K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2007, 16:12   #1
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
mobil samtale alle vegne !!

Hej Juliane.
Læste lige dit indlæg til Stella om vi ikke kan tage fat emnet Mobil telefon.

Jo mon ikke - her er virkelig også problemer overalt hvor man færdes !
Det er mere en regel end undtagelse, at man skal tvangs lytte med til andre folks mobil samtaler :@ Man kan ikke kører i offentlige transport midler mere, uden at man er tvangs indlagt med på de mest dumme / irriterende / trættende / provokerende samtaler.
Det undrer mig i stigende grad, om de unge har problemer med deres hørelse ?For jeg oplever altid at der bliver talt så højt, at selv Buschaufførensom selv sidder og lytter til sin radio, også kan følge med i samtalen Det er da helt ud i hampen...

Idag kan man ikke sidde og læse i et blad / avis i fred i en bus her i København i hvertfald. Næh de tider er forbi. Man bliver forstyrret så meget i den grad, at det er lige før man inden man stiger på bussen skal sætte ørepropper i sine ører, for at få fred til at læse - ja eller bare sidde i sine egne tanker- inden man bliver invaderet af unødvendige pinlige samtaler, eller et skænderi mellem kærester
ja det var et lille udpluk fra mine ture med bus her i København.
Er der andre steder i landet som også er med på en ufrivillig " lytter "
annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 16:34   #2
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: mobil samtale alle vegne !!

Hej Annette

Du har ret.....men det bliver meget værre. Inden længe vil vi alle rende rundt med elektronik, som kan spille musik..bruges som telefon og fjernsyn. Så du skal snart forsyne dig med solbriller også for at blive fri for at se med.
Iøvrigt er mange af dem du taler om... vores egne børn.

Vi kan råbe og skrige eller løbe baglæs...intet hjælper. Det virker som om at mange af de ting der bliver opfundet også har en bagside eller misbrugsside....men så er det jo allerede forsent.

iøvrigt.... det lyder som en spændende bus du kører i

Venlig Hilsen
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 16:39   #3
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: mobil samtale alle vegne !!

Enkelt: forbyd mobiltelefoni på alle offentlige steder! Aii det er bare en joke men igen er det galt med hensynet til andre mennesker, som ikke lige synes det er fedt ufrivilligt at blive inddraget i en samtale, der dybest set ikke kommer dem ved.

I særdeleshed finder jeg det provokerende, hvis det er unge mennesker, der som bekendt ikke er udstyret med en volumeknap :| Lige så provokerende, som hvis en ryger puster røg i hovedet på mig.

Ja, og guitarer - forbyd brugen af dem på offentlige steder også

Sidst jeg kørte i tog til København, sad der en sagsbehandler fra Gladsaxe kommune og "berigede" hele togvognen med sine udgydelser. Pralede endda med, at han før havde prøvet at blive smidt af toget, fordi han generede andre.

Hensyn kære medmennesker - hensyn. Nej, det kommer nok ikke, men så forbyd folk at være nogen steder, forbyd dem at ryge, forbyd dem at spise giftigt mad, forbyd biler, og og og.... kan I se det - det er da for åndsvagt

Med humoristisk hilsen imellem kaffen (meget usundt) og smøgen (direkte livstruende)

Knus til alle I usunde borgere i dette (snart forbuds-) land
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 16:48   #4
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: mobil samtale alle vegne !!

Ikke for at blande malurt i bægret.... men det er VORES børn, det mest handler om.... og os selv, afhængigt hvor langt fra et eller flere mobilmaster vi andre bor eller arbejder, vores børnebørn går i skole osv. ...

Find ud af mobilmasternes placering tæt på din bolig eller ungernes skoler, arbejdspladser m.m.http://www.mastedatabasen.dk/

Du kan vælge at se mobilmasternes placering på et kort eller som liste. Jeg anbefaler BEGGE dele.... På kortet kan man se tingesterne, men på listen kan man læse de angivede afstande med en præcision helt ned til en meter fra den adresse du søger på.
Derudover kan jeg anbefale en side http://www.voreboernsfremtid.dk , hvor man kan finde oceaner af info om mobilteknologiens lyse og mørke sider....
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 18:13   #5
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re : mobil samtale alle vegne.!!

ANNETTE SKREV


Jo mon ikke - her er virkelig også problemer overalt hvor man færdes !
Det er mere en regel end undtagelse, at man skal tvangs lytte med til andre folks mobil samtaler

Ja, man er tvangsindlagt til at være med på en lytter.


Annette, jeg har sådan moret mig da jeg læste dit indlæg, jeg kunne lige- se og føle- hele busturen for mig
Hvad nummer er det din bus har???, den vil jeg gerne have en tur med.



Odin Tor, du har fuldstændig ret i at det er vores børn der er synderne, og det bliver værre endnu.
Jeg fornemmer at du også gerne vil med en tur på Annettes busrute skal vi følges??? du ved 4 ører og Øjne ser bedre end to.


TRYLLEDYR SKREV


Enkelt: forbyd mobiltelefoni på alle offentlige steder! Aii det er bare en joke men igen er det galt med hensynet til andre mennesker, som ikke lige synes det er fedt ufrivilligt at blive inddraget i en samtale, der dybest set ikke kommer dem ved.

I særdeleshed finder jeg det provokerende, hvis det er unge mennesker, der som bekendt ikke er udstyret med en volumeknap Lige så provokerende, som hvis en ryger puster røg i hovedet på mig.



Jeg synes at det er hamrende irriterende med alt det mobiltelefoni. Jeg synes at mange virker til at være afhængige af deres telefon, og hvis ikke de er det , bliver de det. Det er et must at være klar ved ved det første ring. eller hvad nu der klimter.Man skal jo nødig gå glip af noget, ej heller virke kedelig!!!
Her i huset har vi 5 sammenbragte børn (alle er voksne) plus teen-ager børnebørn, og når så man har samlet familien til en god middag, ligger der rundt omkring den ene mobil efter den anden, alle tændte.:@:@og der er et løben efter at læse beskeder, sende beskeder, og ellers snakke med hvem der nu end ringer Jeg hører aldrig nogen sige: Jeg sidder midt i en god middag, jeg ringer tilbage i morgen; gør I???Siger man noget, er man gammeldags og forstår sig ikke på den moderne verden:| og der bliver sendt blikke rundt bordet.
Jeg tænker tit på at lave en fin kurv i min entre med et fint skilt, at denne er til at hvile mobilen i så længe de er her på besøg.Gad vide hvad der ville ske.:

Vi har også flere af de unge mennesker der har blærebare computere, de skal også lige vises frem. Ja nogle gange tror man faktisk at man er kommet i cirkus.

Ja, dobbeltmoralsk er jeg også, for til min rædsel hører jeg af og mig selv til sige, "prøv lige at tage dem på mobilen!!


Ja, det er ikke lige nemt det hele.For lidt og for meget, fordærver alt.



Tak for en hyggelig og sjov tråd, måske den varme linie.!!

TRYLLEDYR SKREV

Citat:
Med humoristisk hilsen imellem kaffen (meget usundt) og smøgen (direkte livstruende)

Og det kan jeg kun tilslutte mig.

En storsmilende
Juliane
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 20:13   #6
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: mobil samtale alle vegne !!

Hej Juliane.
ja nu får du også mig til at skrup grine - jeg er helt ødelagt af tårer =
Et kæmpe grine flip - åh jeg er helt ødelagt af at grine
men jeg elsker at få en god grine oplevelse.

Du spurgte hviken en bus linie jeg kører med..... tja jeg bor jo på Amager, men når jeg enten skulle ind til Contra Job konsulent firma, eller som nu Fleks job kontoret- ja så tager jeg linie 5 A - en ret heftig bus rute den kommer ind omkring Hovedbanegården / Tivoli / Nørrebrogade o.s.v.Og det er bla. på de ture jeg har observeret / blevet forstyrret, af unge gymnasie elever, som først sidder højlydt og rakker deres lærere ned, for derefter at sidde med mobil tlf. og rakke deres venner ned, som ikke er med i "kliken " - sjovt nok er det mest de unge mænd, som er de værste .... Hmmmm - det havde jeg ikke troet, men det passer. ( måske er vi kvinder alligevel det stærke køn ? )

Hvem skulle tro at mobilen ville tage overhånd ? Ikke jeg, men jeg er nok lidt gammeldags, har selv mobil, og sender ofte smser men kun når jeg er hjemme, er jeg ude - ja så er mobilen slukket.
Ja det var lige en lille fodnote.
Mange kram Fra annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 21:26   #7
losuma - Slettet Medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2006
Indlæg: 52
Styrke: 0
losuma - Slettet Medlem er ny på vejen
RE: mobil samtale alle vegne !!

Jeg må indrømme at jeg ikke har problemer med at folk sider/står/går og snakker i mobil, altså hvis de vil tale om noget der er privat, er det deres opgave at finde et passende sted at føre en sådan samtale, kan de ikke finde en sådan, skal de også forvente at jeg kan finde på og ringe til min mand og fortælle hvad personen har snakket i telefon om

At filk hører MP3 afspiller eller musik på mobilen, generer heller ikke mig det mindste, kun når de overdriver højden af liden. I det fri vil jeg bare flytte mig, men er det i en bus, kan jeg skam godt finde på at prikke til personen og spørge om denne er klar over at denne er ved at gøre sig selv døv, eller spørge om personen ikke er sød at ligge ørepropperne på skulderen, for aå kan jeg bedere høre den gode musik (det giver resultat hver gang)

Men noget jeg får lysegrønne knubber af er når tastatur lyden ikke er slået fra, når mobilen ikke står på lydløs, og når der spilles med lyd på (den sidste er det værste) Jeg har selv ekstrem glæde af min mobil, ikke om jeg vil undvære den for en hel arm (men nu bruger jeg den også som et ADHD kompensencerende redskab) Nok bruger jeg den ikke til meget andet end aftaler tage billeder evt optage lidt vidio, og ringe fra, men det er stadig et uundværligt redskab for mig, fx når jeg bliver væk fra manden i Bilka, Eller hvis jeg sider i bussen og kommer i tanke om at jeg har glæmt at købe mælk, så kan jeg lige ringe til manden og bede ham tage det med hjem fra arbejde (hvis jeg ikke selv kan nå det) Og ja jeg ringer ved den mindste ting, men der er jeg så også i den situration at hvis jeg ikke ringer med det samme glæmmer jeg det, selv vigtige ting glæmmer jeg, jammen så kan man jo bare sende en SMS, jo jo det kan de fleste da, men ikke jeg, selv om at jeg ringer med det samme, glemmer jeg omkring halvdelen af gangene havd det entligt var jeg ville, og så kræver det at jeg sider og snakker lidt, så kommer jeg i 8 ud af 10 gange i tanke om havd det var jeg ville, ved bare at skrive sms kommer jeg ikke i tanke om det.... Sikkert derfor har jeg fuld forståelse for at folk ringer hvor de står og går, både når de bare keder sig, men også når de skal noget mere vigtigt.

Man kan folk fine ud at lade være med at side og bippe, så syntes jeg det er ok. Sider man i en bus, behøver den bag ved jo ikke tale i telefon for at føre en hørlig samtale, personen kan sagtens bare snakke med sin sidemand, så skal mobilen forbydes på grundlaget: samtaler i offentlig rum, skal en hver form for tale forbydes.
losuma - Slettet Medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 21:35   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: mobil samtale alle vegne !!

Citat:
Jeg synes at det er hamrende irriterende med alt det mobiltelefoni. Jeg synes at mange virker til at være afhængige af deres telefon, og hvis ikke de er det , bliver de det. Det er et must at være klar ved ved det første ring. eller hvad nu der klimter.Man skal jo nødig gå glip af noget, ej heller virke kedelig!!!
Her i huset har vi 5 sammenbragte børn (alle er voksne) plus teen-ager børnebørn, og når så man har samlet familien til en god middag, ligger der rundt omkring den ene mobil efter den anden, alle tændte.:@:@og der er et løben efter at læse beskeder, sende beskeder, og ellers snakke med hvem der nu end ringer Jeg hører aldrig nogen sige: Jeg sidder midt i en god middag, jeg ringer tilbage i morgen; gør I???Siger man noget, er man gammeldags og forstår sig ikke på den moderne verden:| og der bliver sendt blikke rundt bordet.
Jeg tænker tit på at lave en fin kurv i min entre med et fint skilt, at denne er til at hvile mobilen i så længe de er her på besøg.Gad vide hvad der ville ske.:

Vi har også flere af de unge mennesker der har blærebare computere, de skal også lige vises frem. Ja nogle gange tror man faktisk at man er kommet i cirkus.
gisp...
Ved i hvad ?

jeg tror lige at jeg er kommet ind under de adfærdsvansklige teenager :|:|

To ting jeg ikke kan leve uden...

1 Min mobil
2 Min blærbar B)B)

he he kan huske da jeg var på bomi (revacenter) jeg starter med at komme hæsblæsende ind af døren, kaster mig ned i stolen ... vælter mig hen over termokanden ( med den giftige kaffe) og spørger hvad det dog er de diskuttere så intens..

Underviseren siger, mobil telefoner og den irretation det medføre så siger hun, som feks nu vi sidder en gruppe voksne mennesker og spiser vores morgen mad og du drømmer ikke om hvor mange gange vi oplever at folks telefoner bipper og ringer..

Jeg siger med foragelse i stemmen, ja folk mangler sq da pli, kan de ikke tage den smule hensyn ... og hvad kommer nede fra dybet af min taske lige da jeg har sagt det ? right bip bip... der er en sms..:|

Og det afstedkommer jo et latter brøl fra de andre.. hvad gør jeg...
Hmm siger undskyldene .. øhh er lige nød til at kigge for det er lige den her tid at sønnen skal afsted til skole (kunne jo være der var noget galt)

og der var jeg så dagens eksemple

Men hvorom alt er ... så er mobil telefonen altså guld værd i følge mig, man kunne lige så godt sende mig nøgen i byen som at sende mig i byen uden min mobil telefon...

Jeg er jo den lykkelige indehaver af en efternøler.. og hvor er jeg glad for min mobil.. der er islag og hun cykler, hun kan lige sende en sms når hun er nået sikkert i skole og jeg kan have en rolig dag, da den ældste var lille var der ikke mobiler som hvermands eje og kors hvor har jeg tit gået og været nervøs når der var noget med poderne..

Min mindste søn, som har haft et tæskehold på nakken (uden at komme på forsiden af EB) havde en hel liste af forældre stratetisk placeret på hans vej, sådan at der altid kunne komme en voksen hurtigt til stede hvis og så frem der skete noget... GULD siger jeg bare

Men Juliane ... du kan roligt invitere mig Jeg sætter som reglen min telefon på lydløs når jeg er i byen ringer den tager jeg den ikke.. og mine unger ved at det kun er hvis det er meget meget vigtigt at man ringer.. så ved de at de skal sende en sms først derefter ringe, så ved jeg det er vigtigt (og gud nåde og trøste dem hvis det bare er en anmodning om at plyndre slik skabet ) :|

Men jeg er nok rigtig irreterende også fordi jeg har en ussel hukommelse så alt vigtigt jeg skal huske .. tja så bipper min fon

Og min blærbar .. hmm hvad kan jeg sige om den... jamen jeg elsker den.... og det må så være det....

Citat:
Ja, det er ikke lige nemt det hele.For lidt og for meget, fordærver alt.
Det er jo det du har så ret i Juliane og som en lille trøst kan jeg sige . at jeg har grænser ..

INGEN tager sin mobil telefon når vi spiser (pli er nok ikke min stærke side , for det bliver også sagt til gæsterne)

Og ingen sender eller læser sms når jeg taler he he


Nå jeg vil tage et bad.. spise noget slik.. drikke en kop kaffe.. og ryge en smøg... og så vil jeg lege lidt med min blærbare... (medmindre alstå at der er nogen der sender mig en sms )
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 22:11   #9
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
RE: mobil samtale alle vegne !!

Bare en tanke:
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2007, 22:39   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: mobil samtale alle vegne !!





B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
3 mdr samtale når man er syg søsser98 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 08-11-2012 16:00
Hvor lang tid kan en Nokia mobil optage? Wodpoulsen Alt det andet 7 17-04-2011 00:13
Samtale Skade2006 Alt det andet 17 17-02-2010 17:11
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension