K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2005, 17:49   #1
Heidi
Slettet Medlem
 
Heidis avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2005
Indlæg: 12
Styrke: 19
Heidi er ny på vejen
Hej med Jer derude

Jeg er ny her, jeg hedder Heidi er 35 år og er lige blevet godkendt til fleksjob efter at have kæmpet i de sidste 4 år - Jeg har haft et brud på ryggen, som desværre er vokset forkert sammen, og man tør ikke at operere, da der er for stor risiko for at blive lam, men det gør jo så at jeg har forbanede mange smerter, og er nødt til at spise smertestillende flere gange om dagen, men jeg gir ikke op, og nægter at lade det ødelægge mit liv, men nu står jeg her og mangler job, ja, det er der jo mange fleksjobbere der gør, men nu vil jeg bare lige høre hvilke erfaringer i har med at søge fleksjob? Jeg har fået af vide af min kommune at man selv skal være meget aktivt job søgende, men for helvede det er sgu svært, jeg er inde for kontor området, og hver gange jeg finder et job der lyder som noget for mig, så er det et rekruteringsbureau der søger på vegne af et firma - ja, og så er jeg lige vidt, men måske der er nogle rare væsner herinde der kan hjælpe med gode råd? Jeg takker på forhånd, og ønsker jer alle en rigtig dejlig dag/aften

Med venlig hilsen Heidi
Heidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2005, 22:01   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hej med Jer derude

Citat:
Heidi skrev:
Jeg er ny her, jeg hedder Heidi er 35 år og er lige blevet godkendt til fleksjob efter at have kæmpet i de sidste 4 år - Jeg har haft et brud på ryggen, som desværre er vokset forkert sammen, og man tør ikke at operere, da der er for stor risiko for at blive lam, men det gør jo så at jeg har forbanede mange smerter, og er nødt til at spise smertestillende flere gange om dagen, men jeg gir ikke op, og nægter at lade det ødelægge mit liv, men nu står jeg her og mangler job, ja, det er der jo mange fleksjobbere der gør, men nu vil jeg bare lige høre hvilke erfaringer i har med at søge fleksjob? Jeg har fået af vide af min kommune at man selv skal være meget aktivt job søgende, men for helvede det er sgu svært, jeg er inde for kontor området, og hver gange jeg finder et job der lyder som noget for mig, så er det et rekruteringsbureau der søger på vegne af et firma - ja, og så er jeg lige vidt, men måske der er nogle rare væsner herinde der kan hjælpe med gode råd? Jeg takker på forhånd, og ønsker jer alle en rigtig dejlig dag/aften

Med venlig hilsen Heidi

Hej Heidi

Og velkommen til

Det er rigtig at kommunerne ynder at sige at man skal være meget aktiv søgende, men du har ret i at det sq er noget svært, bare det at finde ud af hvad man kan og hvor længe man kan det , kan være en udfodring i sig selv...

Og jeg tror godt nok at der er lige så mange historier om hvordan man søger og finder fleksjob som der er fleksere....

Selv ved jeg at jeg har søgt deltidsjob som så skal laves om til fleksjob på fuldtid, men som du nok også vil kunne læse i andre indlæg her på siden, så bliver mange arbejdsgivere noget nervøse når de høre at deres deltid skal laves om til en fuldtidsstilling på papiret...:|

Men det kan altid betale sig at søge selv... dog skal man nok ikke lige glemme det her .....

:Citat: Efter loven sørger kommunen for, at personer under 65 år med varige begrænsninger i arbejdsevnen har mulighed for ansættelse hos private eller offentlige arbejdsgivere i fleksjob. Kommune skal give tilbud om fleksjob til personer, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår.

Jeg skal derfor henvise Dem til at rette henvendelse til Deres kommune med henblik på at få et fleksjob eller et andet tilbud, der kan forbedre Deres mu-ligheder for at komme i beskæftigelse.


Med venlig hilsen
Claus Hjort Frederiksen:Citat slut:

Ergo kommunen har pligt til at hjælpe dig med at finde et fleksjob, desværre er der lige så mange meninger om hvordan dette skal tolkes som der er kommuner...

Jeg fik den mail af beskæftigelseministeren i december 2003, og jeg er stadig ledig....

Men men ... det kan der jo være mange grunde til

Men hvorom alt er, så ja det kan være meget svært at være aktivt søgende, men man kan også være heldig, men husk altid at pres ´på dine jobkonsulenter imens, de har jo også muligheden for at finde et job til dig, og jo mere du presser på jo større chance er der nok for at de husker dit navn når noget dumper ind af døren

Og held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 06-12-2005, 12:39   #3
Heidi
Slettet Medlem
 
Heidis avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2005
Indlæg: 12
Styrke: 19
Heidi er ny på vejen
RE: Tak

Hej Hejdien

Tak for dine søde trøstende ord og din søde velkomst. Du har fuldstændig ret med hensyn til at det er kommunen der skal tilbyde mig et fleksjob, jeg føler mig bare så utrolig meget presset til at jeg selv skal finde det, og har også sendt mange ansøgninger ud, men enten får man ikke noget svar eller også får man et pænt brev eller en e-mail om at de vil kontakte en såfremt der bliver en ledig stilling på de vilkår. Ak ja, så sent som i går hørte jeg at der aldrig før har været så stor arbejdsløshed blandt fleksjobbere, så vi må vel bare presse på, og håbe på at der snart sker en udvikling på fleksjob området. Ha' en rigtig god dag

Med venlig hilsen

Heidi
Heidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange FlexJob er der derude ? Stonie Politik og Samfund 1 25-02-2011 16:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension