K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Se afstemningsresultater: Skal alle på overførselsindkomster :
Miste stemmeretten ? 0 0%
Beholde stemmeretten ? 26 96,30%
Ved ikke. 1 3,70%
Stemmere: 27. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2009, 23:32   #1
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Angry Overførselsindkomster= Ingen Stemmeret ?

Jeg blev noget chokeret over at KU overhovedet kan finde på at sende et signal ud om at alle på overførselsindkomster er samfunds nassere.

Hvis nogen så tv avisen så kom med jeres tanker omkring dette emne.

Alle på overførselsindkomster må ikke stemme, altså alle på: Kontanthjælp, dagpenge, sygedagpenge, førtidspension, revalideringsydelse, ect..

Det vil sige at måske op til ca 175.000 mennesker vil blive ramt som er i forskellige arbejds situationer gennem kommunen og jobcentret.

Jeg finder det er et meget umenskeligt og følelseskoldt debat emne at lægge ud offentligt da mange på overførselsindkomster ikke har kræfterne til at forsvare sig selv hverken mundtligt eller skriftligt.

Endnu engang kan vi se at en svag gruppe bliver misbrugt af en politisk gruppe der ikke kan finde anden vej til medierne.

Jeg tror ikke de unge mennesker har gennemtænkt deres egne udtalelser og hvad det kan føre med sig.

Vi har en situation i Iran lige nu hvor statsministeren har været ude at udtale sig om at det er et middeladeligt diktatur.

Jeg ville gerne se udtalelser fra statsministeren omkring dette emne fra KU om at vi ikke undertrykker ytringsfriheden i Danmark og at menesker uanset hvor indtægten kommer fra at lige for loven og stemmeretten.

Jeg finder at KU er upassende med udtalelserne om nasserøve i en tid hvor banker og politikkere misbruger samfundet´s midler til egne fornøjelser.

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 23:43   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du har glemt folkepensionisterne.

De blev OGSÅ nævnt... så vi nærmer os en million danskere.

Og studerende på SU (kender ikke lige antallet).

Og så gider jeg slet ikke den afstemning. (Ikke for at fornærme dig, men synes, den er overflødig, og jeg gider egentlig slet ikke forholde mig til noget så latterligt, som alt det pjat, KU kommer med. Det kommer jo i stride strømme fra den kant.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 00:12   #3
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det var heldigvis ikke alle i KU. Så vidt jeg har forstået, var det kun et par stykker, og resten siger, at debatten altid er interessant, men tager i øvrigt afstand fra det.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 00:18   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, det er da også ude i hampen.

Hvordan i alverden kan det være "interessant", at nogle IKKE må stemme i et demokrati?

Så er det jo spild af tid, at man har haft krig i Irak for demokrati osv.

De skulle hellere bruge deres tid på noget brugbart og fornuftigt i stedet for at spilde tiden på sådan noget pjat.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 00:21   #5
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
ZUZA
Det er derfor der står ect.. i enden *s*
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 00:21   #6
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jamen, det er da også ude i hampen.

Hvordan i alverden kan det være "interessant", at nogle IKKE må stemme i et demokrati?

Så er det jo spild af tid, at man har haft krig i Irak for demokrati osv.

De skulle hellere bruge deres tid på noget brugbart og fornuftigt i stedet for at spilde tiden på sådan noget pjat.

Det har du ret i. Men det kan måske være en måde at lægge en dæmper på gemytterne, så de undgår en åben konfrontation? Men ja, der er da langt vigtigere ting at tale om.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 00:26   #7
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
........P.S.:

ZUZA:

Jeg forholdt mig kun til K10 brugere og det hører folkepensionisterne ikke under, så vidt jeg ved.

Jeg vidste ikke at indlæggest var så kedeligt at det er nødvendigt at kommentere dette.

Jeg har nu også altid været intetsigende uanset hvordan jeg har formuleret mig.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 00:29   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Havedammen...

Det var kun for at understrege, at det var vildt mange flere mennesker og derfor endnu mere latterligt, at de overhovedet kan tænke den tanke.

Det var IKKE for at kritisere dig på nogen måde.

Og DU er absolut IKKE intetsigende. Jeg forstår godt din frustration over udtalelsen.

Så du får lige 1.000
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 01:21   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
bare det at resten af dem mener at "debatten"(hvis man da kan kalde den for det) er interessant....det viser alt om dem...

Kontanthjælpsmodtagere må ikke stemme på dem der vil give dem flere penge....betyder det så at resten af samfundet heller ikke må stemme på dem der vil give dem flere skattelettelser(læs penge)...som nu K går meget ind for...

Betyder det så at de egentlig vil have indført diktatur eller hvad...for hvis ingen må stemme....ja så kan det jo være ligegyldigt med at have et demokrati...

Men da fint at de står frem og viser hvem de er og hvad de står for....

Jeg har det ganske som zuza....jeg gider virkelig ikke forholde mig til sådan nogle tåber...

Det kan dog få mig til at gyse lidt at disse tåber...ikke bliver ved med at være i ku...men rykker over i k på et tidspunkt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 03:33   #10
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
om ikke andet har "moder partiet" tager bladet fra munden
http://nyhederne.tv2.dk/politik/arti...-23282148.html

Og ja, jeg kan endnu engang ikke sove grundet en ryg der mener at det er lige nu at den skal danse tango. (muskel kramper)
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overførselsindkomster og udgifter Abraxus Politik og Samfund 54 20-08-2013 13:21
Generalangreb igang på overførselsindkomster Henrik Herløv Politik og Samfund 10 28-06-2013 19:23
Både lønmodtagere og folk på overførselsindkomster får flere penge mellem hænderne jomfruen Politik og Samfund 8 03-09-2009 10:46
Ingen stemmeret i følge KU Ida Politik og Samfund 32 29-06-2009 10:45
Tal fra 2008 for overførselsindkomster FlemmingLeer Dit og Dat 20 31-10-2008 18:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension