K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2009, 21:07   #1
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Lightbulb Lægekonsulenter i Kolding Kommune

Hejsa alle sammen

Ved godt vi nu har 2009 og lægekonsulenter er et 2008 fokus men prøver alligevel.

Min læge indkaldte mig i juli 2008 til en samtale hvor vi skulle lave en generel helbreds attest (GH). Min sagsbehandler havde kommenteret at det måske blev nødvendigt senere i en evt revaliderings eller førtidspensionssag.

Læge konsulenten kommenterer så denne GH at min tilstand kan skyldes atypisk epilepsi og hun kontakter derefter min læge for at høre mere om det hun mener.

Det har jeg så læst mig frem til her på siden at det må hun ikke. (er det helt forkert læst?) Og skal lige være helt sikker før jeg begynder at klage.

Der udover har man i kolding kommune en distance til lægekonsulenterne der gør at brugerne aldrig møder de lægefaglige konsulenter.

Er der nogen der har nogen erfaringer med dem her i Kolding?

mvh

Kim
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 01:42   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kim lægekonsulenter bliver aldrig forældet her før vi har fået lavet reglerne om

Lægekonsulenten må ikke selv stille diagnoser men han/hun må godt hente yderlige oplysninger for at belyse sagen (og det kan man vel godt sige at vedkommen gjorde ) så med mindre at lægekonsulenten har lavet den GH om og skrevet at det var noget andet end din læge har skrevet ja så burde den holde vand ....

Der er ikke mange kommuner der lader borgerne møde den lægefaglige konsulent jeg har heller aldrig set nogen af mine...

Derimod ville det være en rigtig god ide hvis ikke du allerede har det at få søgt aktindsigt ,det kan være at der så kommer nogle overraskeler på bordet ....

Du finder en aktindsigts erklæring under nyttige link
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 23:20   #3
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Hej Hejdien

Ja det var netop ved aktinsigt at jeg opdagede det. Men ja der var en masse overraskelser og også en del forventet. F.eks. at der ikke ligger en jobplan længere frem en til 18. december 2008. Men det er en bunke papirer der skal igennem. Har lige sendt dem en mail om der ikke skal ligge mere end en midlertidig ressourceprofil når vi nu har sendt en ansøgning om førtidspension...

Men tak for svaret

Kim
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 00:25   #4
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
E-mail

Hej Kim

Du kunne evt. prøve at se om du kan finde lægekonsulentens kommunale mailadresse på kommunens hjemmeside. Det er i hvert fald muligt i Odsherred. Jeg ved så ikke om det bare er en smutter fra kommunens side at den er tilgængelig, men det ku' jo være

Om lægekonsulenten så i givet fald vil svare dig er jo en helt anden historie. Vores vil i hvert fald ikke.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 21:57   #5
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Takker for svaret viper.

Jeg har kigget og der er ikke det store at finde. Men i det mindste har min sagsbehandler nu accepteret at den lægefaglige har overskredet sine kompetencer.

Det er da et lille skridt hen af vejen
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 08:08   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Helpfreak

du heldig din sagsbehandler har indrømmet det.

Min vil slet ikke komme ind på at den lægekonsulent der har kigget i min sag er gået forlangt.

Vedkommende har både lave diganoser....foreslået behandling OG kommet med udtalelse om hvorvidt jeg kunne komme i betragtning til fleksjob eller ej.

Det syntes sagsbehandler og kommunen er helt ok...men det er jo så også i deres favør.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 09:57   #7
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Kim lægekonsulenter bliver aldrig forældet her før vi har fået lavet reglerne om

Lægekonsulenten må ikke selv stille diagnoser men han/hun må godt hente yderlige oplysninger for at belyse sagen (og det kan man vel godt sige at vedkommen gjorde ) så med mindre at lægekonsulenten har lavet den GH om og skrevet at det var noget andet end din læge har skrevet ja så burde den holde vand ....
Det mener jeg ikke er korrekt

Lægekonsulenten skal bede sagsbehandler/kommune om, at indhente de ønskede oplysninger til nærmere belysning af sagen.

Og det er et problem: Kommunen er lægekonsulentens overordnede kan derved afværge, at lægen begynder at fungere som "ansvarlig" læge, og således ikke indgår i en kommunes planer - som i min sag, når der skal spares!

http://www.benny-g.dk/index.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 19-05-2009 kl. 10:24.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 23:09   #8
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Ja så er jeg nået igennem de store mængder papir som kommunen har sendt mig. (lidt sjovt at de kom som pakke, da de ikke kunne få den gennem brevsprækken) Det min sagsbehandler helt præcist har givet mig ret i er at det burde være min sagsbehandler og ikke kommune lægen der kontaktede min egen læge for at høre om der kunne være mistanke om atypisk epilepsi.

Men efter at have snakket mere med min sagsbehandler har jeg spurgt hende om et afsnit i min Arbejdsmarkedsportals registrering under punktet opsamlende vurdering.

"Det er vanskelligt at få et overblik over de helbredsmæssige problemer. Lægekonsulenten vurderer : "Sagen er stadig uafklaret. Vi kender ikke årsagerne til besvimelserne"

Min sagsbehandler er lidt uklar omkring at svar på det og at det må hun vende tilbage med efter hun har snakket med en om det. (den person må være meget svær at få fat i da det nu er 6 uger hun har forsøgt) Jeg mener at de dermed siger at man SKAL have en diagnose før der kan ske noget og det bekræfter min sagsbehandler ved at sige at det er meget svært at gøre noget uden en diagnose. Men nu har jeg brugt knap 2 år på at blive undersøgt både udvendig og indvendig. Har været radioaktiv og belyst. Fået taget et utal af prøver og de kan stadig ikke konstatere andet end jeg falder om og nu skal jeg så til en vippelejetest som det aller sidste. Så stopper min læge på fredericia nemlig det hele og siger nok må være nok. (Han kan ikke finde på mere)

Kan det være rigtigt.

Er jeg den eneste der sidder og ligner et spørgsmålstegn
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 07:47   #9
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Hjælp -- lægekonsulenten har stillet min diagnose

Jeg har nu lige fået min ressourse profil for 3. gang til at kigge igennem. (jeg er min 3. sagsbehandler og ingen af de forrige 2 fik den lavet færdig) Midt i dette her stykke arbejde er der en side der starter med Helbredsmæssige forhold og herunder et afsnit der hedder: Lægekonsulentens vurdering. Så langt er jeg med. Nu skal lægekonsulenten fortælle hvor godt jeg har det.
Der står under et punkt der hedder psykisk helbred. "tidligere behandlet for depresion men aktuelt ikke tegn på psykiske problemer." Hvor er hun kommer frem til det henne. Jeg går til psykolog for netop en depresion/livskrise.

Der står under fysisk helbred at "der er ét nyt besvimelsestilfælde siden episoden i 2007." hmmm. Har siddet og talt op og jeg er oppe på omkring 34 siden 1. marts 2008 hvor jeg begyndte at tælle sammen.

Og så kommer feltet jeg er helt vild med. Diagnose:
"Lipotyhmia (240)
MB Scheuermann (180)"
Hvor kommer de diagnoser fra. Diagnosen MB Scheuermann blev netop tilbagevist og lavet om til nedslidning plus en mindre prolaps i december 2008 og det har kommunen selvfølgelig fået at vide. Har kigget gennem alle de papirer kommunen har fået og intet steds er der stillet en diagnose, da diagnosen lige netop er problemet....

Hjælp. Hvad gør jeg nu? Synes det hele er mega svært lige nu.... :

hjælp modtages med kyshånd

Kim
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2009, 07:58   #10
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Jeg forsøgte at lave en nye tråd til dette. Men det kunne ikke lade sig gøre...
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenter i Sorø Kommune... buster Politik og Samfund 0 02-12-2011 15:20
Ups, Kolding! Risa Det er da strengt ! 6 26-10-2011 21:56
Kolding kommune får en på goddagen! PiaCP Politik og Samfund 10 20-10-2011 16:04
Vikaraftale i Kolding kommune var en anden aktør aftale Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 05-09-2011 09:00
Silkeborg kommune - borgerrådgiver - lægekonsulenter gunvor Politik og Samfund 2 13-08-2011 01:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension