K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2007, 15:44   #1
julle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2007
Indlæg: 7
Styrke: 0
julle er ny på vejen
evt pension

hej
Sagen kort: fuldtidsjob håndværker,Slidgigt1994 i nakken ,leddegigt2002.2003øget nakkeproblemer med konstant hovedpine og skuldersmerter,medicinallergiske reaktioner.2004 øget leddegigtproblemer og nakke/skuldersmerter m.m. Nerverodtryk i nakken c5/c6.Feb 2005 flexjob på 37 timer,stivgørende operation c5/c6 i nakken i april.Endnu flere og konstante vedvarende smerter efter operation.Flexjob ændret nu med skånehensyn dec 2005 til 25 timer.2006 massivt højt morfin, nervemedicinforbrug og gigtmedicin.Kontakt med tyske kiruger som mener operation aldrig skulle have været lavet.Løbende 6 indlæggelser fra juli 2003 med sygemeldinger fra 3 til16 ugers varighed.Sidste indlæggelse 10-10-06 og går stadig sygemeldt.Sunhedspersonale har mange gange opfordret mig til at stoppe op,og nu kan jeg næsten ikke mere.44 år det er tidlig.Venter på smertekliniktid,har prøvet masser af alternativ behandling.Har i VUC fundet et smertehåndterings tilbud som jeg deltager i med godkendelse fra sagsbehandler.Nu til Spørgsmålene??
1.Jeg ønsker pension.Hvilken paragraf skal jeg søge ud fra?
2.Hvis afslag har jeg så stadig min flexordning? (pga økonomi)
3.Økonomisk set er det så bedre at lade "stå til" og lade systemet beslutte hvad der skal ske m.h.t.: Jeg har jo flexjob som jeg ikke kan bestride og lade systemet afprøve hvad de mener jeg kan?
4.Er der forskel på om jeg søger eller det er systemet/sagsbehandleren der søger min pension??
5.Er der forudseelige faldgrupper ?-noget jeg særlig skal være opmækrsom på ?
6.Har på fornemmelsen det er en dårlig ide at tage initiativer,hvilket strider meget imod min natur,er der noget om det ??
på forhånh tak-har fortalt mange jeres rigtig gode k10 side
julle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2007, 18:54   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: evt pension

Citat:
julle skrev:
hej
Sagen kort: fuldtidsjob håndværker,Slidgigt1994 i nakken ,leddegigt2002.2003øget nakkeproblemer med konstant hovedpine og skuldersmerter,medicinallergiske reaktioner.2004 øget leddegigtproblemer og nakke/skuldersmerter m.m. Nerverodtryk i nakken c5/c6.Feb 2005 flexjob på 37 timer,stivgørende operation c5/c6 i nakken i april.Endnu flere og konstante vedvarende smerter efter operation.Flexjob ændret nu med skånehensyn dec 2005 til 25 timer.2006 massivt højt morfin, nervemedicinforbrug og gigtmedicin.Kontakt med tyske kiruger som mener operation aldrig skulle have været lavet.Løbende 6 indlæggelser fra juli 2003 med sygemeldinger fra 3 til16 ugers varighed.Sidste indlæggelse 10-10-06 og går stadig sygemeldt.Sunhedspersonale har mange gange opfordret mig til at stoppe op,og nu kan jeg næsten ikke mere.44 år det er tidlig.Venter på smertekliniktid,har prøvet masser af alternativ behandling.Har i VUC fundet et smertehåndterings tilbud som jeg deltager i med godkendelse fra sagsbehandler.Nu til Spørgsmålene?

Hej Julle jeg er også flexer...


1.Jeg ønsker pension.Hvilken paragraf skal jeg søge ud fra?

Den hedder paragraf 17 når du selv søger , det betyder at kommunen kun kan rejse en sag på det foreliggende grundlag og IKKE søge nye oplysninger om dig.
Du kan også bede om paragraf 18 , der skal kommunen bede om flere oplysninger , undersøgelser.

2.Hvis afslag har jeg så stadig min flexordning? (pga økonomi)

Ja det skal enten være ledighedsydelse eller pension. der er meget usikkerhed omkring det for mange...men du skulle spørge din sagsbehandler om det ...prøv det eller din fagforening hvis du er medlem eller borgerservice.


3.Økonomisk set er det så bedre at lade "stå til" og lade systemet beslutte hvad der skal ske m.h.t.: Jeg har jo flexjob som jeg ikke kan bestride og lade systemet afprøve hvad de mener jeg kan?

Det vil ssystemet gøre under alle omstændigheder ved at sende dig i en afklaring og måske arbejdsprøvning medmindre det er klart formålsløst.


4.Er der forskel på om jeg søger eller det er systemet/sagsbehandleren der søger min pension??

Ja der er forskel...hvis din sagsbehandler starter en pensionssag fordi hun mener du skal have pension er det bedre og der bliver indhentet nye oplysninger om dit helbred.
Hvis du selv søger, skal du søge den der hedder paragraf 18 dvs at kommunen skal indhente nye oplysninger der kan være relevante.


5.Er der forudseelige faldgrupper ?-noget jeg særlig skal være opmækrsom på ?

Altid læse loven og forstå hvad der sker og få alting skriftligt .


læs her...
http://www.socialjura.dk/index.php?id=1187

6.Har på fornemmelsen det er en dårlig ide at tage initiativer,hvilket strider meget imod min natur,er der noget om det ??

Det bedste er at din sagsbehandler åbner en sag om pension , men du kan også selv søge om pension og det kan godt være du får den.


på forhånh tak-har fortalt mange jeres rigtig gode k10 side
Tak og velkommen ...men vent lige lidt...der kommer andre svar til dig tror jeg... måske er der nogen der ved noget mere og alt kan hjælpe....og der er nogle der ved endnu mere om det end mig.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension