K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2011, 13:00   #11
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hej pixiline !
Jeg så lige at du skriver 8 måneders ventetid til psykiater - og at du bor i sydjylland ! Det synes jeg virker mærkeligt ! Jeg fik en akuttid til en speciallægeerklæring + forløb hos psykolog efterfølgende trumfet igennem på 3 uger !

Har du brug for en bisidder - en der samtidig er partsrep. kan jeg anbefale dig min - hun "kører" sager i hele sønderjylland og kan paragrafferne til fingerspidserne !
Pøj pøj med kampen !
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 20:12   #12
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 51
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Hej Vibbe.

Jeg er blevet henvist til psykiater med henblik på medicinregulering. Jeg har i mit sygedomsforløb stået stille rigtig længe, og det rykker bare ikke for mig. Det har prak.læge skrevet på henvisningen, derfor kan jeg ikke få en akut tid. Håber da at SB benytter sig af at få mig odentlig undersøgt og beder om en spec.læge erkl. når jeg nu skal den vej forbi.

Jeg vil gerne have oplysninger om din rådgiver. hvis du kan give et telefonnr. så er det fint. Hvis du evt også kan oplyse en pris. Jeg vil gerne betale for hjælpen. Har bare brug for nogen der kan tage styringen for mig, uden at det hele går helt af sporet. Jeg har haft kontakt med min fagforening i dag og de vil gerne være bisidder. Men kan jeg få en parts rep. vil jeg nok synes det er bedre.

Hvis du hellere vil sende mig en privat besked, gør du bare det.

Tak for hjælpen.
Hilsen Pixeline. :0)
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 22:17   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Pixeline,

Kan høre at du er i gode hænder og husk for guds skyld at lytte til din krop, vil den ikke så vil den bare ikke.

Jeg ville endvidere lige tippe dig om at checke om hvorvidt du kan have evt. tab af erhvervsevne (TAE) ydelse til udbetaling fra evt. forsikringer under din pensionsordning ? Her kan du evt. ligeledes have en sundhedsforsikring som evt. kan dække betaling af psykolog ved ansøgning om samme.

Måske har du en sådan ordning og er bare ikke blevet opmærksom herpå, men check det og se evt. ligeledes via pensionsinfo.dk, der kan give dit et overblik omkring din pensionsordning.

Held og lykke, håber du finder noget.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 09:34   #14
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Hej Pixeline

Godt at høre, at du kæmper og er aktiv i din sag, ved det er hårdt har været der og er der endnu.

Jeg er nu havnet på kontant hjælp og helt ærligt så har det faktisk givet mig mere ro. Kampen er jo ikke slut, der er i bund og grund de samme mulighedder. Og pengene er de samme, så længe man ikke er gift.


Men forstår ikke det med at du ikke kan holde ferie, optjener man ikke ferie på sdp. ( det er jeg ret sikker på)

Pas på dig selv
Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 11:14   #15
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Bamse... Er pengene de samme på kontanthjælp som sygedagpenge??? Det må da være fordi du har forsørgerpligt, for for de fleste af os, er kontanthjælp MEGET lavere... For mit eget vedkommende er det næsten 3000 kr UDBETALT i forskel fra sygedagpenge til kontanthjælp...

__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 12:35   #16
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hej Pixiline
Jeg har lagt en privat besked til dig - håber den gik igennem
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 20:45   #17
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 51
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Hej Vibbe.

Har sendt en besked til dig, men kan ikke helt finde ud af om det er rigtigt det jeg har fået lavet.
************************************************** *********

Hej EntenEller.

Tak for beskeden. Det er et rigtig godt tip.
Jeg har en privatforsikring jeg får udbetalt. Den forsikring jeg har igennem mit tidligere arb. er desværre først til udbetaling ved invalide pension. Ved du hvad reglerne er hvis man får bevilget et flekjob.? Selvom jeg er *i starten* af min sag er mit ønske et fleksjob. Jeg kommer aldrig op på 37 timer igen :0(
En tabs af erhversevne forsikring har været rigtig godt for os. Det har gjort at vi har kunne gøre noget ekstra for børnene og vores lille familie i det hele taget, når der har været overskud til det. Det er GULD værd.
************************************************** *******

Hej Bamsen.

Man har som udgangspunkt ikke ret til at holde ferie når man modtager sygedagpenge og SB har ret til at nægte dig ferie.
Når det så er sagt kan jeg jo se da jeg var på reva, (er i praktik nu) at folk får ferie som vinden blæser og alt efter hvilken SB'er man har. Har da gået sammen med flere folk på reva der har været på ferie. Så jeg kan da ikke undgå at føle mig snydt. Det gør jeg i alt fald. Er gået i tænkeboks for lige at prøve det af en gang mere. !!!!!!
********************************************

Tusind tak for alle jeres svar. Det er rigtig dejligt der står nogen på spring når man virkelig har brug for det. Knus.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 21:51   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pixeline Se meddelelser
Hej EntenEller.

Tak for beskeden. Det er et rigtig godt tip.
Jeg har en privatforsikring jeg får udbetalt. Den forsikring jeg har igennem mit tidligere arb. er desværre først til udbetaling ved invalide pension. Ved du hvad reglerne er hvis man får bevilget et flekjob.? Selvom jeg er *i starten* af min sag er mit ønske et fleksjob. Jeg kommer aldrig op på 37 timer igen :0(
En tabs af erhversevne forsikring har været rigtig godt for os. Det har gjort at vi har kunne gøre noget ekstra for børnene og vores lille familie i det hele taget, når der har været overskud til det. Det er GULD værd.

Godt at du er obs på det og allerede har éen "effektiv" forsikring. Mht. den anden via dit arbejde, der skulle det gerne via policen fremgå hvilke betingelser der er i forbindelse med tab af erhvervsevne. Ved min kommer der f.eks. et mdr. beløb til udbetaling når/i fald min erhvervsevne er under 50 %. Den er vidst rimeligt god - jeg elsker den i al fald - men for mange hedder det også 1/3 eller 3/4 eller måske først i forbindelse med ftp. !!!??

Du må få checket med pensionsselskabet og din police så du kan se om der er noget at hente der. Jeg havde ligeledes en sundhedsforsikring under min P.O, her har jeg fået dækket mange psykolog behandlinger. Da de så "smed" mig ud da behandlingerne ikke "virkede"= at jeg kom i arbejde, så kunne jeg tegne en fortsættelses forsikring uden krav om nye helbredsoplysninger, det var jo rimeligt smart.

Nå men jeg håber at du har held med din anden forsikring ligeså.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 11:08   #19
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Ja jeg er forsørger, men ikke ene forsørger. Og ja jeg får det samme udbetalt som på sdp. faktisk 300 kr. mere.

Altså mht. ferie på sdp. så er jeg altså næsten sikker på at man må holde ferie. Måske er kravet at man er i A kasse?? Men jeg kan tage fejl. Jeg var berretiget og er også i A kasse og fagforening.

Mht. om man må holde ferie, hvis man er i en situation hvor loven siger at man ikke er berretiget til ferie ( eks. kontanthjælp) så er det rigtigt at det er et individuelt skøn. Dette fortalte min fagforening mig.
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2011, 19:47   #20
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 51
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Hej Bamsen.

Det kan godt være fordi jeg er i et praktik-forløb. Min kommune er kendt for at være hidsige i den slags situationer. Også i sager med at tage sugedagpengene fra folk.
Jeg er i fagforening, men de vil ikke gå ind i en ferie-sag. Og det skal de heller ikke. Vi finder ud af det alligevel. Er sku' bare mest synd for børnene.

Hilsen Pixeline.
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension