K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2009, 10:17   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Advarsel!!!!

Til alle førtidspensionister!!!!!

Efter nu at have ventet over 15 måneder på svar på min mands og min ansøgning om familiesammenføring efter EU-rettens regler, har vi endelig fået svar. Det blev et afslag.
Jeg har tæsket reglerne igennem, og uanset hvor mange år du som førtidspensionist og din udenlandske ægtefælle (i mit tilfælde en EU ægtemand) opholder jer i et andet EU-land, eller hvor mange EU-lande i har levet i, får i aldrig nogensinde ret til familiesammenføring i henhold til EU-reglerne. Da, en førtidspensionist betragtes som en person med selvstændige midler, og derfor ikke gør brug at en EU-borgers ret til fri bevægelighed.

Søger man om familiesammenføring i henhold til Udlændingeloven (de danske regler) står man ligeså dårligt. Da den danske ægtefælle eller samlever, skal kunne forsørge sin udenlandske ægtefælle, og det kan i dagens Danmark ikke lade sig gøre når man får førtidspension som gift person. Desuden er vi blevet givet 3 uger til at stille med over 60.000 kroner i sikkerhedsstillelse, før de overhovedet vil behandle vores sag, som dog uden tvivl vil ende i endnu et afslag, netop fordi du som førtidspensionist ikke har mulighed for at forsørge din partner.

Min mand har mistet sit arbejde på grund af finanskrisen, og som tingene ser ud nu kan han blive udvist, hvis han ikke finder nyt arbejde indenfor de næste 3 måneder.

Jeg ved ikke om jeg skal græde eller le, for hvis de så også giver sig til at inddrage vores pas, ja så kan de jo fuldstændig skille os ad.

There is something rotten in the state of Denmark!!!!!!
(Shakespeare)

Gode råd modtages gerne.

Knus

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 10:36   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er trist at der er så lidt frihed for danske borgere...kender selv til en der har samme problem...Det kan vi især takke DF for sammen med VK...

Citat:
Søger man om familiesammenføring i henhold til Udlændingeloven (de danske regler) står man ligeså dårligt. Da den danske ægtefælle eller samlever, skal kunne forsørge sin udenlandske ægtefælle, og det kan i dagens Danmark ikke lade sig gøre når man får førtidspension som gift person. Desuden er vi blevet givet 3 uger til at stille med over 60.000 kroner i sikkerhedsstillelse, før de overhovedet vil behandle vores sag, som dog uden tvivl vil ende i endnu et afslag, netop fordi du som førtidspensionist ikke har mulighed for at forsørge din partner.
DET ER ET STORT PROBLEM.

kontakt

http://www.aegteskabudengraenser.dk/

de ved alt om det og kan måske give jer nogle råd om hvad i kan gøre...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 11:46   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er bange.....

.....og bange for at her kan ej heller "ægteskab uden grænser" hjælpe, det hele stemmer, de har ret inde hos Udlændingeservice. Men der er efter min mening noget galt med lovgivningen både hos EU og i Danmark. Jeg har snakket med en juridiskrådgiver hos (Solvit) en EU-rådgivningsservice, som er der for at hjælpe borgerne med deres rettigheder.

Kort om os:

Mand Italiensk statsborger født i Berlin
Kvinde Dansk statsborger født i Århus

Traf hinanden i 2000
Flyttede sammen i begyndelsen af 2001
Blev gift i slutningen af 2003
Vi var fra 2000 til 2005 bosat i Tyskland
Min mand arbejde 5 år der i samme job.
Jeg førtidspensionist.

Min mand har aldrig været bosat i Italien, og har intet forhold til landet eller kulturen. Han har i Italien kun kusiner of fætre. Han er opvokset i Brasilien som jeg intet forhold har til.

Vores største tilknytning til et EU-land er Danmark, her er jeg født og her har jeg min familie.

At vi elsker hinanden dybt og inderligt er uden betydning. Det kan ikke måles og vejes.

Min mand taler efter 18 måneders ophold i Danmark næsten perfekt Dansk og har i den forstand integreret sig i Danmark, på en måde der er meget sjælden.
Han spiller i et Dansk rockband, og i sin fritid hjælper han mange andre bands med at komme frem og forhåbentligt få et gennembrud.

Han er universitetsuddannet med speciale indenfor markedsføring af musik og kunstnere, han taler udover sit danske, fem sprog flydende. Han har arbejdet med promotion af kunstnere såsom Luciano Paverotti, Iron Maiden, Alice Cooper, Sandra Bullock, m.fl.

På sit arbejde i Tyskland var han en del af det team der udviklede Hennes & Mauritz digitale logistiksystem der styrer, al transport af varer fra produktionslandene og ud til butikerne i hele verden, hvor han blandt andet var den der rejste ud og underviste brugerne af systemet i forskellige Europæiske lande.

Alt dette er uden relevans.

Man har, selv om de har retten til det, aldrig mødt os, set os sammen, besøgt os eller på nogen anden måde ønsket at vide om min mand er en person der kunne bidrage til det Danske samfund. Eller om han gør noget for at integrere sig.

Altsammen er det uden betydning, det der nemlig er hensigten er at holde folk ude. Og skulle min mand ikke finde nyt arbejde indenfor 3 måneder så må han forlade Danmark, og jeg med ham, medmindre de til den tid har inddraget mit pas.

Så er vi dømt til et rakkerliv, hvor vi kan vandre rundt fra den ene EU-stat til den anden, så må han tage de job der byder sig, og som her i Danmark måske til tid og evighed feje gulve. Vi vil aldrig nogensinde kunne falde til ro et sted, for vores ophold vil altid være betinget af muligheden for arbejde.

Det er vores fremtid hvis min mand ikke meget snart får arbejde.

Eller hvis vi ikke kan finde 60.000 indenfor de næste par uger.

Knus

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 12:06   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaaaa, man skulle have været Kongelig! Så gælder den slags regler ikke selvom det er uden for et EU land....

Min danske veninde som er gift med en libaneser, har måtte flytte til Sverige så hun kan være sammen med sin mand. For her må de ikke være sammen. Hun arbejder stadig i Danmark og pendler frem og tilbage, og har absolut ingen tilknytning til Sverige andet end at det er dér de må bo, hvis de vil være sammen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 12:15   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Undskyld, hvis jeg spørger dumt, Hrefna, men hvor har du det fra, at de skulle have ret til at inddrage jeres pas?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 12:23   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hi Hyanna

Herfra http://www.k10.dk/showthread.php?t=8057

Det er ikke vedtaget endnu og jeg tror og håber heller ikke at det bliver det.

Knus

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 12:39   #7
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Ang. pas

Hej Hrefna. Va Bene.

Det er jo det sædvanlige med den danske stats racerenhedsprogram som bestemt af DF

Jeg har dog lige en god ting til dig og din mand. For det første kan de ikke sådan uden videre inddrage dit pas uden en god grund, hvilket er svært at finde da du ikke er terrorist eller dømt storforbryder. hihi.

For det andet har de Liiige det problem at du allerede befinder dig som statsborger i et EU land, hvilket gør at du ikke behøver noget pas for at rejse fra et EU land til et andet.

Så er der lige det at din mand jo er italiensk statsborger. Han må så, formoder jeg, være i besiddelse af et italiensk pas. dermed kan han jo rejse ind i et hvilket som helst EU land, tage arbejde der og bo der, da der jo er fri bevægelighed for arbejdskraften inden for EU's grænser.

Sammen med ovenstående er situationen ikke SÅ desperat for jer, idet du faktisk har krav på at få din pension her fra Danmark, UANSET hvilket EU land du bor i. Med andre ord er de sådan set sat skakmat af deres egne regler, for det er jo også netop for at holde danske penge i danmark at de prøver på det her mod jer.

Rejser I to så ud af Danmark mister de jo så hver en øre til et andet land.

Jeg ved godt at I jo egentlig ønsker at blive i Danmark, og at I jo egentlig rammes af DF's paranoide pakistaner/muhammedanerskræk. Men tag og brug det jeg her har skrevet, undersøg om I evt. kan få et italiensk pas til dig da du jo er gift med din mand. Så kan I nemlig komme til Danmark igen uden at risikere nej til sammenføring. Så har du nemlig dobbelt statsborgerskab og kan bruge det af dem der passer bedst til situationen (læs; Trække DEM rundt i manegen). Noget at tænke over?

Pøj pøj til jer begge og god påske trods alt. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 12:47   #8
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Hrefna,

Jeg er både lettet og ked af det på en gang

Den link du henviser til, er nemlig en aprilsnar på K10.

Vær sød at gå over på sidste side på linket og læs det igennem.

Jeg er ked af, at det har bragt dig sorger og bekymringer, for jeg ved, at det aldrig har været meningen, at nogen, skulle tro den

De varmeste hilsner og ønsket om en god påske Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 13:08   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Haha...

....ja da fik i mig godt nok

Men jeg er nok også ved at blive lidt paranoid over de diverse kampe jeg må kæmpe med systemet. Det er jo ikke bare Udlændingeservice jeg har problemer med.

Men nu fik jeg da et godt grin af mig selv over at være hoppet på den, her midt i det hele.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 13:15   #10
camilla heyn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2008
Indlæg: 24
Styrke: 17
camilla heyn er ny på vejen
Al støtte her fra.... fatter ikke nogle mennesker er SÅ fremmedfjendske og utåleligt paranoide.... :S - håber virkelig det får en lykkelig slutning for jer !!!!!!
camilla heyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel Job og førtidspension ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 06-04-2011 00:03
Advarsel! phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 134 25-06-2009 23:39
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29
ADVARSEL!!! Willis nhg21 Din historie 0 03-01-2007 14:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension