K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Førtidspension og uddannelse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29473)

Mecaoni 03-03-2014 23:01

Førtidspension og uddannelse
 
Hej:)

Håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg fik tildelt førtidspension for et par år siden - efter 2003. Jeg går nu og har en del overvejelser omkring det at tage en uddannelse, men jeg ved ikke om jeg kan klare det.

Jeg skrev til jobcenteret omkring det at komme i en prøveperiode, de har endnu ikke svaret. Men mine forældre mener nu, at jeg kan risikere at de sender mig i jobprøvning eller værre: tager min pension fra mig, da jeg ved at sende mit brev om mine overvejelser har vist mig i stand til at jeg kan prøve at starte på et arbejde.

Men kan de finde på det?

For mig og se er der stor forskel på at arbejde og uddanne sig, og uddannelsen ville være et skridt i retningen til at få et arbejde som passer til mig.

Nogen der har prøvet eller hørt om nogen der er kommet i prøveperiode på en uddannelse?

frubipolar 03-03-2014 23:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mecaoni (Send 300077)
Hej:)

Håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg fik tildelt førtidspension for et par år siden - efter 2003. Jeg går nu og har en del overvejelser omkring det at tage en uddannelse, men jeg ved ikke om jeg kan klare det.

Jeg skrev til jobcenteret omkring det at komme i en prøveperiode, de har endnu ikke svaret. Men mine forældre mener nu, at jeg kan risikere at de sender mig i jobprøvning eller værre: tager min pension fra mig, da jeg ved at sende mit brev om mine overvejelser har vist mig i stand til at jeg kan prøve at starte på et arbejde.

Men kan de finde på det?

For mig og se er der stor forskel på at arbejde og uddanne sig, og uddannelsen ville være et skridt i retningen til at få et arbejde som passer til mig.

Nogen der har prøvet eller hørt om nogen der er kommet i prøveperiode på en uddannelse?

Jeg kender en ung kvinde, som også er førtidspensionist, som tager uddannelse på enkeltfag..
Så på enkeltfag er det sikkert muligt...

Ved ikke om det kan hjælpe.

Pip 04-03-2014 00:04

Forstår godt dine forældres bekymring.. jeg ville også mene at enkeltfag er vejen frem..

For kan du klare at følge en uddannelse måske 20 timer om ugen, vil de tænke at så vil du måske også kunne arbejde 8-10 timer, og dermed klare dig selv på fleksjob.

Ved at tage enkeltfag, finder du selv ud af hvad du kan holde til, inden du starter for hårdt op.

stampe 04-03-2014 14:09

Få endelig accept. Ryk evt for et svar. Angiver du, at du gerne vil uddanne dig med henblik på job, du kan klare, indikerer du samtidg, at der er jobområder, du kan klare og så måske ikke længere er relevant for en fp uden erhvervsevne. Hatten af for dit gåpåmod, men få accept i lige præcis dit tilfælde..

Ninja 04-03-2014 16:03

..og husk at få alle former for accept og aftaler, PÅ SKRIFT!!!

Held og lykke.

Giser 14-03-2014 11:25

Har du i brevet til jobcenter skrevet hvilken uddannelse du har tænkt på og hvor mange timer ugentligt?

Måske var det bedst hvis du kunne gøre klart for dem, at det kun drejer sig om enkeltfag få timer ugentligt.

Men hvis du ønsker at tage en fuldtidsuddannelse ved jeg ikke hvordan de opfatter det. Kan være det kommer an på hvilket grundlag du fik pensionen på.

Jeg forstår også godt dine forældres bekymring.

stampe 14-03-2014 13:07

Du kan måske bruge noget fra DUKHs priaksisnyt nr 35, som webmaster har linket til i tråd under politik og samfund - der står også noget om uddannelse
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension