Se enkelt indlæg
Gammel 13-04-2008, 23:03   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Klund velkommen til siden

Jeg kan godt forstå at det er en svær situation og jeg syntes at du skal se som også skrevt i tidligere indlæg om ikke du kan få rykket tiden, og jo de papir der er omkring din sygdom skal selvfølgelig bruges men ressourceprofilen er mere noget der skal stykke hele dig sammen , altså hvordan med uddanelse, med job hvordan fungere du hjemme osv...

jeg er næsten 110 % sikker på at du vil få at vide af din sagsbehandler at du nok ikke kan regne med fleks fordi du er for ung, men giv ikke op af den grund der er andre unge mennesker der har fleksjob og har man en sygdom der gør at man ikke kan arbejde fuldtid så er det 110% at foretrække med et fleks job kontra en ftp...

Og jeg ved at det kan lade sig gøre, på min tidligere arbejdsplads havde jeg en kollega i fleks som var tyve år....

Spørg din sagsbehandler lige ud om ikke det var noget med et fleksjob grundet din sygdom og se hvad hun siger, og tag den så derfra ...

der skal laves en ressourceprofil på dig det er der nok ikke meget tvivl om ..

Har du snakket med din læge om evt fleksjob ...

jeg ved ikke det kan godt være det er mig der er fordomsfuld men kors hvor ville jeg syntes at det var synd hvis man som 19 årig skulle på pension så er fleksjob klart at foretrække hvis man på nogen måde kan holde det ud ...

Det er trods alt rigtig mange år at være på ftp og det er bestemt heller ikke lige sådan at få , men noget skal der jo ske ...

indtil du har fået en tidligere tid hos din sagsbehandler så kunne det måske være en rigtig god ide at du brugte lidt tid på at læse hvordan man laver en arbejdsevne vurdering og ressourceprofil , så er du lidt på forkant med det hele , og det kan aldrig skade at vide hvordan man laver sådan en ...

Her er et link til hvordan man laver sådan en arbejdsevne vurdering http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Og ellers kan du til hver en tid stille spørgsmål herinde der er mange der til hver en tid gerne vil hjælpe dig igennem ..

Hvordan forsørger du dig nu ?

og hvad med uddannelser har det været under revalidering eller har det været på su ?

mvh

Hejdien
  Besvar med citat