K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2012, 16:18   #11
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Ja igen, jeg ved godt jeg ikke er kommet under ordning med efterløn men jeg må beklager jeg kan ikke rigtig se det morsomme i dette. Faktum var at jeg dengang var gift og vi sad i hus der øknomisk trak søm ud.
Ups.. sorry.. ser først nu at jeg brugte en forkert smiley .. det var slet ikke for at være morsom eller noget andet.. ♥
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 16:50   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej bch52

Print gerne det ud, som Florken har skrevet, og aflever det til din jobkonsulent/sagsbehandler og bed dem om at stoppe med at modregne i din ledighedsydelse, når du får tjenestemandspension udbetalt. Loven blev ændret, så man ikke længere skal gøre det... Er du i fagforening, kan du få dem med indover her. (hjælpe med at oplyse kommunen det)

Du er ikke den eneste, der har været andre herinde, som også fortsat fik modregnet i deres ledighedsydelse efter loven blev lavet om. Der er åbenbart fortsat nogle kommuner som har glemt det eller slet ikke har været orienteret om det.

Så du burde få tilbagebetalt de penge fra den dato, ændringen trådte i kraft og er gældende.....

Gør det straks!

Og ja hvis du ikke har indbetalt til efterløn, så er det kontanthjælp efter 60½ år.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 17:52   #13
missie
Ved at vænne sig til K10
 
missies avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2012
Indlæg: 24
Styrke: 13
missie er ny på vejen
hej bch52.

Er det en såkaldt svagelighedspension, du får trukket i din ledighedsydelse

Jeg er også en af de " heldige" der får trukket den fra i ledighedsydelsen i 20 mdr., hvilke jeg har opdaget, de ikke må. p

Skal imorgen tale med socialrådgiver hos HK om hvad jeg gør.

Vender tilbage i morgen med svar, kan være du også kan få en pose penge fra kommunen, som jeg håber på. D
missie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 18:14   #14
bch52
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
bch52 er ny på vejen
Til Florken og alle I andre
Tak for Jeres måde at være på og til Florken
det var en øjenåbner.

Citeret siger min opsigelse: Pensioneringsrådet har i skrivelse af xxxxxxxx 2010 meddelt, at Rådet vurderer din erhvervsevne for sandsynlig at være reduceret til 1/3 eller derunder af det normale.
Prognosen på længeres sigt er usikker og først efter 1/2 års behandling vil man kunne afgøre i hvilket omfang den nuværende tilstand er varig

Min bemærkning: Dette er skrevet i 2010 hvor neurologerklæringen kommer i 2011.

Citat igen: På baggrund af Pensioneringsrådets udtalelse pensioneres du efter Pensionsvedtægtens paragraf 7, stk. 1. Hvilket bevirker, at du pensioneres med ret til kvalificeret svagelighedspension pr. 1 december 2010.

Citat slut:
Kun som sidebemærkning da jeg er ret sikker på I ved det:
Jeg er pensioneret med 37 års pensionsalder = kvalificeret svagelighedspension.

Ud fra det der er din opfattelse og som jeg læser det er jeg omfattet af
af bekendtgørelsen paragraf 12, stk. 14.

Jeg vil nu prøve at få en fornuftig kontakt til kommunen og håbe de lige kikker på sagen en gang til. Ellers må jeg prøve at finde andre veje. Jeg er ret sikker på i vil høre fra mig igen uanset hvad der sker.

Indtil videre igen tak for assistancen, det går tilværelse noget mere udholdelig at der for en gangs skyld bliver set på sagen fra menigmands side.
OG!!! Mantra i 99 burde være "efterløn" = smilende smiley

hej Missie

Det vil jeg meget gerne høre om
bch52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 18:54   #15
missie
Ved at vænne sig til K10
 
missies avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2012
Indlæg: 24
Styrke: 13
missie er ny på vejen
Hej BCH52

skal nok informerer når jeg ved mere

hilsen Missie
missie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 20:52   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bch52 Se meddelelser
Jeg vil nu prøve at få en fornuftig kontakt til kommunen og håbe de lige kikker på sagen en gang til. Ellers må jeg prøve at finde andre veje. Jeg er ret sikker på i vil høre fra mig igen uanset hvad der sker.
For en sikkerheds skyld bør du nok overveje, at gøre det skriftligt.
Så kan du bevise, at du har gjort dem opmærksom på det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 21:47   #17
bch52
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2012
Indlæg: 14
Styrke: 13
bch52 er ny på vejen
Hej Vovse

Tak for rådet, er mailet til kommunen med anmodning om kvitting og såfremt der ingen reaktion er senes tirsdag skal jeg på kommunebesøg.

Senest er jeg rykket for svar, netop i forbindelse om jeg kunne godkendes eller ej til efterløn, denne rykker kom en måned efter jeg havde afleveret den. Heldigvis var den stemplet så der var ingen vej uden om for kommunen dennegang
bch52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2012, 22:54   #18
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
@bch52

Ja, det ser ud som om du er under §12, stk. 14 !

Ergo må de ikke modregne.

Det burde ikke være nødvendigt for dig at finde andre veje,
de SKAL forholde sig til LOVEN !

Sørg for, at de får en kopi af Pensioneringsrådets skrivelse,
som du har refereret her ovenfor.

Så bør de ikke være i tvivl om, at du hører under §12, stk. 14.

@bch52 & missie:

Ja-tak, vi vil meget gerne vide, hvad der kommer ud af det
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 06:55   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bch52 Se meddelelser
Tak for rådet, er mailet til kommunen med anmodning om kvitting og såfremt der ingen reaktion er senes tirsdag skal jeg på kommunebesøg.

Senest er jeg rykket for svar, netop i forbindelse om jeg kunne godkendes eller ej til efterløn, denne rykker kom en måned efter jeg havde afleveret den. Heldigvis var den stemplet så der var ingen vej uden om for kommunen dennegang
Du kan evt. spørge din sb om hvad svarfristen er (i min kommune er den 14 dage), og hvis svarfristen overskrides klager du til jobcenterchefen.

Ved en klage til jobcenterchefen skal du huske, at det skal fremgå tydeligt (f.eks. i overskriften), at det er en klage, ellers lander den på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2012, 17:58   #20
missie
Ved at vænne sig til K10
 
missies avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2012
Indlæg: 24
Styrke: 13
missie er ny på vejen
Hej bch52.

Har i eftermiddag talt med socialrådgiver hos HK,
der er ingen tvivl, kommunen må ikke fratrække svagelighedspensionen i ledighedsydelsen.
Du skal skriftligt henvende dig til kommunen og henvise til

"Bekendtgørelse om beregning af ledighedsydelse m.v. nr.1236 af 04/11-2010henvis til § 12 stk. 1 nr.14"

Bed dem om at rette det fra først kommende udbetaling, samt bed dem om, at få udbetalt det, de har trukket formeget.

Jeg vil gøre det samme, så må vi se,hvem der først får en pose penge.

Har en aftale med HK at hvis kommunen ikke vil betale, hjælper de med at ingive en klage.

Held og lykke fra Missie
missie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension