K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2007, 12:06   #1
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
Referat af informtionsmødet

Jeg vil gerne give et referat af Informationsmødet vedrørende Jobsøgningskurset som JOBDK og vores jobkonsulenter vil sætter os på.:|
Vi er borgere som bor i Struer/Thyholm kommune. Firmaet JOBDK, har lejet kursuslokalerne i Holstebrokommune, hvor jobsøgningskurset skal finde sted. Det ligger udenfor vores egne kommunegrænse. I Struer kommune havde vi afstemning om kommunesammenlægningen, og fleretallet stemte dengang imod til at blive slået sammen med Holstebro.

Det store problem med kurset i Holstebro, er et stort problem for de kursister som har et fysisk handicap, så de brokkede sig meget over, at JOBDK og Struer/Thyholm kommune ikke har lejet nogle lokaler indenfor vores egen kommunegrænse.:@

De som bor på Thyholm, har meget dårlige transportmuligheder til Holstebro. Mange har ingen bil, så de skal meget tidligt op om morgenen for at tage toget til Struer:|, og hvor der er togskifte. Når man kommer til Holstebro banegård, er der en lang gå tur fra banegården til kursusstedet. De som har fysiske handicaps kan ikke klare disse lange transport tider, så de er udbrændte inden de kommer til kursusstedet.

Mange ville gerne have lavet om på det, så Struer kommune og Jobdk lejede nogle kursuslokaler i Struer evt. på Struer Handelskole eller VUC som ligger et stenkast fra banegården,:| så havde alle nogle overkommelige transport muligheder. Der var også en der foreslog at de kunne leje fagforeningslokale hos 3F, så der også var nogle fagforeningsfolk med på kursetB), ja det synes jeg nu også kunne være en god ide.

JOBDK kunne ikke ændre på dette problem, fordi der også er flere Fleksjobmuligheder i Holstebro kommune. Dette var også et stort problem for mange, hvis de skulle have et Fleksjob i Holstebro. Så det er ikke så sjovt at have et fysisk handicap.

Der var en kursist som foreslog at Struer/Thyholm kommune betalte/lejede en minibus, så vi kunne finde et opsamlingsted, og kunne blive transporteret direkte til kurusstedet.

Jeg har nu ikke selv nogle fysiske problemer og handicap, så jeg har heldigvis ingen problemer med at komme omkring. Men jeg har meget ondt disse medkursister:| som har disse problemer, så nu krydser jeg mine fingre for, hvordan det skal gå for dem i kursusforløbet.

Mit spørgsmål er, om der findes en handicaporganisation? som kan gå ind og se på denne sag?, så Struer/Thyholm kommune måske kunne finde nogle kursuslokaler? her i kommunen?, da det var det vi alle gerne ville have lavet om. Men her er der ingen demokrati og medbestemmelse:@. Men vores Jobcenter i Struer kommune må da have medindflydelse på kursusstedet, så alle har overkommelige transport muligheder.:@

Jeg synes det kræver et godt helbred, at have et have et fysisk handicap og bo i ydre Danmark, hvor der er dårlige og lange transportmuligheder for de som ikke har egen bil.:@

Hvad er jeres syns punkter på disse problemer?

Jeg tror nok jeg selv kan klare de fysiske krav, men jeg skal have arbejdet med min psyke, og finde tilliden og troen igen, og have bekæmpet præstationsangsten, for ikke at det hele mislykkes igen.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2007, 12:27   #2
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Referat af informtionsmødet

Citat:
AIDA skrev:

Mit spørgsmål er, om der findes en handicaporganisation? som kan gå ind og se på denne sag?
Jo, måske Dansk Handicap Forbund http://dhf-net.dk/, men om man skal være medlem, eller et kommende medlem.... jeg kender ikke denne forening - men det må under alle omstændigheder være bedre end at stå helt alene....

I min optik er de private "aktører" på jobsformidlingsfronten - ikke andet end pengemaskiner for de få, på de manges bekostning.... At staten/kommunerne her punger ud uden at blinke - er mig en gåde B)
  Besvar med citat
Gammel 08-02-2007, 11:40   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Referat af informtionsmødet

Hej Aida

prøv at læse her ...hvis der er for langt transport så kan nogle af de deltagere godt bede om fritagelse fra kurset på grund af den lange tur dertil.

fra fleksjob nr.16 regler.

Forudsætninger for udbetaling af ledighedsydelse:

1.

Personen skal opfylde betingelserne for at få et fleksjob.
2.

Personen har ikke et rimeligt tilbud om fleksjob. Ved rimeligt tilbud forstås et arbejde, som den pågældende person kan klare eller efter en kort oplæring kan klare. Ved vurderingen skal der bl.a. tages hensyn til personens fysiske og psykiske formåen.
3.

Personen skal, hvis det er nødvendigt, tage imod et rimeligt tilbud om aktivering eller et andet tilbud, fx tilbud om undervisning i dansk, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde.
4.

Personen må ikke være selvforskyldt ledig efter et fleksjob. Personen er eksempelvis selvforskyldt ledig, hvis pågældende uden lovligt forfald udebliver fra arbejdet. Hvis personen selv siger sit fleksjob op, er der tale om selvforskyldt ledighed, medmindre der er en gyldig grund til at opsige arbejdet. Eksempler på en gyldig grund til at opsige arbejdet er, at det fremgår af en lægeerklæring, at pågældende ikke kan arbejde på grund af sygdom, eller der er risiko for, at helbredet forringes, hvis arbejdet fortsættes. Opsigelse af fleksjob bør altid ske i samråd med kommunen.
5.

Personen skal deltage i opfølgningssamtaler og samtaler i et individuelt kontaktforløb, læs nærmere om dette under "Kontaktforløb under ledighed".

Punkt 2, 3 og 4 gælder dog ikke, hvis personen har en gyldig grund til ikke at udnytte arbejdsmulighederne. Den gyldige grund kan fx være, at personen er nødt til at passe sine børn, idet der ikke kan anvises anden pasningsmulighed, eller at afstanden mellem bopæl og arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende pga. transportvanskeligheder eller transporttid.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2007, 17:03   #4
AIDA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2006
Indlæg: 35
Styrke: 19
AIDA er ny på vejen
RE: tak for rådende

Ja, nu er det ikke mig selv som bliver berørt af uoverkommelige transporttid, og problemer til kursusstedet. Det er også lidt svært, at blande sig i andres problemer, da jeg ikke kender dem personligt. Så jeg håber de selv kender paragrafferne, og de kan klage over det. De brokkede sig ihvert fald meget, så jeg er spændt på hvad der sker.
Jeg sagde nu ikke selv noget på kurset, men forholdte mig tavs. Et gammelt ordsprog siger, at tavshed er guld, den bruger jeg meget, for at undgå at virke negativ. Vi har jo alle forskellige problemer, men er solidarisk overfor andre som har andre problemer end mine egne.

Vi skal først starte den 22 februar, så jeg prøver selv at få det bedste ud af forløbet. Men jeg er noget nervøs for, hvordan det skal gå for de andre kursister som har fysiske problemer og sygdomme.

Vi var alle meget vrede over vores Jobcenter og kommune ikke har fundet kursuslokaler indenfor vores egen kommunegrænse. De må også have et ansvar, for valget af kursustedet.
AIDA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
referat af møder fysisk og telefon jomfruen Alt det andet 4 29-01-2013 08:14
Har jeg krav på referat vedr. praktikforløb?? knuden Alt det andet 5 01-11-2010 12:33
referat af møde kandelsdorff Alt det andet 3 30-06-2010 12:27
Referat og notatpligt! buster Dit og Dat 9 07-01-2010 11:45
Retssikkerhed, konference, referat zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 1 09-06-2008 12:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension