K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2009, 14:38   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Send en politikker en julehilsen

Hvorfor ikke synliggøre os selv i denne søde juletid ?

Send en julehilsen til en politikker efter eget valg på borgen , skriv om hvad du vil men gør dem opmærksom på at julen ikke stopper noget for de syge, det er for en stor dels vedkommen bare grobund til endnu længere ventetid (kommunerne lukker og de ansatte holder fri ) mens vi venter på afgørelser og anker og jeg skal komme efter dig ...

Fortæl en politikker om din jul , eller om andres jul...

Der er enlige forældre (også i blandt os ) som ikke har råd til en ordentlig jul der er mennesker som venter på deres pension julen over osv osv ...

fortæl en politikkere om en jul som sygemeldt pensionist eller flekser ...

Jeg har lagt ud ...

Men vælg selv hvem du vil have sendt en julehilsen til , kender du ikke adressen så skriv her så skal jeg finde den til dig (har dem alle i min mail men har ikke lige tid til at sætte dem ind nu ) men skriv og gør opmærksom på dig/jer/naboen her i juletiden hvor alle er ved at falde over sig selv i oppositionen af forargelse over den sørgelige fattige jul ...

Her er mit besyv (kan være der kommer flere )


Citat:
Jeg ville først rette en tak og en klap salve til dig ang artiklen i dr http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/...0.htm?rss=true det er kvalmende at de højst lønnet skal have så store skatte lettelser ..

Selv er jeg på ledighedsydeles og det bliver om muligt endnu strammer at komme igennem dagen og vejen.

Så derfor syntes jeg da også at det at det er dejligt at S tager initiativ til foreslag som at de aller fattigste skal have julehjælp fra satspuljemidlerne ..

Samtidig kan jeg ikke lade være med at spørger mig selv ..

Politikkere fra S hvad får de i skatte lettelser ? siger de nej tak ? eller er det bare sådan at hele samfundet er gennemsyret af jeg mig selv nok mentalitet efterhånden ?

Vi kan råbe op og pege fingere samtidig med at vi holder kortene tæt til kroppen og selv hiver til os eller ?

Jeg under jer/dig jeres skatte-lettelser og jeg syntes godt om jeres forslag omkring noget af satspuljemidlerne ud til de fattigste så de også kan tilbyde deres børn en jul..

Jeg får lyst til at rive i noget når jeg læser at Inger Støjberg og Karen Ellemann gennemsyres af forargelse over at S kan finde på at foreslå penge for satsepuljemidlerne til de fattigste familier i Danmark ..
For skulle man så tage dem fra de psykiatriske patienter ..

NEJ vel skal vi ej, de skal på finansloven lige som andre patient grupper lad mig lige minde om hvad satsepuljemidlerne består af og hvad hver gruppe mister om året



Så meget mister de årligt til satspuljen:

Dagpengemodtager: 7.800 kr.

Førtidspensionist: 6.228 kr.

Kontanthjælpsmodtager, forsørger: 5.904 kr.

Folkepensionist: 4.968 kr.


kilde http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2009/10/26/130520.htm
(bemærk at de har glemt dem på ledighedsydelse)

Nu er jeg på siden www.k10.dk hvor jeg så sent som i dag har siddet og læst et indlæg fra en ældre damen på 60½ år som er blevet visiteret til fleks da hun var 60 efter mange mange år som sygehjælper og rengørings hjælp , hun skriver desperat at hun nu har mistet endnu 1200 kr i kontanthjælp (og det har hun jo så fordi forligskredsen har besluttet at man som 60½ årig ikke længere kan få ledighedsydeles men skal på kontanthjælp ) hun er visiteret til fleks som 60 årig og kan ikke varetage et fleksjob pga helbreds problemer og burde nok være selvskrevet til pension men pga den store grad af kasse tænkning i kommunerne kan det bedre betale sig at have hende på kontanthjælp (mon ikke det er derfor vi ser at så godt som alle over 60 visiteres til fleks og ikke til pension ) for så er det kontanthjælp med alt hvad der følger at manglede rettigheder ...

Hvorfor skriver jeg det her til dig ? tror jeg at du kan gøre en forskel ?

Svaret må være nej og jeg skriver fordi jeg vil sige god jul og husk man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus..

S vil arbejde for at afskaffe satspuljemidlerne det samme vil DF og SF og enhedslisten.. Men de tager gerne ære for at dele dem ud og de deler glad ud af dem .. boycot det møj og arbejd i stedet for at de grupper der betaler til dem kan få de forhøjelser som måske gjorde at de ikke længere ville være så fattige at de ikke kunne få råd til en ordentlig jul...

Kig på hvad i bygger op selv og hvad i er med til (gennem forligs kredse osv ) hvorfor er det sådan at nogle syge mennesker skal være på ledighedsydeles og andre på kontanthjælp (for det gælder ikke kun for dem der er over 60 men også for dem der falder for sygedagpenge grænsen inden kommunerne har smølet sig færdige med deres sager ) hvorfor er syge mennesker der fejler det samme og har den samme baggrund og den samme familie struktur underlagt to sæt regler og to love (dem på kontanthjælp følger kontanthjælps loven ) til sidst send dog en julehilsen til den kvinde der har fået smadret sit liv og sit helbred i samfundets tjeneste igennem mange mange år og som tak nu får lov til at sidde og føle sig degraderet til det skidt man træder på ...

GOD JUL MEN HVOR HAR S DERES HOVED HENNE

I tilfælde af at du får opfattelsen af at det er en bitter borgerlig der skriver denne mail så vil jeg rette dig og sige til dig at det kunne ikke være mere fjernt fra virkeligheden , jeg er og bliver den der hepper mest på et regeringsskifte, men som dog vil påpege at S kan også gøre noget nu og her, der er masser af tage fat på i forhold til de syge ...

Det vidner www.k10.dk om , det er en side der åbnede i 05 og der går ikke en dag uden at der kommer nye medlemmer , vi er over 4000 vi er på snart 2 millioner unikke besøg , vi er begyndt at blive så store at der henvises til os fra ugeblade aviser radio udsendelser og myndigheds instanser ...

vi har ikke nogen bestemt politisk overbevisning alle er velkommen ..men selvfølgelig er der en overvægt af såkaldte røde det kan nok ikke være anderledes da vi jo er en gruppe der oplever meget modgang nedskæringer hetz mistænkeliggørelse osv

på denne side vil du også opleve at din julehilsen herfra bliver sat ind ... du vil kunne læse den i tråden her http://www.k10.dk/showthread.php?p=83385#post83385 og du skal være velkommen til at melde dig ind så du kan sige god jul til den nedslidte kvinde på 60 ½ år som denne jul garanteret får om muligt endnu mere at tænke på ...


Med venlig hilsen
Hejdien/

www.k10.dk
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
julehilsen avj Alt det andet 9 25-12-2009 13:33
Politikker dikatur Hejdien Politik og Samfund 3 12-07-2009 19:08
Send din historie til TV2 Helena Politik og Samfund 9 29-01-2008 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension