K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 05:34   #71
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej

Der er flere problemer i den her.

- fastholder de ved anke deres beslutning er der minimum 6 mdr ventetid i nævnet

- er du arbejdsprøvet i et job der ligner socialrådgiver jobbet ?

- man sender dig til psykiater ved en fysisk sygdom oh han peger på tilbus som ret beset ikke har noget med hans fag at gøre. Hvis det handler om coping er der et bedre tilbud end smerteklinikken.

- mig bekendt kan du kun tvinges til at sælge hus ved friværdi- få det vurderet af to mæglere når tiden kommer.

- hvis du ikke hat børn får du kontanthjælp ikke forsørger o 25.

- skift bilen til en gammel traver u 5000

- advokat som evner at mestre forvaltningen er sjælden - tit er de så fortravlet at de ikke afsætter de nødvendige ressourcer til opgaven.

hvis jeg skal råde dig skal du istedet have fat i en garvet snedig socialrådgiver - hele din sag skal vinkles på sygdommen og ikke det psykiske. Men det er vigtigt at du har været igennem de nødvendige arbejdsprøvninger.

alder har intet med det at gøre og de skal pege på hvad du så skal - hvis ikke du kan klare socialrådgiverjobbet - ( det skal være atbejdsprøvet inden luk for denne ) - du er ikke flex eller pensionsberettiget ja så skal de pege på anden forsørgelse - man kan ikke parkere på kontanthjælp - der er en sm afgørelse som hanne reintoft henviser til på dette.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 11:25   #72
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Hej Ukken. Jeg tager det lige fra start af

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ukken Se meddelelser
hej

Der er flere problemer i den her.

- fastholder de ved anke deres beslutning er der minimum 6 mdr ventetid i nævnet

Ja. Det har jeg også fået at vide, og det er frygteligt. Bare én enste måned på kontanthjælp, så ryger det hele.

- er du arbejdsprøvet i et job der ligner socialrådgiver jobbet ?

Ja. det er jo så heldigvis det jeg er blevet. Jeg var et sted for kontanthjælpsmodtagere med andre problemer end ledighed, det var nemlig et krav fra jeg selv og sagsbehandler at det skulle være noget i relation til socialrådgiver faget


- man sender dig til psykiater ved en fysisk sygdom oh han peger på tilbus som ret beset ikke har noget med hans fag at gøre. Hvis det handler om coping er der et bedre tilbud end smerteklinikken.

Jo det har jo så noget at gøre med hans fag, da et smertecoping forløb handler om at man skal lære at leve med smerterne og få nogle redskaber der gør at man lærer at prioritere anderledes. Det har intet med smertebehandling at gøre, kun selve det psykiske afspekt i forbindelse med at håndtere smerterne.


- mig bekendt kan du kun tvinges til at sælge hus ved friværdi- få det vurderet af to mæglere når tiden kommer.

Huset er jo til salg,havde 3 ejendomsmæglere ude, og der er ikke en krone friværdi.

- hvis du ikke hat børn får du kontanthjælp ikke forsørger o 25.

Ja, det ved jeg godt, men jeg er jo i tvivl om jeg er berettiget, de kunne ogdt finde på det. Men som sagt så bare en eneste måned på kontanthjælp slå hele bunden ud. Jeg kommer til at mangle ca. 4000 kroner om måneden.

- skift bilen til en gammel traver u 5000

Det er bestemt også planen. Bilen blev sat til slag for snart et år siden og det var nemlig fordi jeg manger penge. Men har stor brug for en bil, så jeg ville bare bruge 5-10000 kroner på et eller andet lig, der bare skal kunne køre.

- advokat som evner at mestre forvaltningen er sjælden - tit er de så fortravlet at de ikke afsætter de nødvendige ressourcer til opgaven.

hvis jeg skal råde dig skal du istedet have fat i en garvet snedig socialrådgiver - hele din sag skal vinkles på sygdommen og ikke det psykiske. Men det er vigtigt at du har været igennem de nødvendige arbejdsprøvninger.

Og hvor finder man så den garvede socialrådgiver?? Han/hun er hjertlig velkommen kan du tro. Dog har jeg heldigvis to utrolig dygtige mennesker til at hjælpe mig, samt hele K10. Ja nu bliver jeg jo i tvivl om jeg ska finde en advokat eller ej...... Det det hele handler om, er jo netop de fysiske problemer. Kommunen prøvede at smøre det over på det psykiske og sendte mig til den der psykiater. Han vurderede højt og flot at jeg underingen omstændigheder lider af nogen former for psykiske lidelser, men at det hele e pga mine fysiske sygdomme. Han støttede mig 100% i at søge en FP

alder har intet med det at gøre og de skal pege på hvad du så skal - hvis ikke du kan klare socialrådgiverjobbet - ( det skal være atbejdsprøvet inden luk for denne ) - du er ikke flex eller pensionsberettiget ja så skal de pege på anden forsørgelse - man kan ikke parkere på kontanthjælp - der er en sm afgørelse som hanne reintoft henviser til på dette.

Nej jeg er også chokeret over at de nævnt min alder, det er jo forrykt. De har ikke peget på noget som helst hvad jeg så skal ud i

Tak for din hjælp Ukken.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 11:31   #73
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Fodfolket: Tusind tak, de sætninger er lige blevet skrevet ned og vil helt sikkert blive brugt.

Huldra: Åhh hvor jeg dog håber du har ret... Jeg kan ikke holde ud at tænke på hvad er vil ske hvis det ikke går sådan.

Så du mener også jeg skal droppe advokaten lige nu.. Hmm. I har jo nok ret.

SoLost: Ja det var det de var blevet enige om inde på det teammøde hvor de sagde nej til at indstille mig til FP. Min sagsbehandler sagde det til mig i telefonen (som jeg har optaget) Men hvis de mener jeg har så mange ressourcer, hvorfor kommer de så ikke med nogle forslag til hvad jeg så skal kunne lave??????


Popiae: Ja, det kunne jeg jo også, altså tage pladerne af. Hvad mener du men at de støtte økonomisk? Det kan de da ikke??? Jeg ved jeg kan få hjælp til vægtafgiften, men det er også det. De skal så bare vide at uden den bil, komme jeg ingen steder.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 11:41   #74
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis du tager pladerne af bilen, skal du bare lige sikre dig,at du kan få pladerne på igen uden at skulle stille til syn... ihvertfald hvis den har nogle kritikpunkter i forhold til at gå igennem.

hæhæ.. jeg bilder mig ind det er nemmere at køre igennem syn med plader på end uden..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 11:52   #75
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
hvis du tager pladerne af bilen, skal du bare lige sikre dig,at du kan få pladerne på igen uden at skulle stille til syn... ihvertfald hvis den har nogle kritikpunkter i forhold til at gå igennem.

hæhæ.. jeg bilder mig ind det er nemmere at køre igennem syn med plader på end uden..
Jeg bilder mig og tit en masse ting ind uden nødvendigvis at have noget at have det i...

Men ja, du har ret det skal jeg lige være opmærksom på. Meeeeen der er også en anden løsning måske.... Det ser jeg lige på. Det hele kommer an på hvad der kommer til at ske nu.

På trod af div. mails og indsigelse mod stop at revalidering har jeg INTET hørt fra sagsbehandler. Jeg har stadig ikke engang modtaget en ordentlig partshøring omkring stop af min revalidering.... Mon hun overhovedet ved hvad det betyder Mon ikke hun skulle tage at finde sig et arbejde som hun kan klare. Måske kassedame vil passe godt til hende.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 12:11   #76
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

Hvornår skulle §17 afleveres med indsigelser til sagen ?

Kh. EE

Hov har glemt at svare dig Enteneller, det må du undskylde. Jeg fik at vide at der d. 19.09.10 stoppes min reva. Så inden fredag skal ALT afleveres. Klagen til borgmester og alle de andre, vil jeg have med som bilag til §17, så ja alt skal afleveres inden fredag.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 12:13   #77
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
suk, julcha, det ER en meget lang "rejse" i det offentlige system, desværre(-og rigtig mange ender med at blive systeminvalide!)

Hvis du stadig ikke hører fra sagsbehandleren, ja, så kan jeg anbefale dig at sende et lille skriv til vedkommendes chef, en høflig venlig forespørgsel om ikke vedkommende har glemt noget?
Henvis til at du HAR forsøgt og gjort dit(dato, tid og sted) og se om ikke du får en reaktion? (husk altid at have kopi af ALT, også dine egne henvendelser)

Vores erfaring er, at du er nødt til at gå til hovedet -næsten -hver gang og ikke til ..... (undskyld mit franske )
-for at sætte lidt gang i det hele.

Du får også lige domsudskriften fra Helsingørdommen: http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf -bare lige for at have noget at have overvejelserne i

Du kan så -hvis det når dertil- roligt påpege denne manglende reaktion fra sagsbehandlers/kommunens side i din klage til Ankenævnet = 1-0 til dig
MEN som de øvrige ærede sir, at behandle en klage i Nævnet tar mindst 6 mdr(forbered dig på længere tid!)

Vi holder øje med dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 13:48   #78
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Jeg syntes det vidner om direkte uansvarlighed ikke at svare på mail

Det er ikke så sært folk bliver frustreret og kommer til at sige eller skrive noget der lyder hårdt. Det er mangel på anstændighed og empati, for hvordan ville man selv have det, hvis man stod i samme situation

Som Buster skriver sender det længere op i systemet, det har vi haft gode oplevelser med. Så bliver der svaret og skrevet tilbage. Tænkte på de politiker der er i byrådet, der må der være nogen som er menneskelig og tør pille ved den varme kartoffel

Det bliver nok desværre en lang og drøj kamp. Men søde Julcha vi står bag ved dig. Og sammen er vi stærkest.

Ingen aviser der vil have sådan en sag om hvordan syge behandles

Mange Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 22:43   #79
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hjælp til div udgifter til bil,; her henviser du til retsikkerhedslovens §5(vurderes bredt).

Du skal selvsagt henvise til dit helbred, og hvad manglen af bil vil betyde for din hverdag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 12:57   #80
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg har talt med Julcha og har fået lov til at skrive lidt til jer ang. hendes sag, da Julchas kræfter er sluppet op.

Hun har dog ikke givet op, og der bliver kæmpet ....... ingen tvivl om det! Kroppen har bare sagt stop, fordi Julcha skulle så mange ting i forb. med at hun nu overgår til kontanthjælp fra i morgen af; men det kender mange af jer sikkert selv til og også hvor fortvivlet man bliver

Der påtænkes også nye tiltag for at få Julcha ud af kontanthjælpen; men det må Julcha selv skrive om, når hun har fået hvilet sig så meget at hun er i stand til at skrive.

Dog kan jeg sige at vi efter at have læst Julchas sag grundigt igennem, ikke har kunnet finde hvilken match-gruppe Julcha er blevet placeret i, så her får du lige et link søde Julcha, som beskriver de nye match-grupper, som gælder fra april måned: http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=6ff11ef709

Jeg ved at der var en af brugerne her på K10, der havde sat et link til en mere overskuelig fremstilling af de nye matchgrupper; men ved gud, om jeg kan finde det, selvom jeg har forsøgt søgemaskinen og hvad ved jeg (er bare en klovn til den søgemaskine )

Jeg håber at vedkommende ser indlægget og evt. smidder linket på igen ..... pleaaaaaaase
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidt og ved ikke hvad man skal gøre. Byggemand Bob Alt det andet 6 19-12-2012 19:41
Sygepengestop, ved ikke hvad vi skal gøre. JensJakob Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 01-03-2011 23:33
hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan få førtidspension ? Fellino Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-06-2010 13:43
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
ved ikke hvad jeg skal gøre nillee At søge førtidspension 11 04-02-2009 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension