K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 07:01   #1
Kalula
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kalula er ny på vejen
Angry Intet liv under arbejdsprøvninger til fleksjob.

Hej alle.

Jeg har nu været sygemeldt/deltidssygemeldt i næsten 2 1/2 år med piskesmæld.

Jeg har nu været igennem 2 arbejdsprøvninger, hvor selv har udvist min velvilje over for kommunen (Egedal)
Jeg blev først arbejdsprøvet i 25 timer, men det gjorde jeg hurtigt opmærksomt på at dette var for meget for mig. Min sagsbehandler på det tidspunkt fortalte mig at man ikke kunne sætte min tid ned. Da jeg spurgte om det kunne være rigtigt, at der ikke var nogen som havde forklaret mig det, så jeg kunne være startet på et mindre timeantal. Fik jeg den kolde besked at man jo ikke kunne fortælle mig hvordan jeg skulle snyde! (det er meget psykisk belastende at blive mistænkeliggjort hele tiden) Hun ville dog gå med til at sætte det ned til 22 timer om ugen???
Hun spurgte mig enda også om jeg håbede på at få det bedre, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til. "jamen så kan du jo ikke få fleksjob, da der stadig er et håb for at du får det bedre" Undskyld men jeg er ikke læge og jeg er kun et menneske, må man ikke have et håb?

Jeg forklarede hende at det stadig var for meget, da jeg INTET liv havde når jeg kom hjem, til at være der for min søn. Fik jeg at vide at staten går ikke op i livskvalitet!!! (SÅDAN)
Jeg kan jo kun undre mig!

Jeg føler at jeg har haft verdens dårligste behandlingsforløb, og er stadig midt i det efter endnu en arbejdsprøvning, 1 afslag fra kommunen og beskæftigelses ankenævnet (hvilket jeg har modtaget idag ) Men jeg har da heldigvis en advokat at klamre mig lidt til, efter alle disse uhyrligheder fra sagsbehandleren.

Har taget hende i 2 løgne.
Optaget et møde uden hun vidste det... Der sang hun som en fugl på speed.
Optaget et møde hvor hun godt vidste det... Lukket som en østers!?

Arrrgg skal bare lige ud med lidt galle... Jeg håber at der er bare lidt hoved og hale i denne historie. Vil meget gerne have nogle råd!
Kalula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 08:52   #2
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Tag de timer som du magter og ikke et sekundt længere om det så kun er 12-15 timer om ugen, det kan godt være at de skriver 22-25 men hvis det kun er 12-15 du kan klare er det det.
Mail jobcenter hver uge om dine timer og hvorfor du ikke kunne komme højere op så har du dit på det tørre da du har gjort dit og deres forventninger er for store.
Vi alle håber og blive raske det er bare ikke sikkert vi bliver det.
Ved møder på kommune er det bisider/ båndoptager der skal til, telefon dur ikke så mail eller brev.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 10:01   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hold da op Kalula, for en sagsbehandler du dèr har reddet dig .... vorherrebevar's

En arbejdsprøvnings formål er for at se hvor meget du kan arbejde. Du skal bruge det til at se, hvor meget du kan klare og blæse på hvad 'damen' siger, for det har hun ingen belæg for. Hun prøver bare at presse dig op i tid, for at kunne presse dig ud af systemet = sparede penge for kommunen

Du har også krav på et liv der hænger sammen, når du kommer hjem fra arbejdsprøvningen.

Det er møgærgerligt at du ikke har fået nogle råd inden du startede på de arbejdsprøvninger, for så ville vi/jeg have rådet dig til at føre dagbog, som indeholdt hvordan du havde det den dag, både i arbejdsprøvningen og når du kom hjem. Den skulle også indeholde hvor meget smertestillende du evt. måtte indtage pr. dag, for at holde til de antal timer osv.

Og så skal du klage over sagsbehandlingen, for den er under al kritik. Jeg håber du har nogle af de udtalelser du her har nævnt på din optager.

Når du skal til samtale med sagsbehandleren, skal du have en bisidder med OG optager.

Nægt at tale i telefon med sagsbehandler med henvisning til de udtalelser, du har måtte lægge ører til.

Nu ved jeg jo ikke hvad Beskæftigelsesankenævnet har begrundet deres afslag med, så det kan være lidt svært at komme med nogle flere råd end dem der er givet; men er du medlem af en fagforening? ..... Så skal du også søge støtte hos dem, og de kan også gå med som bisidder, når du skal til samtale med sagsbehandlere.

Prøv at bruge søgemaskinen, der findes mange beskrivelser og råd ang. arbejdsprøvninger.

Og så håber jeg du har en god advokat .... De bedste ønsker for dig fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 13:25   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil bare lige sige at det aldrig er for sent at starte på en jobdagbog så det er bare om at komme igang med den ..

At staten er ligeglad med om du har et liv efter arbejde, det skal du bede hende om dokumentation for , man skal have tid til at restituere sig og det høre jo lige som med til det at have et liv bagefter...

Hvorfor har du fået afslag på fleksjob ? og hvad er deres planer for at få dig tilbage i job ?
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 17:57   #5
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
"Hun spurgte mig enda også om jeg håbede på at få det bedre, hvilket jeg selvfølgelig sagde ja til. "jamen så kan du jo ikke få fleksjob, da der stadig er et håb for at du får det bedre" Undskyld men jeg er ikke læge og jeg er kun et menneske, må man ikke have et håb?

Jeg forklarede hende at det stadig var for meget, da jeg INTET liv havde når jeg kom hjem, til at være der for min søn. Fik jeg at vide at staten går ikke op i livskvalitet!!! (SÅDAN)
Jeg kan jo kun undre mig! "



Hej
Selvfølgelg på du have et liv når du kommer hjem.
Du skal stille og roligt drosle ned i tid og blive på et tåleligt niveu et stykke tid. Og derefter sætte det stille og roligt gradvist op, men hele tiden mærke godt efter om det går. Ellers ned i tid igen eller sygemelding i det omfang er nødvendigt. SAMTIDIGT skriver du dag/døgnbog!!!!
For mig ser der ud som om, at der diskrepans mellem dit håb for fremtiden og hvad du virkelig tror på. Det er måske værd, at arbejde på, at det bliver mere sammenfaldende.
Når sagsbehandleren spørger om du håber på at få det bedre, er det noget hun skal,- for hvis der ikke videre er noget at komme efter, skal kassen klappes i og du vil overgå til andet system. Formentligt økonomisk ringere. Så mit råd er, at du svarer,- ja, det tror du, men at du jo ikke kan vide det. Samt at dit bedste bud på, at få det bedre er, at det kommer til at foregå i dit tempo og at du til hver en tid gør dig umage. Og så udleverer du kopi af dagbog.

Lige en sidste ting. Personligt syntes jeg, at det er en dårlig og ubehagelig ide', at optage folk, det være sig sagsbehandlere eller andre, uden deres vidende!!! Men sørg evt. for bisidder og alt på skrift.
KH
Hannepanne

Sidst redigeret af Hannepanne; 28-03-2009 kl. 19:21.
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 18:16   #6
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalula Se meddelelser
Fik jeg at vide at staten går ikke op i livskvalitet!!! (SÅDAN)
Nå. Sagde hun virkelig det! Det plejer ellers at være et af de tunge argumenter i alle regeringens tiltag for at få ledige tilbage på arbejdsmarkedet.

Måske hun ikke har hørt og fattet det eller jeg har måske misforstået noget.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2009, 08:02   #7
Kalula
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2009
Lokation: Egedal
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kalula er ny på vejen
Tak alle sammen for de mange ord! :0)

Jeg har nu talt med advokaten, og hun er i det mindste positiv over min sag, selv om jeg har fået afslag! Skal bede kommunen om arbejdsprøvninger, til de ikke kan modbevise mere, at man ikke kan klare et alm. arbejde! Såå det er det jeg skal i gang med nu... hmmm 2 år med arbejdsprøvninger? Gad vide hvor lang tid der går før kommunen fatter at man ikke er rask?
Kalula er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og arbejdsprøvninger Fru Vinther Spørgsmål ang fleksjob 35 09-04-2013 20:56
Skumle arbejdsprøvninger NN1 Alt det andet 14 20-09-2011 15:41
Intet fald i fleksjob Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 0 04-05-2009 10:54
Latterlige arbejdsprøvninger zuza Det er da strengt ! 14 14-08-2008 21:26
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension