K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2007, 00:12   #1
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
Det perfekte menneske ??

Det handler ikke om, hvad man opnår i sit liv, men at man forsøger, at gøre noget ved det .
Disse ord vil jeg lige lade stå…..

For hvor er det let at have den holdning, når man er rask, og stadigvæk er i sving ude på arbejdsmarkedet. Bogen jeg læste, var i øvrigt Citat fra Bodil Udsens selvbiografi, som jeg én gang lånte på mit bibliotek. Den gang forekom mig hendes mening som et stærkt stand punkt / leve regel, som virkede rimelig..
Fornuftig, for konen havde jo ret ….. men den gang, det passede bare ikke på mig.
Men trods det, at jeg nu stadigvæk ikke er helt afklaret i systemet, og ikke fornemme hvorhen min sag skrider hen, som så mange andre i min situation, må jeg
Erkende, at citatet fra Bodil Udsen, alligevel ikke var så dumt og indholdsløst som jeg først antog.B)

Da jeg arbejdede, troede jeg at jeg ville blive en bedre / dygtig medarbejder, hvis jeg tog flere opgaver end jeg kunne magte, i håb om anerkendelse fra de forskellige chefer, jeg troede naivt på at jeg ville opnå bedre arbejdes vilkår og anerkendelse.
Samtidig led jeg af perfektionisme, mente at jeg hele tiden kunne gøre det bedre og bedre….
Kan godt se i bag spejlet, at kors hvor var jeg dum, og det har helt sikkert også været med til at jeg hurtigt bukkede under af stress inden jeg var fyldt 35 år.
Jeg er heldigvis blevet klogere, men jeg skulle åbenbart så meget igennem, som så mange andre her på K10, før jeg fik brikkerne på plads i mit liv, og i dag ikke længere er ”afhængig ” af andres bedømmelse, om jeg er god nok. Jeg ved at jeg har forsøgt så godt jeg kunne, og det må være nok.
Annette.
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 00:22   #2
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Det perfekte menneske ??

Hvor har du ret! og hvor er det dejligt, at du er i gang med at passe på dig selv.

Det må være det, Kirkegård mener, når han siger, at "livet skal leves forfra, men forstås bagfra"

Knus
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 00:37   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Det perfekte menneske ??

ja Annette du gjorde det bedste du kunne og nu er det det samme der gælder ...at få det bedste ud af vores liv uden for arbejdsmarkedet eller delvist ude...hvem ved hvad der sker...jeg tror vi alle gør vores bedste...

Men jeg har mere at sige...kommer ind I morgen ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 00:42   #4
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: Det perfekte menneske ??

hej trylledyr.
Mange tak for dit svar.
jamen at tænke sig, man først kan finde ud af at passe bedre på sig selv
når man ikke længere er rask som da man var en slave af sit arbejde og indtægt / anerkendelse ( af den rådne familie :@ )

Jeg føler også mange gange at jeg er i gang med mit andet liv, selv om jeg kun er 54 år
men min yngste søn på 29 år han slægter desværre mig på
Han er aldrig eller næsten syg, han er så pligt opfyldende ( ok det er kun godt ) men jeg har opdaget at han ligesom jeg var, lider af den ´der tendens med at han absolut skal være perfekt på sit arbejde Grrrrr :@
Vi har talt om det mange gange, men det som at slå på en tung dyne...
Ellers er han den bedte søn man kan forestille sig.
annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 09:26   #5
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Det perfekte menneske ??

Hej annette og selv tak.

Din søn er ikke den eneste, min datter gør nøjagtigt det samme, og selv om vi har snakket om det, hjælper det ikke et hak. Jeg tror det er en af de ting, man skal mærke på kroppen før man virkelig forstår, at det er rigtigt og vigtigt at huske at stresse ned.

Jeg tror også, at det er uhyre menneskeligt. Vi ved det jo godt inderst inde, men vi lytter ikke rigtigt, før det gør avs. Jeg tror vi lytter for meget til omverdenen og for lidt til os selv.

Det er lidt ligesom vinter. Vi ved godt, at det bliver glat, men vi kører alligevel galt

Pas godt på dig selv

Knus
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 13:22   #6
annette
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2006
Indlæg: 91
Styrke: 18
annette er ny på vejen
RE: Det perfekte menneske ??

Hej trylledyr.
Tak for dit svar som jeg har moret mig over at læse.
Dejligt at man også kan skrive indlæggene med et strejf af selv ironi og et glimt af humor, det trænge man til .

Ja vi kan åbenbart ikke lære vores egne unger, at de skal lytte efter kroppens signaler når man er træt og øm i kroppen, eller ikke kan sove ordentlig om natten, fordi at Jobbet fylder for meget i hverdagen.

men som du skriver - man skal mærke det på sin egen krop før man gør noget ved det.

Knus Fra annette
annette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 14:10   #7
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Det perfekte menneske ??

Citat:
Skrevet d. 23-01-2007 23:22 af Trylledyr
Overskrift: RE: Det perfekte menneske ??
Hvor har du ret! og hvor er det dejligt, at du er i gang med at passe på dig selv.

Det må være det, Kirkegård mener, når han siger, at "livet skal leves forfra, men forstås bagfra"

Knus



ANNETTE SKREV


Citat:
Da jeg arbejdede, troede jeg at jeg ville blive en bedre / dygtig medarbejder, hvis jeg tog flere opgaver end jeg kunne magte, i håb om anerkendelse fra de forskellige chefer, jeg troede naivt på at jeg ville opnå bedre arbejdes vilkår og anerkendelse.
Samtidig led jeg af perfektionisme, mente at jeg hele tiden kunne gøre det bedre og bedre….
Kan godt se i bag spejlet, at kors hvor var jeg dum, og det har helt sikkert også været med til at jeg hurtigt bukkede under af stress inden jeg var fyldt 35 år.
[b]Jeg er heldigvis blevet klogere, men jeg skulle åbenbart så meget igennem, som så mange andre her på K10, før jeg fik brikkerne på plads i mit liv, og i dag ikke længere er ”afhængig ” af andres bedømmelse, om jeg er god nok. Jeg ved at jeg har forsøgt så godt jeg kunne, og det må være nok.[/b]Annette.

Citat:
Skrevet d. 23-01-2007 23:42 af annette
Citat:
Overskrift: RE: Det perfekte menneske ??
hej trylledyr.
Mange tak for dit svar.
jamen at tænke sig, man først kan finde ud af at passe bedre på sig selv
når man ikke længere er rask som da man var en slave af sit arbejde og indtægt / anerkendelse ( af den rådne familie )
Hej med jer.
Jeg sidder her og glæder mig over , at læse jeres positive indlæg og om jeres måde at håndtere og konkludere jeres livssituationer på.Jeg kan kun tilslutte mig det I skriver. Vi har alle forsøgt at gøre det bedste .Det handler jo om at have livskvalitet uanset hvad end ,-det er--, der er årsagen til at vi er mødtes her på k10.

At leve et liv med kvalitet, er ikke noget der sker af sig selv, det tror jeg da i al fald ikke på.
Så er det jo igen at jeg kommer til at tænke på det gamle ordsprog, -"Hvis du vil ha`en garanti, så køb en brødrister". Vi er ikke garanteret, at vi forbliver sunde og raske, at vi møder den store kærlighed ovs., men vi har selv stor indflydelse på hvordan vi håndterer vores livssituation.
Jeg tror at definationen på livskvalitet er individuel.At vi opstiller vore egne regler for , hvornår og hvordan vi oplever den.
Livskvalitet for mig handler meget om følelsen at, at jeg har indflydelse og er en aktiv medskaber af mit eget liv.Samtidig vil jeg gerne føle begejstring for og opleve mening med hvad jeg foretager mig, disse er vigtige værdibegreber for mig.
Værdibegreber er ikke ting, men den følelse, man opnår ved at realisere det, man ønsker, som f.eks glæde, begejstring, kærlighed, frihed, anerkendelse, at gøre en forskel ovs.
Jo oftere man foretager sog noget der er i overensstemmelse med disse værdier, jo oftere får man fornemmelsen af en tilfredshed med sig selv og sit liv.
Sådan et ord som overbevisning bruger vi jo meget og hører meget, jeg tænker når jeg høre ordet at ::En overbevisning er en følelse af at være sikker på betydningen af visse ting - en personlig sandhed.Vores overbevisning har stor betydning for vores evne til at handle, ligesom de historier, vi fortæller os selv om vores liv, ja de kan være både støttende eller hæmmende for os.De støttende overbevisninger, "jeg er god nok,som jeg er" eller "jeg kan hvad jeg vil", både rummer og øger styrke og motivation, hvorimod "jeg er mindre værd" eller "jeg fortjener ikke" kan være hæmmende for handlekraften.Det kan være en øjenåbner at opdage, at hverken tanker eller overbevisninger er "stand by"- nej de kan jo ændres.Vi kan (de fleste af os) vælge at tænke noget andet, hvis de tanker ,vi tænker eller de overbevisninger, vi har, ikke støtter os.
Alle os her på k10 har jo stået i den situation(tror jeg på) ,hvor vi har måttet tage vores liv op til overvejelse , stille os selv de spørgsmål "hvad nu" og videre frem i vores forløb, nye spørgsmål såsom Hvad er vigtigt, hvad betyder noget for mig, gør mig glad, beriger mit liv? og ikke mindst - lever jeg i overensstemmelse med, hvad der er vigtigt for mig.

Juliane


Citat:
Skrevet d. 23-01-2007 23:12 af annette
Citat:
Overskrift: Det perfekte menneske ??
Det handler ikke om, hvad man opnår i sit liv, men at man forsøger, at gøre noget ved det . Disse ord vil jeg lige lade stå…..
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2007, 19:03   #8
Guffi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2006
Indlæg: 52
Styrke: 18
Guffi er ny på vejen
RE: Det perfekte menneske

Anette skrev
Citat:
Jeg ved at jeg har forsøgt så godt jeg kunne, og det må være nok.[/b]Annette.
Anettet så kan man ikke gøre det bedre. Jeg har det ligesom dig, jeg gjorde også mit bedste da jeg kunne arbejde. Jeg knoglede løs var nærmest udødelig............troede jeg Men måtte desværrer bukke under
Igennem mit sygdoms forløb har jeg og min familie lært en hel del om livskvalitet.

Som Juliane skriver,definationen på livskvalitet er forskelligt. Her er min egen erfaring at der også er meget stor forskel på før og nu. Da jeg var på arbejdsmarkedet var min livskvalitet, meget anderledes end idag. Den gang var det måske ikke så meget jeg tænkte over, jeg kørte der ud af med 110 km i timen. Idag vil jeg sige at jeg var fattig på livskvalitet. Jeg havde nogle helt andre indfaldsvinkler til livet end idag. Jeg ville selvfølgelig gerne ha' givet hvad som helst, for at være min sygdom foruden, men hold op hvor er jeg glad for alt hvad den har lært mig.

Trylledyr skriver:

Jeg tror vi lytter for meget til omverdenen og for lidt til os selv.

Ja hvor tit er vi ikke gået på arbejde, hvor vi egentlig godt vidste at vi skulle ha' blevet hjemme. Eller er stået ud af sengen og gået på arbejde selv om vi godt vidste vi ikke at, en dag mere hjemme ville ha' gjort underværker. Havde vi lyttet til vores krop var vi blevet hjemme.
Jeg har lært at være tro mod min krop (lang procces), men sørgeligt det først er efter at ha' fået en kronisk sygdom.

Mig og min familie har lært at værdsætte livet på en helt anden måde end før. Det er jo ikke kun os der er syge det rammer, men hele familien. Vi i min familie er blevet meget bedre til at leve livet og tackle problemer, dette gælder også børnene på 15 og 21. Min den ældste har desværrer arvet sygdommen. Den er ikke i udbrud endnu, han siger selv den tid den sorg, vi tager en dag af gangen.

[b]Når forandringens vind blæser,
bygger nogle læhegn, andre vindmøller.

Vi/jeg har bygget en stor vindmølle. Det har krævet lang tid at bygge den, men den står der

Hilsen guffi
Guffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et menneske Mileo Alt det andet 2 21-02-2013 01:28
Menneske skæbne .... opel Din historie 6 21-11-2012 14:12
Det svigtede menneske BOM Politik og Samfund 103 24-12-2011 01:45
Det parkerede menneske Risa Politik og Samfund 15 13-12-2011 15:34
Et godt menneske (trafficking) Tante Ana Et godt link! 2 15-03-2009 17:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension