K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg har fået job.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg har fået job. Her kan dem der bliver ansat i job, skrive det til andre som en lille opmuntring og så vi alle kan se at det kan lade sig gøre.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2009, 21:40   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Kommer man overhovedet til at stige i løn?

Hej

Jeg er stadig i job og jeg er bare så glad for det.. Lønnen er ikke den helt store - men takkede ja da fleks job og store lønninger ikke finder sted i krisen der stadig rusker derude. Det bare med at hægte sig fast og gøre sit job - så man ikke mister det.. Jeg har tænkt efterfølgende over jamen hvordan pokker kommer vi fleksere i hele taget til stige i løn?? Jeg tænker over min tidligere løn fra finansverden ja den får jeg aldrig tilbage.. Og i mit nye arbejde stiger kollegaerne jo i løn ganske meget.. Der jo også fair nok - for selvfølgelig skal folk belønnes. En lønstigning som er til at forstå er jo et skulderklap om at man gør det rigtig godt. Og alle har brug for skulderklap og bekræftelse..
Jeg vil også gerne stige på sigt. Tænker bare at der er langt derop af.. Jeg er sindsygt glad for mit job - glad for mit ansvar glad for mit tilhørsforhold og virkeli søde kollegaer.. Jeg ser mig selv i det job mange år frem - her har jeg virkelig fået indfriet alle ønsker.. Så det så skønt.. Men tænker bare jamen hvordan skal vi fleksere stige?? Og hvordan skal man forsvare det i forhold til tilskuddet? Jeg tænker for meget over kroner og øre i know.. Og nyder også at det er ikke den høje løn der gør at jeg springer ud af sengen.. Har været der i ræset.. Men at jeg får lov til at være på arbejdsmarkedet på nedsat tid..
Kan jo ikke mere... Det fandt jeg ud af forleden hvor jeg var på kursus 2 dage.. Jamen 2 dag var hæslig kan bare ikke sidde en hel dag - selvom indholdet var spændende.. Men jeg genemførte og tænker bagefter yes I did it. Og jeg bidragede også sammen med de andre kollegaer. Så blir man høj og tar lidt ekstra medicin for at klare smerterne.. Men tror det er vigtigt man kæmper og sir jeg skal og vil med.. Så har jeg et par fridage til at komme ovenpå igen.. Men igen tænker jamen jamen hvor er man sølle - og hvor fantastisk at man har en fleks at læne sig op ad..
Livet er skønt - solen står for døren og glæder mig til når jeg er klar igen til at møde frisk og frejdig på job.
Cat

Sidst redigeret af Cat 72; 14-05-2009 kl. 21:42.
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 22:23   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej det kan jeg godt forstå, du tænker sådan - er selv i en lignende situation, men i mit tilfælde er der vist 2 forskellige løntrin(på min arbejdsplads), og jeg får den lave, men da jeg er uddannet, kan det være, jeg skulle have været på det andet trin.

Nå. Men jo løn stiger jo ligesom overenskomsten i din branche/område. Er du i fagforeningen? Ved du hvilken løntrin, du er på? hvis ja, prøv at sammenligne den nuværende med overenskomsten i fagforeningen.
Min løn er steget efter når overenskomsten er steget. Feks. er der for nylig lavet en aftale om, at den trin, jeg og alle andre medarbejdere var på, skulle et trin op som grundløn....

Tag en snak med fagforeningen, hvis du er med i det, eller du kan henvende dig til en tillidsmand på din arbejdsplads.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 07:04   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tilskud til lønnen stiger i takt med lønnnen altså den overenskomstmæssige løn, men flekser kan også forhandle løn efter kval ,men lønstigninger ud over overenskomst den vil arbgiver ikke få refunderet ...
Men det er ikke ensbetydende med at man ikke kan få lønforhøjelse , der er flere sager med flekser der bliver snydt for lønforhøjelse både den overenskomstmæssige og kval løn ..

Derfor kan det klart anbefales at være i fagforening og tage dem med i forhandlinger både ved ansættelse og senere løn forhandlinger
  Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 10:02   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen

Det er min personlige erfaring, at fagforeningen der repræsenterer en person ved lønforhøjelse ,hellere end gerne indgår i dialog med kommunen om forhøjelse af selve løntilskuddet .
I mit " tilfælde" gik kommunen med på en forhøjelse af løntilskud til arbejdsgiver , men
arbejdsgiver sagde nej tak til tilbuddet. Og lønstigningen " udeblev helt"

Men meld jer i fagforening , ellers er der ingen hjælp at hente fra kommunen.( dette erfarede jeg også -) og meldte mig ind.

Måske holdningen til dette er forskellig i kommunerne ?? - man kan jo kun få enten ja eller nej - og det er fagforeningen der tager slagsmålet.

God vind med den " rigtige" løn

Sidst redigeret af maruus; 15-05-2009 kl. 11:12.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man overhovedet få fp under 40, 2013 Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-06-2013 22:40
Er der overhovedet håb... Nubbi85 Alt det andet 1 16-08-2012 06:58
Kan man som fp overhovedet låne til hus? Supercarla Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 29-05-2012 16:06
Er det overhovedet muligt at få en bolig. Stella Politik og Samfund 2 26-02-2009 23:49
Hjorts Indgreb får sygefravær til at stige Stella Politik og Samfund 0 15-04-2008 11:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension