K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2009, 00:02   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ledeighedsydelse og hensyn?

Jeg har lige sidet og fundet ud af at ved at blive fleksvisiteret vil vi kun miste ca 1400 om måneden, mod en FP hvor tabs beløbet er på 4000, hvilket er det kommunen vil, gad vist hvorfor? de sparer næsten 3000 om måneden, resten er pga mandens indtægt, og med 3 børn betyder det altså en hel del, hvor meget jeg mister, specielt efter som at vi har svært nok ved at få det til at løbe rundt som det er.

I forbindelse med at jeg var inde og læse omkring det, blev jeg opmærksom på at der jo naturligvis er nogle krav for at opfylde retten til ledighedydelse (kom lille naive mig *gg* helt ærlig hvor dum må man være? *ak*) og så kom jeg sådan til at tænke på om der er indført, i loven, at kommunen skal tage hensyn til hvad nu end det er borgeren døjer med, også i forbindelse med de her krav?

Altså jeg tænker på, nu har jeg det med at jeg (som det er pt) ikke kan mødes med dem face to face, eller tale i tlf med dem, uden at få et angstanfald, men et af kravene er jo at man deltager i opfølgnings samtalerne, hvilket jeg jo ligesom ikke kan. Skal de tage hensyn til den slags?

Jeg behøver ingen § ell, for det er ikke aktuelt, og slet ikke sikkert at det bliver, det er mere af interesse, jeg spørger, så en kort beskrivelse er helt fint *s*.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 00:24   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Angående hensyn, så har de nu altid taget hensyn til at jeg IKKE kan møde op til div opfølgningssamtaler....
Jeg har en aftale med min sagsbehandler på jobcentret, at han ringer til mig hver 3 måned, og så matcher han mig til kategori 5 over telefonen. Engang i mellem glemmer han det og får sendt brevet, og så ringer jeg bare og siger,, har du glemt det''. Så undskylder han, og klare det med det samme over telefonen. Men jeg måtte kæmpe lidt for det - skrive nogle klager mm, hvor jeg påpegede det bizzare i, at jeg skulle køre TO sager - en sag ang ansøgning om førtidspension, og EN sag angående kontanthjælp og gentagen aktivering. Den ene sag køres jo fordi jeg ingen arbejdsevne har, og den anden siger jeg skal stå tilrådighed for arbejdsmarked......SÅÅÅÅ`??
Heldigvis fik jeg medhold og er nu helt fritaget for opfølgningssamtaler mm så længe min sag om førtidspension kører!

Men ellers tager de IKKE hensyn! Og udeblivelse medfører at de trækker i ydelsen. Dog kan man ringe og udskyde en samtale - men den vender somregl tilbage igen. Ellers skal man sygemeldes fra lægen. Og i de mere grelle tilfælde, må læge eller anden, skrive at man IKKE kan møde op pga angst eller hvad det nu kan være....og langtidssygemelde.

Så svaret er NEJ, de SKAL ikke tage hensyn. Men kan du bevise du ikke KAN, jamen så kommer de til at vise hensyn.


Ved ikke lige om det var dét du fiskede efter, men det var hvad jeg umiddelbart ved

Sidst redigeret af Ninja; 25-03-2009 kl. 00:26.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 00:39   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kan bevise det, har 2 psykker + egen læge der siger det (det står i deres rapporter, og har gjort i nogle år nu) så den del er intet prob ALLE er helt enige om at press stress trusler osv osv, absolut forværrer situationen, ja bort set fra kommunen, når det handler om dem (mens de godt kan skrive til Reva-centeret at der skal tages hensyn til de ting... godt så *gg*)

Men der bliver IKKE! taget hensyn, som det er nu, og jeg er ikke dækket under af noget der siger at de skal, for det gælder tilsyneladende kun ved arbejdsprøvning at man ikke må forværre (og selv ikke der vil de tage hensyn... kort før de forsøgte arbejdsprøvning, for et par år siden fik de en raport fra en psyk der sagde at det måtte de endelig ikke gøre, og hvis de insisterede så burde de vente til psyk havde forsøgt yderlig behandling, hvilket psyk ikke havde gode forventninger til (frit oversat) kold mås var hvad der kom ud af det fra deres side) og sådan er det stadig.

Så har massere, enslydende, der siger fy fy skamme, tag hensyn, eller forvent forværring.

Men tak for svar *s*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 00:51   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har meget med at ringe til de pågældende personer og sige,, jeg vil gerne, men jeg er IKKE i stand til det...så hvad gør vi så NU? Og der er mine erfaringer altså gode! Jeg har endnu ikke oplevet nogen sige at det SKAL JEG BARE. De har altid lagt røret og søgt råd hos kollegerne, ringet tilbage og kommet med forslag. Af forslag kan nævnes klare den over telefonen, bevilget taxa (har det umuligt med transportmidler i dén forbindelse), tilbudt at nogen kommer her hjem, har sygemeldt mig osv osv. Dén ros skal Københavns kommune altså have! Angående opfølgningssamlerne, jamen så har de altså været søde, forstående og helt igennem fair - også før jeg søgte om førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 01:23   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har en gang kunnet, men det syntes kommunen ikke lige jeg skulle blive ved med.

Først gik det (på mit initiativ) "ned" på at de kom her, den fik tidligere sagsbehandler så (også) ødelagt, lige så det med at tale i tlf.
Så har jeg valgt at tage en partsrepensentant, men næææ nej det er bestemt ikke godt nok (det gælds ikke siger sagsbehandler) Det (bla det) har jeg snakket med en advokat om, og desværre er der intet der hindre kommunen i at holde fast ved det der med at personligt fremmøde er nødvendigt, når DE! mener det er, om så det virkelig er nødvendigt eller ej.
Så vit jeg er orienteret, har jeg de sidste år været sygemeldt konstant, netop pga angsten, men niks, kommunen vil ikke godtage det, hos dem kan man kun blive sygsmelt for noget fysisk, slut prut (det har jeg så også været en 3 gange i forbindelse med graviditet, det har de fint accepteret... næsten da, men det har været småting)

Alt hvad der har været af tiltag i den retning har været på mit forlangen, ja altså ikke at jeg ikke har... jammen hvad gør vi så? og: er det en mulighed at xx?? det har jeg, reaktionen har bare været, jammen så lukker vi da bare for kassen, for du SKAL! så det droppede jeg sjovt nok hurtigt igen, og søgte §§ og sagde sådan bliver det... og selv ikke det er nok.

Da det begyndet at gå skævt sagde jeg det... i får mig bare til at reagere sådan og sådan, det kunne de i hvert fald ikke tage hensyn til, = jeg reagerede, som så førte til psyker, der sagde at hvis i bliver ved med det, så bliver det bare værre, det kunne de ikke tage hensyn til = det blev værre (den ene tikkede og bad dem nærmest, om at stoppe deres bæ, netop for at undgå at jeg fik det værre, uder henvisning til at det ville forhindre behandling, for så ville det ikke hjælpe en dyt, med det resultat at de blev endnu mere pågående)

Efter sammenlægningen er de blevet endnu mere, bæ´ede, hvilket jeg slet ikke er i tvivl om, hænger sammen med at de er kommet under administration, de er hamrende bange for at jokke bare et skridt ved siden af, på det økonomiske plan, for de får hug hvis de gør... det var stort set også det sagsbehandler sagde da hun brød loven omkring barsel og kontaktende mig før den udløb... under påskydning af at jeg var/er i fare for kontanthjælp (i notaterne altså) mens hun klart og tydeligt sagde til min mand at de ville have mig på en FP, og hvis ikke så, han forklarede at sådan og sådan, det kunne hun i hvert fald ikke tage hensyn til det var FP eller ingen ting, det står sjovt nok ikke i notaterne.

Og så fik du også lige en omgang brok, ender med at jeg skal opereres for det *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hensyn til barn i forbindelse med jobtræning! raunde Dit og Dat 8 27-09-2011 14:15
hvor står jeg men hensyn til flexjob joa Spørgsmål ang fleksjob 11 28-02-2011 12:15
Med hensyn til min arbejdsskade. Indiansummer Alt det andet 2 01-11-2010 12:14
Svigtet i ny kommune med hensyn til vedligeholdelses træning for kronisk syge. Ametyst Alt det andet 16 07-07-2009 15:00
Hensyn til mennesker zuza Politik og Samfund 4 18-05-2008 22:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension