K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2009, 21:54   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Kan de stoppe mine sygedagpenge?

Hejsa derude.

Jeg håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål da jeg efterhånden er ved at blive ret nervøs af at tænke på det mere.

Jeg har gået på sygedagpenge siden Marts 08 efter jeg var ude for en arbejdsskade.
Efter det år blev jeg forlænget fordi at min sag lå hos arbejdsskadestyrelsen, så jeg forlænget på det grundlag.
Min sag er så afsluttet derinde, men min tidligere chef har anket, og det gør jo ikke at man kan få sygedagpenge på det grundlag.

Der står i sygedagpengeloven at man ikke kan fratage sygedagpenge hvis personen er under udvikling på sygehuset eller andet.

Mit problem er bare at den operation jeg skal igennem er der kun 2 hospitaler der kan lave.
OUH og Hellerup private Rygcenter.
Jeg har idag været til samtale med en patientvejleder som skal hjæple mig fordi jeg har været på 8 forskellige sygehuse som har afvist mig, og på OUH har de 72 ugers ventetid (jeg har i forvejen ventet siden d. 8 Nov 07) så de 72 uger starter fra d.d.
Hellerup kan jeg måske komme på, men den operationskode som jeg fejler betaler staten ikke for, så nu ville de se om de kan give mig en anden operationskode, samme operation men bare til en måske mindre pris.
Min sidste udvej er udlandet, jeg har fundet mange læger i bla England som laver denne form for operation, men vi er ikke nået så langt endnu.

Jeg kan se for mig at det her kommer til at tage laaaaaaaaaaaaaang tid at få ordnet alt dette, og her er spørgsmålet så: Kan de tage mine sygedagpenge fra mig nu hvor jeg står og venter på at finde en løsning på operation?

Tak fordi i læser
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 22:01   #2
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej gigipi.

Prøv at google "sygedagpengelov", der står rigtigt meget, måske noget du kan bruge til noget........krydser fingre for dig og håber det bedste for dig fremover....

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 22:13   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Annis: Jeg har læst loven, op til flere gange endda.

Men her er mine bekymringer:
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.
- HVIS nu jeg bliver nødt til at vente på OUH som har ventetid på 72 uger, forlænger de så yderligere de ekstra 52 uger når jeg står på venteliste til operation og har en 80% chance (iflg lægerne) for at komme tilbage på arbejdsmarkedet?

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.
- Den hører jeg faktisk også ind under, for vi har talt om at jeg skal i virksomhedspraktik efter operation, fordi det er 100% at jeg ikke ville kunne varetage et hvilket som helst job, så vi skal se hvilket fag jeg kan klarer på fuldtid, og derefter skulle jeg så på REVA.

Min bekymring er bare om jeg falder af for varighedsbegrænsning, deres tal passer ikke med ventelisterne.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 23:08   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Dine sygedagpenge må IKKE standses UDEN ressourceprofil.

Jeg tolker også sygedagpengeloven sådan, at du jo afventer operation, og den periode, hvor du venter, skal ikke medregnes i forlængelsesperioden.
Den periode tæller slet ikke med, når man skal beregne sygedagpengeperioden.

Du skal først og fremmest have opdateret din ressourceprofil, FØR kommunen kan afgøre noget som helst. Og du skal også kommentere ressourceprofilen, så vent og se, hvad der kommer til at stå i profilen.

Der SKAL være en plan i ressourceprofilen, og det er bl.a. operation i første omgang.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 07:18   #5
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Har du fået hjælp fra Ryghospitalet, de har været en stor hjælp i forbindelse med min mands operationer, med hensyn til at få papirerne hurtigere igennem, de ved lige hvem de skal kontakte og hvilke regler der gælder.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 11:14   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Gigipi.
Læs følgende: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 18:49   #7
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Skade2006: Ja det er på det sygehus hvor jeg kan komme ind privat, men der er nogle komplikationer ang nogle operationskoder.

Phhmw: Det er også de regler som jeg referere til i mit indlæg med stadig syntes jeg ikke at jeg får ordentligt svar på hvis jeg evt skal sidde og vente i godt og vel 2 år, så passer tallene jo ikke sammen med varighedsbegrænsing på et ekstra år.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 19:33   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
...Jeg kan se for mig at det her kommer til at tage laaaaaaaaaaaaaang tid at få ordnet alt dette, og her er spørgsmålet så: Kan de tage mine sygedagpenge fra mig nu hvor jeg står og venter på at finde en løsning på operation?

Tak fordi i læser
Uha ja den er lidt svær. Nu da dine sygedagpenge allerede er forlænget, ved jeg ikke, om man den kan forlænges yderligere. Synes nu at have læst et sted her på K10, at én fik den forlænget 2 gange.

Der er nogle herinde som søger pension inden sygedagpengestop, fordi når man gør det, kan de ikke eller må ikke stoppe sygedagpengene.

Nu kan jeg ikke huske, om du allerede har været i arbejdsprøvninger osv. Det kunne være en mulighed efter stk. 2 i § 27. Eller du kan overveje revalidering, hvor du kan få afprøvet dine muligheder på arbejdsmarkedet/kurser efter stk. 1 i § 27.

Jeg tror også, at din læge må bakke dig op i din situation.

Fandt lige denne link, men her drejer det sig om behandling på et offentligt sygehus: http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...ht=forl%E6nget

Min fornemmelse er dog, at hvis man selv har valgt, at det skal foregå på et privat sygehus, kan man risikere ikke at få forlænget... hmmm ved ikke...

Fandt lige et andet link...Se kapitel 8 og 9 i vejledningen om sygedagpenge. (se især punkt 27.4 om at man venter på lægebehandling-der står den kan forlænges op til 2 gange 52 uger):
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=120319

Det kan være andre også har et bud...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må kommunen stoppe mine sygdagpenge? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 23-11-2011 22:52
Stoppe sygedagpenge siffeline Alt det andet 31 24-01-2011 17:09
Hjælp min kommune vil stoppe mine penge lillesine Alt det andet 93 11-11-2010 10:20
Tjener på at stoppe sygedagpenge rollo Politik og Samfund 6 01-03-2010 05:13
De vil stoppe mine sygedagpenge... Hjælp! Pussi83 Alt det andet 27 27-01-2009 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension