K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2009, 16:09   #1
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
min historie

hejsa

jeg har nu igennem meget lang tid siddet og læst med på sidelinien og har suget en del nyttig info til mig. nu er min sag efterhånden blevet en farce og jeg er virkelig på vej i kulkælderen for alvor.

nå, men jeg fortæller nu en del af min historie.

jeg ka starte med at fortælle at jeg er mand på 39 år. jeg har det meste af mit liv haft en meget svag psyke, men har aldrig gjort noget ved det, nok fordi jeg er opdraget til at man bare skal arbejde det væk osv.
jeg fik så nyt job for snart 5 år siden efter at ha været ansat i samme firma i 13 år, mit nye job var noget helt andet end det jeg ellers havde lavet og var meget fysisk hårdt og allerede efter 3 mdr i mit nye begyndte jeg at få stærke smerter i venstre fod og ben, gik så til lægen som mente at det bare var alm overanstrengelse, selvom mit venstre ben og fod var voldsom hævet.
så jeg vendte tilbage til jobbet og fortsatte som hidtil, men pga af mine smerter ku jeg ikke arbejde nær så hårdt som hidtil og min chef begyndte derpå at udøve en form for psykisk terror mod mig, og jeg begyndte at udvikle angst-anfald samt stress, gik så til lægen igen med mig fod som så denne gang tog mig mere alvorligt og sendte mig til speciel-læge, dette dog ca 1 år efter min første henvendelse hos lægen, det blev ret hurtigt klart at jeg havde pådraget mig 3 hælspore samt beskadiget sener,ledbånd og muskler i foden i sådan en grad at det muligvis ikke ku fixe sig selv længere og man operere ikke for den slags længere pga af for stor risiko. jeg fortsatte mit job,men det blev værre og værre og værre og jævnligt når jeg kom hjem sank jeg grædende om på sofaen og min kone måtte trøste mig osv osv.
efter et stk tid henvendte jeg mig igen hos lægen da der ikke var bedring, snarere tværtimod, for det var efterhånden sådan at jeg ikke ku støtte på foden overhovedet, det var så en ny-ansat læge jeg kom til denne gang og hun tog mig alvorligt og sagde rent ud at jeg skulle sige mit job op for gjorde jeg ikke det ville jeg ødelægge mere end hvad der allerede var sket.
så jeg sagde mit job op og henvendte mig derefter i min fagforening som godtog min opsigelse og jeg slap for karantæne, jeg fik så en aftale med fagforeningen om at jeg ikke skulle sygemelde mig men istedet bare søge efter jobs jeg mente jeg ville kunne klare, der var så ingen jobs til mig selvom jeg var til flere samtaler, men de turde ikke ansætte mig med de fysiske skavanker jeg havde. efter ca et år på dagpenge blev min fagforening og jeg enige om at det bedste nok var hvis jeg kom på sygedagpenge og det gjorde jeg så sep 2007 og så begyndte løjerne skal jeg lige love for.
allerede i dec kom jeg så på et 4 ugers integro kursus, men det var nu ingen succes for mig, for der kom intet ud af det, da folkene fra integro ikke mente de kunne hjælpe mig lige p.t, men de anbefalede kommunen at tildele mig et fleksjob, hvilket så ikke skete.
jeg fik så lov at gå i et stk tid (4-5 mdr) havde en rigtig sød og forstående sagsbehandler, hun mente dog at for at jeg ku får flexjob skulle jeg i arbejdsprøvning og det var jeg helt indforstået med, problemet var bare at de ville sende mig i arbejdsprøvning på et lager lidt ala det hvor jeg havde fået mine skavanker, selvom der i mine papirer stod flere steder at lagerjobs og arbejde på hårdt underlag ville forværre min situation.
jeg sagde så nej tak til den afprøvning, men sagde osse at jeg gerne ville afprøves i noget andet, fra den ene dag til den anden firk jeg så ny sagsbehandler og den nye var en rigtig bull-dog for hun gik helt amok og truede med bål og brand osv og fra den ene dag til den anden meddelte hun mig at jeg nu var rask og derfor ikke længere ku få sygedagpenge, den sag ankrede jeg så og fik medhold for det var mere end tydeligt at jeg ikke var rask og så begyndte det at gå ned af bakken for mig, mine angstanfald blev daglige og jeg fik så en mindre depression oveni.
jeg fandt efter et stk tid selv et sted hvor jeg ville afprøves, det var så ok med kommunen. jeg spurgte osse om jeg evt ku komme på et af kommunens arbejdsmarkeds centre til afprøvning, dette blev klart afvist da jeg ikke havde ret til sådan en afprøvning.
nå men i juni/juli startede jeg så på min afprøvning i 20 timer om ugen og det gik som sådan ok, dog var der flere ting jeg ikke kunne lave og derfor blev jeg sat ned på 16 timer istedet.
efter endt arbejdsprøvning hvor arbejdsgiver vurderede at hårdt fysisk arbejde ikke længere var noget jeg kunne varetage samt at et fleksjob ku være en god mulighed for mig for at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet, hvilket osse var/er mit ønske.
jeg har i det sidste års tid haft rigtig mange anfald og depressioner og bliver osse medicineret mod det. jeg får vejr-problemer, besvimer, får rysteture samt jeg stortuder og søvn får jeg ikke meget af.
nå, men efter min arbejdsprøvning spurgte jeg igen om jeg ikke ku komme på arbejdsmarkeds center for afprøvning indenfor it/kontor. denne gang blev det så godkendt og jeg fik så mine sygedagpenge forlænget med 26 uger.
i nov startede jeg så på it/kontor 25 timer om ugen, men allerede efter kort tid stod det klart at jeg ikke havde flair for it og kontor, men man/jeg valgte at gi det en chance, samtiddig blev mine anfald og smerter værrere end nogensinde og jeg kom tit tudende hjem. jeg havde en del sygedage osv. min kone tog så kontakt til min sagsbehandler på arbejdsmarked-centeret og fortalte hende om min tilstand og de havde godt lagt mærke til at jeg ikke var helt på toppen osv, så de tod derefter meget hensyn til mig osv. selvom det var klart at it ikke skulle være mit fremtiddige område fastholdte man mig i it-afdelingen, da man ellers ikke kunne se anden udvej.
så her for en mdr siden startede den helt store "fest". min sagsbehandler viste sig fra den mest modbydelige side og hun mente ikke at flexjob ku komme på tale, selvom alle andre mente det, alle på arbejdsmarkedscenteret, min læge, samt psykologen. det var ligegyldigt mente hun, for deres vurderingen var total ubrugelige i den sammenhæng. der skulle så laves en endelig afklaring på mig fra arbejdsmarkeds-centeret og derefter skulle der holdes et møde, på dette møde blev der igen anbefalet flexjob, men afslået af min sagsbehandler, men hun ville da lige vende det med sin overordnet og så lave en ressource-profil på mig. den ankom så for 10 dage siden, men den var helt ude og skoven og fyldt med småfejl osv, jeg viste den til min sagbehandler på arbejdsmarkedscenteret som straks lettede på låget, for alle de notater hun havde skrevet i min sag havde min sagsbehandler hos kommunen omskrevet og sat ind lidt hist og pist hvor det ku passe bedste i hendes kram, så den blev ikke underskrevet, men istedet skrev jeg i fælleskab med sagsbehandleren på arbejdsmarked-centeret en masse notater og rettelser til ressource-profilen, den blev så afleveret tirsdag i sidste uge.
igår var jeg så til samtale med en ny sagsbehandler hos kommunen, da min "gamle" sagbehandler var stoppet torsdag i sidste uge og hun havde efterladt sig et syndigt rod. min ressource-profil skal nu skrives om, men jeg tror ikke det hjælper, for den nye sagsbehandler mente ikke der var grundlag for flexjob.
jeg skal så til en psykologisk undersøgelse om ca 1 mdr og derefter vil man afslutte min sag.
mine sygedagpenge er ophørt i dag og fra 1 apil er jeg på kontant-hjælp og hvem fanden ka leve af det.

jeg har så allerde i sidste taget kontakt til min fagforening og de går nu ind i sagen, for den er helt tosset siger de.

jeg beklaget mit indlæg er rodet og sammengnidet, men jeg er helt rundt på gulvet i dag. har grædt op til flere gange endda i fuld offenlighed som jeg normalt ikke gør.
det eneste jeg har lyst til er at gemme mig under dynen og sove det hele væk
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 16:28   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, velkommen her...

Jeg kunne desværre ikke få læst alt det du skrev, men tænker sådan på, om du har klaget over afgørelsen på stop af sygedagpenge? Du kan kigge herinde om sygedagpengestop, om der er noget, du kan bruge, hvis du vil klage over stop af sygedagpenge, og husk at overholde fristen for at klage.: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Godt du har fagforeningen med i det her.

Sagsbehandleren bør ikke kun se på dine diagnoser/sygehistorie, men også på arbejdsevnemetoden, hvor meget du kan klare dig med det du har.

Du kan bruge søgefunktionen her på K10 for at søge svar...

Der er sikkert andre herinde som kan komme med et bud...

Held og lykke...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 16:34   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Velkommen Tigger

Du får lige et , for det er da en hel del du har været igennem.

Godt du har en god læge og fagforeningen er på banen og støtter op om dig.

Der skal nok komme en masse gode input fra en masse som ved meget mere.

Håber det bedste for dig og kan sige det er en kanonside, du er kommet på, altid nogen som kan hjælpe en.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 16:41   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Citat:
tigger skrev jeg har så allerde i sidste taget kontakt til min fagforening og de går nu ind i sagen, for den er helt tosset siger de.
ja den er vist helt gal..godt din fagforening går ind i sagen...



Og rigtig meget velkommen her Tigger...

Sidst redigeret af Stella; 31-03-2009 kl. 16:52.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 16:45   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Velkommen her på siden

Godt at høre du har fagforeningen med inde over og det kan da vist kun gå for langsomt med at få "opklaret" hvad der er sket og hvad der fremover skal ske
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 16:50   #6
bam
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
bams avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 112
Styrke: 18
bam er ny på vejen
Talking

Hejsa tigger

Velkommen på en virkelig god side, her er hjælp og trøst at hente

Man er aldrig alene på K10
her er altid en der har tid

fra bam


hvordan får jeg mine 2 linier til at stå under en streg?? sådan som f.eks Buster har.

Sidst redigeret af bam; 31-03-2009 kl. 16:53. Årsag: stille et spørgsmål
bam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 17:14   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
For sytten da, Tigger, skynd dig lige at tjekke, hvornår ankefristen udløber, for du har vel fået meddelelsen om sygedagpengestop med begrundelse, på skrift med ankevejledning og det hele, ikke?

Jeg kan oplyse dig om at ankefristen er 4 uger.

Har du begæret aktindsigt? ... Har du en opdateret ressouceprofil? ... I den skal der nemlig stå, hvordan man agter at få dig tilbage på arbejsmarkedet (en handleplan).

Ja, det virker som om din kommune har kludret gevaldigt i det. Skulle ankefristen være ved at udløbe, er det nok bare at skrive at du anker sygedagpengestoppet, så du lige kan få din fagforening med over din sag, begære aktindsigt, få fat i alle dine lægepapirer osv.

Ja, det lyder bøvlet og besværligt; men vi tager en ting af gangen, ikk'?

Men husk, at når du anker, så skal du sørge for at aflevere anken personligt i Borgerservice eller hvad I nu har i din kommune, og så skal du have en kvitterering på at du har afleveret anken.

Så har du nemlig et bevis på at du har afleveret din anke ("ting" har det med at forsvinde i kommunerne )

Håber at du kan nå at anke ... De bedste ønsker for dig og et mega- Hyanna

PS: skriv endelig igen!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 17:35   #8
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
jeg har først modtaget brevet vedr sygedagpengestop igår, så jeg har 4 uger at til at anke sagen i, tager fat i min fagforening imorgen for at få hjælp til at skriev anken i sagen.
en opdateret ressouceprofil har jeg ikke modtaget endnu, da den først ressourceprofil på underlig vis var blevet"væk" på kommunen, den med alle mine bemærkninger på, men det lykkedes pludselig at finde den , mens jeg sad i møde med min nye sagsbehandler og hun ville lave den helt om.

jeg ka ikke helt gennemskue om kommunen er i sin ret til at stoppe mine sygedagpenge el ej.
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 17:36   #9
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
og så takker jeg da lige for en dejlig velkomst
dejligt at vide at man ikke står helt alene
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 17:54   #10
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Tigger, de må IKKE stoppe dine sygedagpenge! ... Du SKAL have et skriftligt varsel på MINDST 14 dage, det siger loven!

På forsiden af denne hjemmeside, oppe i venstre hjørne, kan du se et link, der hedder "sygedagpengestop" ... klik på linket og læs det grundigt igennem, så bliver du meget klogere på din situation.

De bedste ønsker for dig fra Hyanna

PS: kom lige til at bruge Vipers adgang ... undskyld ... fnis
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 31-03-2009 kl. 17:56. Årsag: Dummer mig som sædvanlig
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie nille60 Din historie 1 30-09-2009 18:19
Min historie. troldepuzz39 Din historie 10 18-11-2008 12:23
Min historie Berit p Hvordan forløb det da du søgte fleks? 0 11-10-2007 11:34
Min Historie TNK Din historie 2 05-06-2007 10:53
Min historie Louise Spørgsmål ang fleksjob 5 20-04-2007 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension