K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2007, 14:57   #1
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
forskel på jobkonsulenternes opgave.

Hej .
Jeg har lige holdt en lille pause, fordi at jeg har været deprimeret, men nu er kommet på højkant igen.

Det jeg vil fortælle er, at jeg ikke kunne forstå hvorfor man skal igennem
ikke kun én jobkonsulent samtale - men 2 af slagsen. Jeg har nemlig fået svar på det. Da jeg var på sygedagpenge var jeg tilmeldt hos Contra, og nu er jeg tilmeldt én jobkonsulent i kommunen, hvilket jeg undrede mig en del over.

Her er svaret jeg fik :
Contra er et privat udbydder som bliver hyret af kommunen for at foretage en erhvervsafklaring på en sygemeldt borger. De jobkonsulenter som er ansat i Kbh.s Kommune rundt omkring i Kommunen er ansatte til at skaffe jobs til vores ledige borgere. Borgeren skal derfor være helt afklaret inden en sagsbehandler viderevisiterer sagen til en kommunal jobkonsulent. Contra forestod derfor denne afklarende fase i din sag - at det endte med et mislykket forsøg kan hverken du eller Contra klantres for.

Så fik jeg det på plads, er der andre end mig som ikke vidste det ?B)
annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 15:05   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: forskel på jobkonsulenternes opgave.

øhhhh....Jeg får lige en indskydelse her...det er da kommunen der har klokket i din sag...Så det er kommunen der kan klandres fru Jobkonsulent...he..he..

Næ jeg vidste det ikke...?

Hej Annette jeg er glad for at du er kommet på banen igen...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 15:09   #3
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: forskel på jobkonsulenternes opgave.

Hej stella.
Ja det var en grim omgang jeg var igennem, men nu kan jeg da heldigvis kun tænke på mig selv og ikke den rådne familie:@

Ja det er ´sgu da underligt at kommunen i den grad skubber ansvaret
fra sig - jo længere tid der går og jeg sidder og trille tommel finger, jo
mindre fatter jeg logikken i systemet...

annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 17:57   #4
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: forskel på jobkonsulenternes opgave.

Hej Anette
Jeg forstår heller ikke logikken, i den måde de forvalter lovene på.:|
Hvad hjælper det med 2 jobkonsulenter når den kompentence-og erhversprofil der kommer fra den ene ikke bliver respekteret af den anden? Den kommune jeg bor i hyrede også privat udbyder til afklaringsforløb og i mit tilfælde blev konklusionen at der ikke kunne peges på andre erhvervs områder som jeg kunne klare pga. helbredsmæssige problemer. Men alligevel mente den kommunale jobkonsulent noget andet og ville sende mig ud i en ny arbejdsprøvning.
Hvem skal vurdere hvornår vi ikke kan klare mere? Hvem gavner det hele, er vi brikker i konkurrencen imellem offentligt ansatte og privat ansatte. Eller skal der bare spindes guld, gøres karriere…. ja jeg ved snart ikke. Jeg tror nogle bliver mere syge. Øv øv 3 gange øv.:@

Godt du er tilbage, vi må støtte hianden
kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 18:24   #5
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: forskel på jobkonsulenternes opgave.

Kommunen må jo have det overordnede ansvar, og kan derfor ikke skubbe det fra sig, selv om de gerne ville.

Dejligt at høre, at du er på banen igen

Knus
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2007, 12:00   #6
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: forskel på jobkonsulenternes opgave.

Mange tak Trylledyr

I lige måde - det er også dejligt at læse dine indlæg.

Mange Knus fra annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2007, 13:57   #7
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: forskel på jobkonsulenternes opgave.

Hej kongefugl.

Tak for dit rigtige gode svar / indlæg


Du skrev bla.
Hvad hjælper det med 2 jobkonsulenter når den kompentence-og erhversprofil der kommer fra den ene ikke bliver respekteret af den anden? Den kommune jeg bor i hyrede også privat udbyder til afklaringsforløb og i mit tilfælde blev konklusionen at der ikke kunne peges på andre erhvervs områder som jeg kunne klare pga. helbredsmæssige problemer.


Ja netop - jeg mener man blir ´sgu da ikke mere rask af den grund - med mindre der kommer helbredende mirakel vand ud af mine vandhaner ...
Jeg kan kun sige, at det på mig virker som langt ude i hampen.
Det vil svarer til : Hvem kontrollerer mon kontroløren..øhhh
Det var noget jeg kom i tanke om, fra en vise Osvald Helmuth en gang fremviste, kan ikke huske visen, men lige den tekst har bidt sig fast.
Nogle gange føler jeg, at vi løber rundt i et hamstre hjul i et bur- vi løber rundt men kommer ingen vegne..:@
Nå men så er det godt at man kan blive hørt her på K10
Hilsen Fra annette som endnu ikke er blevet hverken mus eller hamster.
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 08:52   #8
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: forskel på jobkonsulenternes opgave.

Hej annette

Har lige læst, at erhvervsorganisationen Dansk Erhverv lægger op til, at der oprettes en slags forbrugerombudsmand for brugere af de offentlige systemer. Den skal være uafhængig, og skulle kunne tage sager op af egen drift. Adm. direktør Poul Erik Pedersen udtaler, at ”borgerne er henvist til at klage til det politiske administrative system, der er ansvarlig for at levere den pågældende service. Det er altså kommunen, der kontrollerer sig selv, og denne form for selvkontrol er ikke hensigtsmæssig”.

Det synes jeg lyder positivt, jeg kan kun give direktøren ret, og jeg mener, det vil være en god ide med en ombudsmand på området, og jeg er ret sikker på, at hvis det bliver indført, får vedkommende mere end rigeligt at se til

Dejligt, at du ikke er blevet gnaver – ellers måtte vi jo be’ pænt om nogle flere smiley’er. Du ved, en af dem med store fortænder

Knus
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2007, 14:22   #9
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: forskel på jobkonsulenternes opgave.

Hej Trylledyr.

Jeg sender straks mine bønner til de højere magter om at der meget hurtigt bliver oprettet forbrugerombudsmand for brugere af de offentlige systemer - og det kan ikke gå stærkt nok...

Vi er et meget rigt land, siger de kloge hoveder...B) Det kan godt være
men , når det gælder at hjælpe de i forvejen svage og syge både gamle og unge, for vi hører altid om at der ikke er penge nok til de grupper, som ikke har kræfter nok til at blive hørt.

Måske skal der komme flere tiggere som kan fylde endnu mere op i gadebillederne, end vi allerede har nu ?

Ps. grunden til at måtte ind og redigere, bar fordi at det kiksede for mig at lægge giffer ind i mit indlæg - mine egne giffer.

Mange Knus Fra
annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En sagsbehandlers opgave? Kid2 Alt det andet 19 31-08-2012 15:41
Hjælp til opgave vedrørende sygedagpengestop S_Studerende Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 10-06-2012 16:47
socialrådgiver opgave ette74 Alt det andet 32 24-12-2011 01:53
Hjort: Vi er på en svær opgave! buster Politik og Samfund 5 04-04-2010 13:17
Opgave om fleksjob minsally Spørgsmål ang fleksjob 2 09-06-2009 08:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension