K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2009, 02:18   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil

Beskæftigelsesråd mener, at alle de mange fleksere, der fyres pga. krisen, ender på kontanthjælp.

Gad vide, hvordan han kan "forudsige" det, for der skal da andet end arbejdsløshed til at smide fleksere på kontanthjælp.

Vil han gøre dem "uvillige" til at tage imod nyt job?

Pension får de åbenbart ikke, selvom de ikke kan genopnå tilknytning til arbejdsmarkedet.

Raske er de heller ikke blevet.

Måske beskæftigelsesrådet ikke kender lovgivningen.

Citat:
Formand for Det Regionale Beskæftigelsesråd i Syddanmark, Ib Haahr, deler frygten.

– Man behøver ikke være professor for at regne ud, at de første, der glider ud ved fyringsrunder, er de svageste. Man men skal huske, at vi har at gøre med en række mennesker, man for få år siden aldrig havde regnet med ville kunne klare sig på arbejdsmarkedet. Får de et spark nu, frygter vi, at de aldrig genvinder tilknytningen til arbejdsmarkedet, og så kan de i stedet tage opstillingen i køen til kontanthjælp, siger Ib Haahr
http://www.jv.dk/artikel/644036?rss

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 08:42   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan vel ikke bare sætte folk på kontanthjælp, når der ikke kan skaffes job, uagtet at tidsfristen overskrides.(18mdr).?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 12:45   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza den sad jeg også og undrede mig over da jeg læste det men det blev så ved det ... (undre mig jo så meget i disse dage )

Men det kan da være at det var en ide at tage det op og stille spørgsmål til det jeg giver det lige et forsøg og ser om der er nogen der høre mig he he
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nordiske statsborgere smides ud Huldra Det er da strengt ! 25 23-08-2010 13:09
Fleksere på kontanthjælp Fortæl. Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 49 15-01-2010 11:45
Krisen rammer de svage: Fleksjobbere fyres i stor stil Webmaster K10 Nyheder 0 14-04-2009 09:40
Hjort vurderer 1.500 ledige fleksere på kontanthjælp zuza Manglen på Fleksjob 5 12-03-2008 14:22
Lejere smides på gaden som aldrig før ! Stella Det er da strengt ! 14 16-04-2007 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension