K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Lægekonsulenternes Rolle (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=71)
-   -   Samfundet kan ikke tvinge psykiatriske patienter i behandling uden dom. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=5438)

zuza 10-09-2009 14:27

En snak med egen læge om evt. bivirkninger ved medicin og hvordan denne medicin evt.harmonerer med andre skavanker, din søster måtte have, er måske en god ide.

En psykiater ved jo ikke, hvilken medicin man også tager, og hvilke andre skavanker, man har.

Og så synes jeg, I skal forlange at få den mundtlige afgørelse på¨skrift.

:kram:

Webmaster 10-09-2009 15:22

Et rigtigt godt råd til din søster...kunne være....

Lad være med at tale i telefon med myndighederne...

Hun kan fortælle dem at al kontakt fremover skal ske skriftligt...

På den måde vil hun ikke blive udsat for diverse sagsbehandlere der siger en masse ting som måske ikke holder vand med lovgivningen...

De plejer nemlig med at være påpasselig med hvad de sender på skrift...da de ved at borgeren jo så har meget bedre chancer ved en evt klage...

Ninja 10-09-2009 16:36

Hej Helle4, du ringer lige igen når du har tid, jeg er kommet sent hjem...

Og lyt endelig de gode råd herinde, specielt Webs's om at få alt på skrift, for så fanger bordet, og det tør de somregl ikke.....

helle4 10-09-2009 23:27

Ja jeg har jo sagt til hende: Aldrig mere tlf. samtaler o.s.v

Vi får se hvad hun orker... hun er meget velfungerende mht. samtale/ skrift, men blev bare lige taget med bukserne nede.. og har det sq ikke så godt for tiden,

Jeg har sagt hun skal skrive en kladde/ klage, som hun kan have liggende... hun skal til sin læge imorgen, og så må hun se, hvad der sker derefter.

Nu sover hun sammen med min lille gravhund, og jeg er glad for at hun lige får ro ;)

:kram: fra helle

forvired 11-09-2009 00:05

Lægen kan kontrolere medicin koncentration i blodet.
 
Skrevet af Razmo:

Din søster er så udmærket selv i stand til at bestemme, hjemme bag lukkede døre, om hun vil tage den medicin... der står ikke nogen og kigger hende over skulderen for om hun tager dem... hun skal bare sørge for at sige hun tager dem, hvis hun ikke gør, for ellers får hun et problem. Ingen kan tjekke om hun tager medicinen hvis det bare er psykofarmika, og en lille research i hvad for bivirkninger man kan få kan altid slynges ud når lægen spørger.

Jeg er lang tid behandlet med antidepresiva og en gang imellem skal jeg til blodundersøgelser for at lægen kan finde ud hvordan min organisme optage medicin. Det sker hver gang lægen skifter dosering (trapper op eller ned).
Det fik jeg at vide fra min psykiater.
Men jeg mener faktisk at det er kontrol :o.

Razmo 11-09-2009 01:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af forvired (Send 73041)
Skrevet af Razmo:

Din søster er så udmærket selv i stand til at bestemme, hjemme bag lukkede døre, om hun vil tage den medicin... der står ikke nogen og kigger hende over skulderen for om hun tager dem... hun skal bare sørge for at sige hun tager dem, hvis hun ikke gør, for ellers får hun et problem. Ingen kan tjekke om hun tager medicinen hvis det bare er psykofarmika, og en lille research i hvad for bivirkninger man kan få kan altid slynges ud når lægen spørger.

Jeg er lang tid behandlet med antidepresiva og en gang imellem skal jeg til blodundersøgelser for at lægen kan finde ud hvordan min organisme optage medicin. Det sker hver gang lægen skifter dosering (trapper op eller ned).
Det fik jeg at vide fra min psykiater.
Men jeg mener faktisk at det er kontrol :o.

Ja jeg har aldrig hørt om dette, og blev heller ikke selv testet for noget som helst... i øvrigt ville de aldrig komme afsted med sådan en undersøgelse på mig, da jeg har nåle fobi, og ingen... og jeg gentager; INGEN skal stikke mig unødvendigt, og det må jeg bestemt betegne sådan noget som værende...

hvad resultatet ville blive fra en sagsbehandlers side af ved jeg jo så ikke, da jeg aldrig har været udsat for den slags... og heldigvis heller ikke kommer til det.

Jeg ser bare ikke mange andre muligheder end at snyde dem, så længe lovgivningen tillader forskelsbehandling af folk på overførselsindkomster... når man truer med fratagelse af indtægtsgrundlaget, er det jo rent teoretisk set det samme som at true på livet, hvis man ikke tager sin medicin... jeg vil ikke engang kalde det frivillig tvang.

Det er lige så forkert at tvinge folk til at tage medicin via denne sygedagpengelov, som det er at tvinge medicin i ikke-dømte efter min mening.

Men der er ikke noget nyt i det her... folk på overførselsindkomster har altid haft det problem, at de ikke er lige for loven som alle andre, og at deres rettigheder begrænses via trusler om fratagelse af ydelser.

Måske dette var noget at skrive om til S, SF og EL på et tidspunkt, så det kan blive lavet om.

popiae 11-09-2009 08:21

For at din søster ikke kommer i klemme, ville jeg snakke med egen læge om problemet.
Hør hvad han siger, og få ham til at fratage medicinen af en eller anden grund, bivirkninger eller anden.
Elleres er ricikoen desværre fratagelse af sygedagpenge. I hvertfald for en periode. Og jeg tvivler desværre på medhold i Nævnet på det frie valg.
Men som sagt. få egen læge med, så kan de intet gøre.
VH Popiae

mawebbro 11-09-2009 09:31

- også lidt mærkeligt at jeg på kommunen oplevede:
under udredning: SKAL modtage alle former for relevant behandling, således at alle muligheder for bedring er afprøvet. Altså at man som syg SKAL deltage aktivit i forsøg på bedring, ellers lukkes der for sdp. (her gælder også smertestillende medicin + antidepressivt medicin)
(sådan ca. fik jeg beskeden)
Efter udredning hos jobkonsulent:
Skriver i en mail til mig: smertestillende medicn er usundt for kroppen og derfor fraråder jeg at dette indtages - men jeg er ikke læge!

Tænk nu hvis sagen havde været omvendt?

helle4 11-09-2009 22:30

Som skrevet.. Tak for alle svar :kram:

Hun kom ikke til læge idag, men ringede og fik en god snak.. skal derop mandag, og lægen vil forlange en samtale med sagsbehandleren/ kommunen, så alt går forhåbentlig op" til min søsters fordelxxxxx

Jeg skriver herinde igen i denne tråd, når jeg/ min søster, ved mere.

:kram: til jer allesammen, I var fandme en pragtfuld hjælpende ven" i nøden :)

Helle.

gh72 12-09-2009 09:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af forvired (Send 73041)
Skrevet af Razmo:

Din søster er så udmærket selv i stand til at bestemme, hjemme bag lukkede døre, om hun vil tage den medicin... der står ikke nogen og kigger hende over skulderen for om hun tager dem... hun skal bare sørge for at sige hun tager dem, hvis hun ikke gør, for ellers får hun et problem. Ingen kan tjekke om hun tager medicinen hvis det bare er psykofarmika, og en lille research i hvad for bivirkninger man kan få kan altid slynges ud når lægen spørger.

Jeg er lang tid behandlet med antidepresiva og en gang imellem skal jeg til blodundersøgelser for at lægen kan finde ud hvordan min organisme optage medicin. Det sker hver gang lægen skifter dosering (trapper op eller ned).
Det fik jeg at vide fra min psykiater.
Men jeg mener faktisk at det er kontrol :o.

Det er faktisk ganske almindeligt, at man med nogle præparater tjekker indholdet i blodet. Det skyldes, at nogle præparater kan være problematiske, hvis indholdet i blodet bliver for højt.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:49.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension