K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2009, 15:30   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Exclamation ulykkesforsikring/ny helbredsoplysninger

Hej

Er der nogen af jer der ved om det er korrekt at en ulykkesforsikring man har haft i mange år skal genvurderes og de skal have de kommunale helbredsoplysninger når man har fået førtidspension?

Jeg har fået brev idag fra forsikringen at jeg skal skrive under på en samtykke erklæring, da de skal bruge pensionssagens akter fra kommunen, til at genvurdere mine helbredsoplysninger i forhold til min ulykkesforsikring

FP skyldes sygdom ikke ulykke
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 18:00   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
...........det eneste jeg har hørt om i den forbindelse er, at præmierne somregl bliver billigere, og at forsikringerne også kan blive billigere end før man blev førtidspensionist.

Så lad os da håbde det er dét!

Dog er der også tilfælde hvor man er så syg at man måske sidder i rullestol osv, hvilket kan få betydning for 'sikkerheden i trafikken', hvorfor det pludselig stiger...

Har aldrig været en ørn til det med forsikringer, så jeg kan ikke sige med sikkerhed hvad de er ude efter....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 18:16   #3
johanschmidt
Ved at vænne sig til K10
 
johanschmidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
johanschmidt er ny på vejen
Hej Jomfruen.
Ja- hmm. Forsikringer i en nøddeskal. Jeg er af den opfattelse, at forsikringen har fået nys om, at du nu er på førtidspension. Så er det sådan, at de kan forlange en helbredsoplysning på dig. Og det kan senere få konsekvenser, når en e.v.t. forsikring skal udbetales. De indsætter simpelthen en klausul i din police. Det får så betydning, da de fratager erstatningspligt hvis en e.v.t. ulykke skulle forårsage skader på det som forefindes i klausulen. Hvis det er en psykisk tilstand, skal de nok finde huller her også.
Jeg tror, at du skal læse policen nøje igennem når du modtager denne. For det er ingen tvivl om, at du modtager en ny. Her skal du så nøje vurdere om det kan betale sig, overhovedet at have forsikringen. Den er jo også halvdyr og hvis det kun er for e.v.t. tandskader, ja så kan der da godt betales tandlægeregninger for det du sparer. Eller briller for så vidt.
HÅBER DU BLIVER FEAR BEHANDLET !!! Pøj Pøj...
johanschmidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2009, 18:21   #4
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Her i dag

har jeg snakket med en forsikringsmand...der mente jeg skulle tage en ulykkesforsikring sammen med 2 andre forsikringer...da det så ville blive billiger....samlerabat.....

så siger jeg til ham....om man så ikke skal have lavet en heldbredsundersøgelse....svaret på det var...at det skulle man faktisk ikke i dag.

Så nu har jeg både en billiger bil og husforsikring OG ulykkesforsikring...hvilket jeg ikke troede jeg kunne få.

Prøv at forhøre dig i forsikringsselskabet hvad og hvilke oplysninger de mener at skal have og hvad de skal bruges til.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 07:17   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
tusind tak for svar...
jeg føler ikke de bare skal have lov at få sagsakterne fra kommunen ..
men ved ikke om jeg kan nægte det og hvad konsekvensen er?

Er der nogen af jer der har været ude for det samme?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 15-05-2009 kl. 07:18. Årsag: stavefejl
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 12:22   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg mener, at nogle får papirerne i forbindelse med pensionsudbetalinger, men jeg har aldrig hørt om det ved ulykkesforsikring.

Kan du ikke tage en snak med din læge om det?

I gamle dage var det egen læge, der skulle udfylde papirer med helbredsoplysninger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
helbredsoplysninger vil flyde frit østerbro Politik og Samfund 0 28-08-2013 10:13
Helbredsoplysninger til kommunen muslingen Alt det andet 5 09-10-2012 09:37
information idag, helbredsoplysninger hos læge østerbro Politik og Samfund 0 25-11-2010 09:39
Fortielse af helbredsoplysninger zuza Nyt om loven 5 23-12-2009 12:40
Fortielse af helbredsoplysninger zuza Lægekonsulenternes Rolle 3 05-02-2008 13:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension