K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2007, 13:51   #1
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg er træt af min jobkonsulent..

Ja, som overskriften antyder er jeg dødtræt af min jobkonsulent... Jeg er visiteret til fleksjob 15 timer pr. uge. Efter at have været i arbejdsprøvning. Nu skal jeg så åbenbart blive ved med at høre for, at jeg kun kan arbejde 15 timer.. Han vil gerne have mig op på 20. Jeg synes, det er hul i hovedet at sige ja til noget, jeg på forhånd véd, jeg ikke kan klare!
Han siger, det er svært at finde jobs på 15 timer. Det er sikkert også rigtigt, men hvis man kan visiteres til fleksjob på 15 timer om ugen, må det da være fordi, kommunen har en forventning om, at det er til at finde et job netop på 15 timer, eller hva?

Jeg er træt af at skulle kæmpe, alt dette her nedbryder mig simpelthen. Er igen røget ud i en depression og har måttet starte med anti-depressiv medicin igen.

Håber, der snart viser sig noget positivt!
Nå, jeg skulle bare ud med det..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 15:19   #2
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Åh hvor jeg godt forstår dig. Jeg kan desværre ikke andet end at sige at jeg har endnu ikke mødt en enste jobkonsulent som er en kompetent person. Det er svært nok at være så syg at man er visiteret til fleksjob. Men når man så prøver at bestride et job så bliver man søreme også presset. Loven er svær at begå sig i. Men jeg mener faktisk ikke at det er dit problem at det er svært at finde jobs på 15 timer! Hvad f..... får diverske konsulenter, sagsbehandlere deres fede hyre for?:@ Jeg tror de får penge for at køre personer psykisk ned!
Sådan synes jeg i alle tilfælde at mange herinde bliver behandlet. Men held og lykke. Hold endelig fast i hvad du kan og blæs på din jobkonsulent!
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 16:25   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Kære Susanne,

tak for svar. Ja, jeg prøver at holde fast i det hele, men han får mig til at føle som om, det er mig, der er på tværs, og at jeg måske ikke gider at tage et job.

Og nej, jeg tager heller ikke et hvilket som helst job. Jeg er jo ikke ligefrem i en position hvor jeg kan tage et hvilket som helst job, da der jo er nogle skånehensyn at tage højde for.

Han virker simpelthen så resultatorienteret, at han helt glemmer det menneskelige!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 23:25   #4
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Ja, er man visiteret til 15 timer, e´r det jo netop fordi man ikke kan klare 18 eller 20 timer!

Det kunne se ud som om at jobkonsulenten har overset reglen om at fokusere på hva´d du kan og så (lette r....) og være medvirkende til at finde/skabe muighed for job udfra en aktiv indsats på relevante arbejdspladser.

Jeg sender dig de bedste tanker og håb om menneskelig behandling. I og med at du har været igennem mølen for over hovedet at blive tilkendt fleksjob, siger jo at du har været rigeligt igennem af den slags.

Mvh
majs

majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 23:25   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

gh72

Føj de jobkonsulenter er vi alle stødt ind i ...

jeg fik min jobkonsulent vendt 180 grader ved at simpelthen markere i min ressourceprofil hvor der stod timer og sygdomme og barriere og ressourcer, og så sagde jeg til ham .. så skulle vi så ikke starte på en frisk en frisk hvor du simpelthen læser om mig, finder ud af hvad og hvem jeg er og ikke mindst RESPEKTERE det.

Han var ikke glad for mig til at starte med, men jeg er nu groet på ham , så nu går det fint

Det kan lade sig gøre at få dem til at lytte men det er svært, inden jeg nåede så langt med min , var vi helt derude hvor HAN forlangte at få bisidder med he he

Prøv engang den med ressourceprofilen måske du så kan udtrykke dig lidt mere diplomatisk end jeg
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2007, 23:33   #6
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Det er i hvert fald yderst vigtigt at holde fast på de 15 timer. Det er jobkonsulenten nødt til at respektere, hvad enten han vil eller ej. Jeg ved af bitter erfaring, hvad det kan afstedkomme at føle sig manipuleret / presset til at tage flere timer, end man kan klare, så hold fast. Jeg håber din jobkonsulent fatter, hvad fleksjob handler om og arbejder ud fra det.

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2007, 09:00   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Tak for alle jeres svar. Ja, jeg vil prøve at holde fast!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2007, 12:39   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Jeg har snakket med min jobkonsulent i dag. Han sagde han godt vidste at jeg ikke ville/kunne måtte eller hvad det var, arbejde mere end 15 timer om ugen, men at jeg måtte prøve at være fleksibel i forhold til ugentlig antal timer…
Jeg prøvede så – igen – at forklare ham at jeg 2 gange i arbejdsprøvningen havde prøvet at få det til at fungere med 20 timer, men at det ikke gik…
Efterfølgende sendte jeg ham en mail om, hvordan jeg havde det med det hele, og at jeg føler mig presset ud i noget, jeg ikke kan magte. Intet svar. Men det havde jeg heller ikke forventet, for han svarer aldrig på noget jeg skriver..

I dag ringede jeg så og talte med en leder derinde og forklarede at jeg var træt af at blive presset på den måde. Hun sagde så, det var fordi det var meget svært at få oprettet fleksjob på 15 timer om ugen, fordi arbejdsgiverne ikke synes de får nok ud af det, og så kunne det jo vise sig umuligt at finde et job til mig. Jamen undskyld! Jeg er blevet visiteret efter en arbejdsprøvning der viste, at jeg kunne arbejde 15 timer om ugen! Hvordan kan det så blive mit problem, at de synes, det er svært?

Altså jeg er snart så træt af det hele, at det halve kunne være nok. Jeg er et nervevrag, træt og nedbrudt efterhånden.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2007, 12:58   #9
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Hmm, fleksibilitet… Jeg synes du giver udtryk for at være temmelig fleksibel. At du bliver ved med at prøve at nå ham pædagogisk ved at fortælle ham, hvordan din verden hænger sammen. Hans problem er så, at han åbenbart ikke fatter en dyt af, hvad du siger. Eller også nægter han at respektere det. Jeg frygter, at det er det sidste.

Jeg læser dit indlæg som, at du har haft dig selv på voldsom overarbejde for at prøve at klare 20 timer. Det har du så ikke mindre end to gange bevist over for dig selv, at det går bare ikke. Jeg synes det er så flot, at du har sagt fra over for lederen. Respekt!

At de så ikke kan finde ud af at stable et 15-timers job på benene, er sågu da ikke dit problem. Det er ikke den indsats arbejdsgiveren får ud af det, der er vigtig. Det, der er vigtigt er, hvad du kan holde til.

Der er noget rigtigt i det Heidien skriver i sit indlæg omkring jobkonsulenten. LÆS papirerne og respekter, hvad der står! 15 timer er 15 timer, uanset hvordan han vender og drejer det. Det er på tide, at han udviser noget fleksibilit og så finder det job, der hedder 15 timer! Det kan godt være, at det tager noget længere tid, men så må det være sådan. Det kan findes, hvis jobkonsulenten er fleksibel og har vilje til at respektere, hvad der står i din ressourceprofil.

Knus og varme tanker
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2007, 13:49   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Hej

Jeg arbejder selv 17½ timer om ugen og synes ikke, det burde være svært at finde job til det... Og som Trylle siger, er det kommunens problem, for det er DEM, der skal hjælpe dig med at finde et job til de antal timer. Du skal jo gerne kunne have et job, som du kan klare dig med. Det duer jo ikke at arbejde til 20 timer og ende med en masse sygedage, fordi du ikke kan holde til det.

Ellers må du klage dig et andet sted over kommunens afgørelse eller deres pres på dig. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men i Københavns Kommune har man et sted at gå hen med et klagebrev om en eller anden medarbejder i kommunen. Kan bare ikke huske lige helt lige nu, hvor det er man kan...

Vær stærk ikk...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg er så træt.... frugammeljas Alt det andet 19 01-03-2011 19:19
Træt Ida Alt det andet 22 23-08-2010 15:22
Er træt af systemet CBM88 Din historie 0 11-02-2010 15:48
Er så træt og ked af det. lone t Dit og Dat 5 26-11-2009 12:51
Er bare sk... træt malleaa Dit og Dat 12 17-02-2008 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension