K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2009, 19:01   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
love og paragraffer

hvor finder i alle de love og paragraffer henne? jeg skal bruge dem omkring virksonhedspraktik, men kan intet finde nogen steder

er det bare på retsinfo.dk? den finder nemlig intet i søgefeltet når jeg skriver virksomhedspraktik
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 19:14   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja under retsinfo.dk

Det er om at bruge de rigtige ord... Men det er heller ikke nemt at finde rundt derinde, synes jeg...
Prøv "beskæftigelsesindsats".
Virksomhedspraktik kan høre under "beskæftigelsesloven".......

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125910

Ellers har jeg et tip, som jeg selv har fundet ud af...
Hvis man klikker på "Danske love" og så "populærtitler", og hvis man nogenlunde ved, hvad man leder efter, så er det her en slags genvej...

Ellers kan man også google på nettet og måske finde noget der, feks. "lov + virksomhedspraktik".

Held og lykke med jagten på det du søger...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 21:31   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan også bruge nyttige links her på siden, hvor de mest anvendte findes.

Ellers kan du gå ind på Beskæftigelsesministeriets eller Socialministeriets hjemmeside, så finder du nok det, du skal bruge.

Der kan også være henvisninger til Arbejdsdirektoratet m.fl.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 22:46   #4
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Det er fandme svært, jeg har forgæves søgt..efter ny lov omkring aktivering af fleksere og så videre..

Jeg kan ikke finde noget, men er næsten 100 på at, jeg så det et sted.

Ville være rart at, vide det er korrekt, da vi jo her i Holbæk, har fået beskeden, fra Virksomhedskonsulenten: alle skal vi aktiveres / på kurser, da Kommunen får refusion.

Nå men jeg kan ikke finde det shit, men x fingre for mig imorgen, da ved jeg hvad jeg skal ( måske? )

fra helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 23:06   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det HAR kostet blod, sved og tårer at finde de relevante love og paragraffer frem, som ligger under nyttige links - se øverst på siden.

Det koster endnu mere blod, sved og tårer at fatte det, når først den ene lov henviser til en anden, som igen henviser tilbage til den første, som i mellemtiden er lavet om 117 gange, mens VKO har siddet ved magten. Sjældent har der været så meget bureaukrati.

Så jo... det er meget normalt at være frustreret over lovgivningen.

Men her er først noget om fleksjob... Som findes i Lov om aktiv socialpolitik, kap. 7 fra paragraf 74 og fremefter.

https://www.retsinformation.dk/Forms...d=113596#Kap10

Så henvises der til diverse i Lov og aktiv beskæftigelsesindsats, og det kan være aktivering, rådighed mv.

Den findes her:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30280

Når man er inde på siden Retsinformation, så se ude til højre, hvor der findes de nyeste bekendtgørelser (love) vedrørende selve loven.

Der er mange, mange tilføjelser, ændringer osv.

Det er en jungle.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 23:25   #6
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
I "Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats" kapitel 8 finder du noget om retten til tilbud om virksomhedspraktik. Nærmere bestemt i §22, men der står ikke ret meget andet der end, at du ER berettiget til det.
Hele kapitel 11 i samme lov udspecificerer reglerne. Der står både noget om, hvem der er berettiget til tilbud om virksomhedspraktik, varigheden af en virksomhedspraktik og lønforholdene. Hvis du er under 18, skal du læse kapitel 11a.
Her er et link til loven: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=125910#K8

Håber, det hjælper.
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon

Sidst redigeret af Maro; 02-09-2009 kl. 23:32.
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 23:55   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis man ikke orker at læse hele dokumentet igennem, kan man bruge søgefunktionen i Internet Explorer.

Den findes under "Rediger", hvor man så kan vælge "søg på denne side...".

Så dukker der er søgefelt op, hvor man kan skrive eks. "virksomhedspraktik", så dukker alle ordene op et efter et. Man trykker så på "næste", når man vil finde næste gang, ordet forekommer.

Det kan anbefales til mange ting, hvis man ikke orker læse så meget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:15   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hagen her er nok, at tije leder efter paragrafen der siger, at virksomhedspraktik/arbejdsprøvning IKKE er et lovkrav - og derfor er noget kommuen selv flikker sammen efter for godt befindende....(såvidt jeg har forstået det).

Jeg har også læst og ledt som en vild, men der står indtil vider INGEN steder, at man SKAL i virksomhedspraktik på trods af at læge/speciallæge OG lægekonsulent, har vurderet at der ingen arbejdsevne er. Så vil jeg da netop mene at praktikken er fuldstændig nyttesløs.......hmmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 11:48   #9
Maro
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Middelfart
Alder: 40
Indlæg: 47
Styrke: 15
Maro er ny på vejen
Den havde jeg så ikke lige fanget. Men der står nu stadig noget om, hvilke grupper af ledige, der har pligt til og krav på tilbud om virksomhedspraktik. Falder Tije udenfor alle de kategorier af ledige, er der jo heller ingen pligt...
__________________
Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv - Platon
Maro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 11:52   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tije har vist ingen relevant arbejdsevne og er ved at blive afklaret mht førtidspension.

Forstår godt du ikke fangede den - jeg havde bare orienteret mig via en anden tråd tije havde oprettet, hehehe....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Love og procedurer Firedragon Skal kommuner ikke overholde loven? 14 24-09-2010 08:31
hvor finder jeg let læslige love og paragraffer? blueeyes Dit og Dat 9 22-04-2010 10:29
mister alt????trods nye love osv.??? aloecare Alt det andet 4 30-03-2010 14:15
paragraffer. Gunell Alt det andet 1 18-12-2009 21:47
Love og paragraffer for fleksjob zuza Nyt om loven 0 28-11-2007 14:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension