i at man kan miste noget man aldrig har haft, hvordan det så er muligt er mig en gåde.

Når dette træder ikraft pr 1 januar 2016 vil din ftp stadig stige, den vil bare ikke stige så meget som den plejer.
Dette skyldes at FTP ikke længere vil blive reguleret efter lønudvikling men efter prisudvikling, dvs at købekraften bevares.

(sorry kunne ikke lade være og for at sætte det lidt i perspektiv)
Tænkt sig hvis alle der er på arbejdsmarked og samtidig spiller lotto hver lørdag, nedlægger arbejdet hver mandag, for med samme iver og arbejdsindsats som her i forum på at fastholde og debaterer at nu havde dansk tipstjeneste igen igen igen stjålet fra dem. Så ville det bestemt se helt sort ud for os FTP grundet manglende skatteindtægt til staten og dermed mulighed for at udbetale FTP og andre overførsels indkomster.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 10:24   #66
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Post Kære Michael H!

Vil du hjælpe mig med mine kommende tandlægeregninger?
Nej, det vil du naturligvis ikke.

Vil du hjælpe mig men en ny vaskemaskine, når den gamle er stået af? Nej, det vil du ikke, men du syntes åbenbart heller ikke, at jeg med fl her på siden og udenfor, skal ha muligheden for, at kunne opnå to så rimelige ydelser fremover.

Nåeh ja, tænker du måske, når jeg nu fortæller dig, at jeg er én af dem, der aldrig har været i stand til at gennemføre en uddannelse eller lign., så jeg har kunnet indbetale til pension, og fået en mærkbar højere ydelse.

Kom heller ikke og fortæl mig, at jeg som modtager 17.075 kr brutto, bare kan søge paragraf dit og dat, og vupti har jeg et nyt spisestel i min mund.

Det har jeg gjort ,og det er anket med afslag.

...Tænderne rasler ud af munden, og mit banklån stiger som månederne går.

....Er der udsigt til, at jeg nogensinde bliver gældsfri, så jeg måske, kunne komme på en lille helbredende rejse under sydens varme sol?
... Nej, det vil vare meget meget længe og til den tid, så er jeg formentlig så langt ude psykisk, at jeg ikke længere formår at rejse.

Fint nok med mig, at vi stadig får råd til at spise, når reformen er igang, men hvordan skal vi vedblive at eksistere som hele mennesker, når penge, som vi efter min mening har ret til, ikke længere er en realitet?

De penge du siger, vi aldrig har haft, forekommer mig alligevel som tabt.

Jeg er født på samme måde, som alle de andre her i dette land, og jeg har ikke valgt, at jeg skulle være psykisk syg. Det har været en kampesten om mit ben, siden mit sekstende år.

Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 10:49   #67
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Kære Pedro

Med alt mulig omsorgsfulde tanker for din situation, så kan jeg godt forstå at du har svært ved at følge mig.

ang tænder. prøv at snakke med HeleneK, hun fik 28000 til nye tænder selv på FTP (2003 regler)

Ang banklån prøv at undersøge mulighed for gælds eftergivelse for hvis du er i en permanet situation hvor det kniber med selv at betale renterne ja så må det være oplagt med eftergivelse.

Tilbage til politiske samfundsmæssige spor :-)
Du skriver "de penge vi har ret til" det er og bliver nu engang ikke en naturlov at vi har ret til at blive forsørget af andre (ja jeg ved godt at jeg skyder mit eget eksistensgrundlag i foden)
Det er et velfærsgode som er blevet opbygget over tid siden slut 60erne og som vi bør være taknemlig for at vi har.
Ja jeg ved godt at flok her bliver provokeret over ordet taknemlighed, men lad dem om det, for det er nu engang min holdning at vi bør være taknemlig for de muligheder for eksistensgrundlag vi har i Danmark også slev om at vi om 10 år læs ti år !!
kommer i en situation at vi vil have mindre stigning end dem som arbejder og betaler til os.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 11:22   #68
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Ikke, at jeg ikke er taknemlig Michael H, det er jeg vel egentlig nok. Du har muligvis ret i, at det først mærkes efter en 10 årig episode, men umiddelbart føles det som et hårdt slag lige midt i ansigtet.
Med hensyn til tænder Michael,så jeg har sgu givet op! Jeg har allerede forhøjet mit banklån, og jeg betaler bare på det, indtil jeg ikke er her mere. Det er der jo osse flere end mig, der må gøre.
Jeg har hverken evner eller psyke til at kæmpe mere med systemet, end jeg allerede har gjort.
Den kloge, (hér kommunen) narrer den mindre kloge, sådan er det sgu, og det er nok osse derfor, at jeg føler mig så ydmyget.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 11:39   #69
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er som mange andre i dette her land glad for vores system - trods densmangler...
men når jeg skriver trods mener jeg at folk der virkelig ikke har pengene skal ha mulighed for ekstra hjælp..f.eks tænder..der er næsten ikke noget mere smertefuldt end at ha ondt i tænderne..jeg har dårlig tænder - ikke så slemt mere..mnen jeg har flere kroner,impatater og rodbehandlinger - trods jeg kun er 41..men dethar jeg selv betalt,fordi jeg ka og skal finde pengene...
jeg ka såmænd også lave afdragsordning med tandlægen,men har ikke prøvet det..
ingen får mig til at sige det ser godt ud - hvis der f.eks mangler et par fortænder.det har jeg tit set i udlandet,men de tilstande skal vi vel ikke ha herhjemme,,det er også nedværdigende at ha dårlige tænder og ikke ka få dem lavet
jeg synes det er ok dem der ikke har mulighed for at ka betale tandlæge ka få det..og nej jeg er ikke misundelig..jeg ved det er pinefuldt..

et sidste spørgsmål..hvis man har slem tandpine..går man så til tandlæge først og evt får det lavet..el.skal man vente til kommunen gir grønt lys..det sidste må være forfærdeligt..'

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 11:52   #70
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
[QUOTE=stribe;232678

et sidste spørgsmål..hvis man har slem tandpine..går man så til tandlæge først og evt får det lavet..el.skal man vente til kommunen gir grønt lys..det sidste må være forfærdeligt..'

stribe[/QUOTE]

Stribe, man kontakter ALTID kommunen først, aldrig påbegynde tandbehandling inden, da kommunen herved afgør, at man er økonomisk solvent.

Personligt mangler jeg fjerde tand, fra fortændernes begyndelse i overmunden.
Der skal laves en bro her hvis det skal lykkes.

Jeg søgte kommunen om økonomisk hjælp hertil( med flere skavanker) for 4 mdr siden og fik afslag. Tandlægekonsulenten skrev til kommunen, at dette udelukkende måtte betragtes som et kosmetisk problem, set fra min side, da tygge- og bidfunktionen stadig var intakt.

Nu fire måneder efter, er mine fortænder i undermunden løse, og ja jeg har lånt pengene til hele molevitten. Jeg er 55 år, og ligner en på 80 med den manglende tand. Ryger dem i undermunden osse, ja så er løbet sgu ved at være kørt, du.

Havde jo forestillet mig, at livet ikke skulle være helt forbi endnu derude i det puslerende liv, hvis du forstår hvad jeg mener.

Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og opsigelse af dette ? Winnie1968 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-03-2012 20:16
fleksjob-førtidspension kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-11-2011 23:37
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
fra fleksjob til førtidspension garage50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2010 08:55
Fleksjob/førtidspension Muhammed Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-10-2008 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension