K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2005, 21:45   #1
bantam
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2005
Indlæg: 92
Styrke: 0
bantam er ny på vejen
God beh. fra kommune og jobkonsulent

Hej


Tak for en god og informativ side for os flekjobbere.

Jeg er en mand på 52 år og har lyst til kort at fortælle lidt om min "historie", for at vise at der også indimelem findes gode opleveser med systemet.

Startede i 2000 med alvorlig tarmsygdom med gentagne operationer og indlæggelse i 6 måneder.

Blev udskrevet med varig stomi, og et meget stort bugvægsbrok, som ikke kan opereres, (for farligt)

Det giver store smerter i hverdagen, og jeg må spise stærk smertestillende medicin.

Efter et par måneder hjemme fra hospitalet kontaktede min kommune mig, og bad mig om at komme til møde.

Var på sygedagpenge, og havde været det siden maj 1999.
Kommunen og jeg blev enige om at se tiden an til jeg fik det bedre, så kunne vi finde ud af hvad jeg så skulle, for det var umuligt at passe et normalt job.

Kom så på forskellige EDB kurser fra efteråret 2001, hvor vi ihverfald fandt ud af jeg IKKE kunne have et fuldtidsjob, da smerterne tager til over middag, og jeg derfor skal ligge og "strække" tarmene ud.

I eftersommeren 2002 holdt kommunen et kursus for syge og andre dagpengemodtagere, og det var et rigtigt godt kursus hvor man lærte lidt om sine rettigheder og recurcer, hvad man kunne og ikke kunne.

Der blev vi enige om at fleksjob nok var noget for mig (anede ikke hvad det var), og meningen var så at jeg skulle arbejdsprøves på et center.

Det sparede kommunen så desværre væk fra 2003, så vi så igen tiden an, og så i sommeren 2003 fik vi lavet en recurseprofil og jeg blev visiteret til fleksjob med en arbejdstid på 4 timer daglig, (20 timer ugentlig), og jeg overgik så fra 1-9 2003 til ledighedsydelse.

Så skulle jeg til at lære nye mennesker at kende, nemlig jobkontakten, men det fungerde fint, og ved det første møde fandt vi ud af hvad jeg ville, og da jeg for mange år siden var udlært i butuk fik vi den ide at jeg måske kunne klare et job i butik.

Jobkonsulenten gik ihærdigt til værks og allerede næste dag var ham og jeg til samtale i en butik, men det var en fuser.

Gik så en uge, så ringede han at nu havde han en aftale om en samtale i en anden butik og de var heldigvis meget positive, og vi blev enige om ar jeg skulle starte i virksohedspraktik i 3 måneder fra 1-11 til 1-2, med henblik på ansættelse i fleksjob.

Efter halvdelen af tiden holdt arbejdsgiver, jobkonsulent og jeg et midtvejsmøde, og det gik godt.

Da de 3 måneders praktik var overstået, holdt vi et møde med deltagelse af arbejdsgiver, jobkonsulent, en repræsentant fra HK og jeg selv.

Fik min fleksjobkontrakt 20 timer ugentlig fra 1-2 2003, og er der stadig, og er lykkelig hver dag jeg skal på job.

Var lidt spændt på andre kollegers reaktion på fleksjobbere, men alle er søde, rare og hjælpsomme.

Hele mit forløb med kommunen har kun været positivt.

Har kun mødt søde og hjælpsomme sagsbehandlere og jobkonsulenter, og det var IKKE i hele forløbet på tale at fjerne mine sygedagpenge.

Det var så min historie, men der er jo desværre mange som IKKE har så heldigt forløb som mig, og derfor er det godt der er nogle der fortlæller os om vore rettigheder og pligter, så det er godt med denne side, også tak til Pia for mange gode svar, som det jo er rart at vide noget om, hvis man en dag får brug for det.

PØJ PØJ med siden.

Mange hilsener
bantam
bantam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2006, 21:03   #2
Nikke
Føler sig hjemme på K10
 
Nikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 54
Indlæg: 32
Styrke: 18
Nikke er ny på vejen
RE: God beh. fra kommune og jobkonsulent

Det var en god historie,men bane der var flere af den slags
Nikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2006, 16:39   #3
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: God beh. fra kommune og jobkonsulent

Hej Batam

Bortset fra en trist sygdom..... en god historie. Min egen er forløbet ligeså godt. Det glæder mig meget, at høre at du trives med dit job.

Det der er kendetegnet for din og min historie er at vores sygdomme er indiskutable. Klar diagnose. Jeg har en muskelsvind sygdom.
Det gør det meget lettere og hurtigere.
Der er desværre mange andre herinde, som kæmper en brav kamp mod vejrmøller (kommunen ... forsikringsselskaber...pensionskasser)

apropo pensionskasser.... var du medlem af en pensionkasse da du blev syg... feks PFA ?

Venlig Hilsen
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent mand Spørgsmål ang fleksjob 2 17-06-2013 08:35
Møde med jobkonsulent? Sørensen70 Alt det andet 7 21-09-2011 12:58
samtale jobkonsulent foetsie Alt det andet 1 24-10-2010 23:28
Jobkonsulent carisma Alt det andet 8 01-12-2009 12:33
Spørgsmål om jobkonsulent LV. Hvordan forløb det da du søgte fleks? 3 06-12-2007 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension