K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2009, 17:29   #1
kbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2006
Indlæg: 30
Styrke: 18
kbh er ny på vejen
barns første sygedag?

Hej er der nogle som kender reglerne når man har lille barn ang. fx barns første sygedag mv.

Fx ved praktik kan jeg holde fri hvis mit barn er syg?
Fx ved fleksjob har jeg da optjent/rettighed til noget børneorlov?

Er der andre regler man skal kende til i forhold til barn og fleksjob?

MVH
kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 18:15   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan kun give dig svar på det ene spørgsmål.

Om du har ret til barns første sygedag afhænger af den overenskomst, du bliver ansat under.

Og børneorlov burde gælde for dig også.

Ikke alle har ret til det.

Håber, andre på siden kan svare på det andet... ellers spørg kommunen, når du skal aktiveres.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 18:51   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Vedrørende børneorlov, kommer det an på hvad der står i gældende overenskomst indefor dit område.
Derudover kommer det an på din chef.
Eks. hvis dit barn er blevet alvorligt syg , giver arbejdsgiver ofte lov til orlov.
( til dette kan man istedet søge ens kommune om tabt arbejdsfortjeneste grundet barns sygdom ).
Men hvis du har fundet ud af nu vil jeg gerne være hjemme i x antal måneder er det ikke sikkert cheffen er så forstående.
Håber du kan forstå mit budskab
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 23:26   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Da jeg var på Privat Aktør kursus, var der nogle der havde barn syg, og det var ok....

Man kan vel for helvete.. ikke gøre for at barnet bliver sygt, selv om man er sendt på kursus???

Nå aner ikke noget om regler!! på dette område, men børn er da alle ens, og bliver desværre syge en gang imellem .

helle

ØEEH, fik vist svaret lidt hurtigt der... men gælder vel at, alle har " ret til barn syg???

sorry.. Helle

Sidst redigeret af Webmaster; 24-09-2009 kl. 01:59. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 01:34   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der står om fleksjobber
Citat:
Ansatte i fleksjob er omfattet af lovgivningen for lønmodtagere, medmindre
de enkelte love herom har undtaget denne gruppe.
Det vil fx sige, at ansatte i fleksjob er omfattet af lov om dagpenge ved sygdom
eller fødsel, lov om ferie og arbejdsskadeloven.
Og søger man så på google så kan man finde det her

Privat ansat
Citat:
For privat ansatte findes ingen generelle regler om frihed ved barns 1. sygedag.

Det betyder, at du kun har ret til fravær og eventuelt løn på barnets 1. sygedag, hvis det fremgår af din ansættelseskontrakt eller anden individuel aftale, eller hvis det fremgår af virksomhedens personalepolitik, en husaftale eller kollektiv overenskomst.
Der er andre regler for offentligt ansatte se evt her http://www.dbio.dk/forside/ansaettel...rns-1--sygedag
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til mit første møde med en socialrådgiver for første gang i mit liv hc1966 Alt det andet 14 29-04-2011 06:55
Orlov for barns sygdom & Kontanthjælp Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 5 07-02-2011 15:43
Barnets første sygedag (arbejdsprøvning) Girlscout Jeg er kommet i praktik. 8 31-01-2011 16:36
Barnets 1. sygedag? pusle Alt det andet 3 22-11-2008 14:12
Flexjob og barnets første sygedag. bassenborg Spørgsmål ang fleksjob 3 03-04-2008 20:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension